Nepřestávají diskuze mezi odborníky (stále skepticky nastavených k plánům Evropské komise) k zavedení nového označení pneumatik. Do této chvíle je pouze jisté, že nové označení bude zavedeno. Návrh na nové označení pneumatik je aktuálně předmětem diskuzí v Evropské komisi, Evropském parlamentu a Radě ministrů, v které mají státy své zastupitele.
Continental již má ve svém výrobním programu pneumatiky, které bez problému splňují nejvyšší technologické a jakostní požadavky. Jsou montovány např. do vozidel značky Volkswagen Blue Motion, které jsou charakteristické svou nízkou spotřebou. Přesto Continental vidí potřebu doladění grafických norem, jasných zásad certifikace a vypracování srozumitelného grafického přehledu označení pneumatik. Do této chvíle všechny předložené projekty označení byli složité pro správné pochopení zákazníkem.
Označení dle plánů Evropské komise má být použito ještě před oficiálním termínem zavedení, tedy před 1. listopadem 2012, aby měli zákazníci čas se s nimi seznámit.
„Znamenalo by to, že tento segment bude nucen ne jenom důkladně popsat vlastnosti pro jednotlivé modely pneumatik, ale také jednotlivě pro každý rozměr“ objasňuje Alexander Lührs z firmy Continental, zodpovědný za kontakt s médii. Dřív nebo později by to vedlo z navýšení cen pneumatik. Závažné je to především proto, aby měli výrobci možnost včas se na tuto změnu připravit.
„Většina firem má ve své nabídce i více než 100 různých rozměrů ke každému modelu pneumatik“ informuje Alexander Lührs. Přesvědčení, že každá pneumatika, zároveň s těmi, které jsou již na skladech, má být nově označena, určitě neslouží k větší orientaci zákazníka. „Proto apelujeme na německou vládu, aby se zasadila o jedinou možnou přijatelnou variantu a tou je označením pneumatik v místě prodeje, kde se zákazník může seznámit s danými informacemi, a ne označovat každou pneumatiku na skladě.“
Aby zákazník ocenil výhody nového označení, bude na internetu k dispozice speciální palivový kalkulátor, který umožní porovnání jednotlivých modelů pneumatik v závislosti na spotřebě paliva. „V případě většího množství produktů budou však rozdíly druhořadé“ upozorňuje Alexander Lührs.
Jsou také problémy z certifikací i označením vlastností pneumatik. Alexander Lührs se obává, že „do té doby než odpovědné státní úřady vypracují odpovědný způsob kontrol a sankcí, může být celé předsevzetí málo efektivní“. Výrobci levných pneumatik (hlavně z východní Asie) již umisťují na svých výrobcích symboly slibující vysoké hodnoty spolehlivosti, jakosti apod., což nemá ve většině případů nic společného s pravdivou skutečností.
Komentáře