Prokluzující spojka u vozu Land Rover Defender

9. září 2019, 16:36

Problém se týká vozidla Land Rover Defender s motory 2,2 TD4 a 2,4 TD4, který se vyráběl mezi roky 1990 až 2016. U uvedeného vozidla může spojka prokluzovat při extrémním použití v terénu nebo při jízdě s přívěsem. Jak závadu vyřešit, pomůže objasnit firma Schaeffler.

spojka LUK Land Rover Defender
LuK RepSet 601 0053 00 se setrvačníkem

Časté jízdy v náročných podmínkách vedou k většímu opotřebení, což má za následek předčasné selhání hnacího ústrojí. Při výměně spojky nebylo doposud možné těmto reklamacím trvale a spolehlivě zamezit, protože nebyly k dispozici náhradní díly s vyšším výkonem.

Společností Schaeffler Automotive Aftermarket byl speciálně pro tato vozidla vyvinut nový LuK RepSet s objednacím číslem 601 0053 00, aby bylo možné zajistit dlouhodobý a komfortní přenos točivého momentu za všech provozních podmínek. Zde se na rozdíl od standardního provedení používá více dimenzovaná samonastavovací spojka.

Toto řešení přináší hned několik výhod:

  • Vyšší přenositelný točivý moment (díky tomu nedochází k prokluzování spojky při vysokém zatížení)
  • Výrazně nižší síly na pedálu po celou dobu životnosti
  • Znatelné výhody z hlediska odolnosti a komfortu

Luk RepSet 601 0053 00 nelze kombinovat se sériově dodávaným setrvačníkem. Na rozdíl od obvyklého obsahu tato sada obsahuje také speciálně pro tuto spojku koncipovaný setrvačník.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!