Výměna vodního čerpadla u motorů VAG 1.6 a 2.0 TDI

, 1. února 2021, 17:48

U motorů 1,6 TDI a 2,0 TDI řady EA 288, používaných u populárních vozidel koncernu Volkswagen, se vyskytuje poměrně často problém s vodním čerpadlem. U tohoto motoru lze při výměně instalovat různé typy čerpadel, čímž lze problém vyřešit.

Od roku 2012 byly tyto motory z výroby vybaveny regulovatelnými čerpadly chladicí kapaliny. Aby se studený motor po startu co nejrychleji zahřál, natáhne se přes rotující lopatkové kolo čerpadla kryt, který zabraňuje cirkulaci chladicí kapaliny. V případě poruchy mechanismu se krytka nevrátí do výchozí polohy. V takovém případě chladicí kapalina necirkuluje, ani když je dosaženo provozní teploty. To může vést k přehřátí motoru.

poškozená vodní pumpa u motorů VAG 1.6 a 2.0 TDI
Obrázek 1: Regulovatelné vodní čerpadlo se zablokovanou krytkou (neprobíhá cirkulace)
Náhrada regulovatelného vodního čerpadla
Obrázek 2: Ovládací prvek regulovatelného čerpadla se musí demontovat a nainstalovat do nového čerpadla
Nové neregulovatelné čerpadlo
Obrázek 3: Nové neregulovatelné čerpadlo s připojeným ovládacím prvkem

Lepší ochrana proti přehřátí

Tento potenciální zdroj poruchy lze eliminovat nahrazením regulovatelného čerpadla neregulovatelným bez výsuvné krytky. To zajistí spolehlivý provoz chladicího systému. Při výměně namontujte ovládání starého čerpadla na nové a poté jej znovu připojte na patřičné místo.

DŮLEŽITÉ!

Vodní čerpadlo se nesmí otáčet nasucho, mohou se poškodit kluzná ložiska a těsnění. Po dokončení prací na chladicím okruhu musí být systém důkladně odvzdušněn, aby se zabránilo případným poruchám a hromadění vzduchu. Smí se používat pouze chladicí kapalina schválená výrobcem. Abyste předešli poškození způsobenému montáží na sucho, vždy vyměňte těsnění a před montáží je navlhčete čistou chladicí kapalinou.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!