FCD.eu: BiFUEL s příliš dlouhými starty po odstávce

, 23. září 2013, 19:34

Popis problému: Až na dlouhé a obtížné starty nemá žádné jiné problémy.

Výrobce:  Volkswagen
Model:  Golf IV
Rok výroby:  2003
Kód motoru:  BEH
Typ motoru:  2,0 CNG
Výkon(kW):  85 kW
Převodovka:    Manuální
Palivo:  Plyn
Najeto:  122.901 km

Doposud provedeno bez úspěchu:
Smluvní servis VW navrhoval dle interní Technické Informace (u VW notoricky známá závada) výměny vstřiků paliva (modré za červené).

Popis aktuální analýzy:

Kde chyba není:
1) Váha vzduchu (opakovaný start po odstávce je bezproblémový)
2) Odvětrání nádrže (AKF ventil je těsný a i po odpojení odvětrání je problém beze změn)
3) Systémový a udržovací tlak paliva v „benzínové“ liště (neměřen, ale mezitím zjištěn zápachu plynu po vyfoukání sání stlačeným vzduchem)

Kde chyba je:
– Netěsnost plynových ventilů (čichová zkouška po vyfoukání sání stlačeným vzduchem a následný bezproblémový start i po delší odstávce).

Závěr:
Zákazník požadoval před investicí jenom důkaz, aby neplatil zbytečně za nové plynové ventily, které chtěl smluvní servis měnit rovnou bez ověřování (jen dle doporučení produktové informace v databázi známých závad).

Oprava nebude prováděna u mne, nýbrž bude následovat pokus o „kulanci“, protože se jedná o problematický díl, který byl u VW v případě netěsnosti nahrazován dílem „optimalizovaným“.

Produktová Informace VW č. 2013321/3
Dle této produktové informace se mají modré italské ventily měnit za červené…

Video s případem – ZDE

Případ zveřejněn na diagnostickém portálu FCD.eu

Související články

FCD.eu: Oproti údajům výrobce příliš vysoká spotřeba
FCD.eu: Oproti údajům výrobce příliš vysoká spotřeba

Popis problému: Spotřeba udávaná výrobcem: 7,9/5,7/6,5 l/100 km je nedosažitelná. Vozidlo spotřebuje v průměru 9,5 až 10 L/100km. Při rozjezdech má někdy motor tendenci zhasínat. Někdy vyvolává jízdy pocit jakoby s vlekem, chvílemi vyrazí ale pak se vrátí tento pocit. Výrobce:  Kia Model:  Soul Rok výroby:  2008 Kód motoru:  G4FC Typ motoru:  1,6 CVVT Výkon(kW):  […]

FCD.eu: DPF zaplněný nad limit, jinak bez závad
FCD.eu: DPF zaplněný nad limit, jinak bez závad

Popis problému: Majitelka používá vůz po celou dobu stejně. Nyní nastal čas, že přijela s hlášením na displayi přístrojové desky se závadou v paměti řídící jednotky motoru: „Zaplněný filtr částic“ nepřijatelný signál) trvalá závada. Výrobce:  Renault Model:  Laguna III Rok výroby:  2007 Kód motoru:  M9R 805 Typ motoru:  2,0 dCi Výkon (kW):  110 kW Převodovka:    […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!