Společnost Hunter Ultrasonics vyzývá k ekologicky šetrnějšímu způsobu čištění filtrů naftových motorů, protože předpisy v oblasti ochrany životního prostředí, které se týkají pouze snižování emisí oxidu uhličitého naftovými motory, opomíjejí důležitou věc.
Od uzavření Pařížské smlouvy v roce 2015 se všechny nové předpisy vztahující se na nesilniční vozidla zaměřují pouze na snížení emisí plynů vyvolávajících skleníkový efekt. Avšak jak Ken Hunter, zakladatel a generální ředitel společnosti Hunter Ultrasonics, ve svém nedávném článku uvádí, opatření na snižování znečišťování životního prostředí opomíjejí jednu důležitou součást celého procesu – pravidelné a pečlivé čištění motorových filtrů.
Majitelé, provozovatelé a výrobci vozidel s naftovými motory by měli vyzvat úřady všech zemí světa, aby příslušné předpisy nepředepisovaly jen filtry na pevné částice (DPF) pro všechny naftové motory, ale aby byl do budoucna v zákonech současně zakotven i způsob a postup jejich pravidelné údržby a čištění.
To je velmi důležitá součást snahy o splnění cílů v oblasti snížení emisí oxidu uhličitého. Aktivní regenerace je metoda, která se stále častěji pro čištění ucpaných filtrů pevných částic používá. Bohužel je ale neúčinná, protože:
– vede ke spalování pevných částic při vysoké teplotě, díky čemuž se znečišťující látky dostávají zpět do vzduchu. Takový filtr pak postrádá smysl.
– vede ke snížení produktivity a naopak ke zvýšení četnosti odstávek vozidla, protože během tohoto procesu není možné naftový motor používat.
– zvyšuje spotřebu paliva a náklady.
Dokud nezačneme využívat proaktivní čištění s pomocí méně škodlivých metod, jako je například ultrazvukové čištění, bude se míra znečištění jenom zvyšovat.
Pokud se chcete o ultrazvukovém čištění dozvědět více a zjistit jak tento způsob čištění pomáhá snižovat náklady na údržbu motorů, prodlužovat jejich životnost a snižovat náklady na spotřebu paliva, navštivte webové stránky hunterultrasonics.com.
Anonym, 11. července 2016, 10:13 0 0
Čištění filtrů metodou Advanpure (zbavení filtru nahromaděného popílku za ca 200.000 km) není ekologickou zátěží, protože se filtr vyčistí za 40 - 80 minut a pak zase 200.000 km může jezdit. Pokud autor Hunter chce, aby namísto "regenerací" se čistily filtry ultrazvukově, musely by auta do servisu každých 800 km (i častěji). Jinak se znečišťující látky nedostávají zpět (částice sazí), nýbrž jsou za vysokých teplot spalovány (oxidace na CO2) v procesu trvajícím jednou za 800 km asi v trvání 10 minut. Toliko fakta.
Odpověď