Správná montáž turbodmychadla

, 28. listopadu 2010, 0:00

Před montáží nového turbodmychadla je nutné zjistit a odstranit příčinu poškození starého turbodmychadla. Může to být:

 


– Špatné mazání a následné přehřátí,
– Cizí materiál v turbodmychadle,
– Cizí materiál ve výfukovém kolektoru,
– Příliš vysoké otáčky

Potom se musí vyčistit sací potrubí, výfukové potrubí a zkontrolovat jeho těsnost. Příruby a závity nemohou být opotřebené ani poškozené.


Dále je třeba vyměnit motorový olej a olejový i vzduchový filtr. Doporučujeme vyměnit olejové potrubí, přičemž při jejich instalaci v žádném případě nesmí být použito těsnících tmelů.

Nové turbodmychadlo musí být před montáží naplněno olejem za lehkého otáčení rotorem. Při instalaci turbodmychadla použijte nové těsnění a šrouby.

Utahovací moment musí být v souladu s doporučením výrobce. Po montáži turba nastartujte motor a nechte ho běžet na volnoběh. Pak zvyšujte otáčky, dokud se nezvýší tlak oleje.

Nakonec zkontrolujte těsnost všech spojů sací, výtlačné a mazací soustavy.

Chcete-li provézt bezpečnou a profesionální opravu a zároveň uspořit čas, Elring Vám nabízí montážní sady turbodmychadla, které obsahují speciální teplotně odolné šrouby a svorníky, stříkačku pro první naplnění olejem a podrobný návod k montáži. Montážní sady, které najdete v katalogu Elring a TecDocu, jsou k dispozici pro následující vozidla:

Materiál dodala firma Elring.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!