Abyste předešli závadám na tomto motoru, musíte při opravách použít speciální nářadí, zejména zajišťovací kolík vačkového hřídele. Motor také vyžaduje zvláštní nastavení, týká se to zejména napínací kladky VKM 11202.
Výrobce | Model | Motor |
AUDI | A4, A6, A8, Allroad | 2.4, 2.7 Bi Turbo, RS4, S4, 2.8 V6 |
ŠKODA | Superb | 2.8 V6 |
VW | Passat, Passat Variant | 2.8 V6 |
Doporučení k montáži
1) Pomalu otáčejte kladkou VKM 11202 ve směru hod. ručiček co nejvíce (obrázek 1).
2) Vyndejte zajišťovací kolík z napínáku a nechte píst, aby se plně roztáhl.
3) Předepněte napínák na 15 Nm ve směru proti chodu hod. ručiček.
4) Ověřte správnou polohu pístu: 90° mezi pístem a koníkem (obrázek 2).
Součástka | Utahovací moment |
Vodící kladka | 45 Nm (A4), 22 Nm (A8) |
Napínací kladka | 20 Nm |
Šrouby vačkových hřídelů | 30 Nm a pak 55 Nm (po vyndání kolíku) |
Šrouby řemenic klikového hřídele | 20 Nm |
Šrouby hydr. napínáku | 10 Mn |
Komentáře