Co je vlastně Denoxtronic

, 18. července 2016, 15:21

Na ekologické výzvy odpovídá společnost Bosch ekonomicky životaschopnými řešeními: Dávkovací systém močoviny Denoxtronic a katalyzátor oxidů dusíku (SCR = Selektivní Katalytický Redukcionista) snižují emise oxidů dusíku u vozidel se vznětovými motory až o 95%. Tímto opatřením se opět může měnit základní konstrukce motoru ve směru k optimální spotřebě.

Denoxtronic zajišťuje přesné dávkování redukčního činidla AdBlue a je používán společně s katalyzátorem pro oxidy dusíku (SCR). Při spalování v motoru vzniklé oxidy dusíku se převedou reakcí s AdBlue do značné míry na vodu a dusík.
V současné době je v provozu téměř 5 milionů systémů Denoxtronic. V budoucnu tento trhu stále poroste: Protože vedle systémů Denoxtronic pro užitková vozidla existuje od roku 2008 také Denoxtronic pro osobní a lehké nákladní automobily. Stále více výrobců těchto vozidel používá tento systém pro zajištění vysokého výkonu vznětového motoru se stále přísnějšími emisními limity.
Princip funkce systému Denoxtronic pro osobní automobily je podobný systému pro užitková vozidla. Zvláštností však je, že pro osobní automobily je dopravní modul kompaktnější. V Denoxtronic 3.1 je dopravní modul umístěn na nádržce AdBlue, v Denoxtronic 5.1 je pod nádržkou AdBlue. Dávkovací modul je zodpovědný za vstřikování AdBlue do výfukového systému vozidla. Tento proces je řízen z řídicí jednotky.

Údržba

Montážní pokyny
–  Vždy vyměňte O-kroužky.
–  Používejte pouze glycerin a nikdy nepoužívejte minerální oleje nebo tuky obsahující silikon.
–  Při použití samořezných šroubů je nutné postupovat opatrně.
–  Při demontáži se odpojí nejprve hydraulická připojení a pak elektrická.
–  Při montáži se nejprve zapojí elektrická a potom hydraulická připojení.
–  Vyhřívané vedení se musí vždy vyměnit pouze kompletně. O-kroužky se nesmějí znovu použít.
–  Nedotýkejte se membrány snímače tlaku AdBlue.

Bezpečnostní pokyny
–  O-kroužky systému Denoxtronic jsou potaženy teflonem a nesmí přijít do styku s minerálními oleji nebo tuky. Je nutné použít glycerín.
–  V případě, že se nádržka AdBlue omylem naplní motorovou naftou, musí se vyprázdnit zásobník i vedení a vše se musí vyčistit tlakem páry. Potom se musí vyměnit pryžové komponenty a filtry.

Hlavní příčiny závad
Nejčastější závadou je únik AdBlue. AdBlue ve styku se vzduchem krystalizuje, čímž vznikají bílé usazeniny, které mohou vést k selhání funkce systému. Smísením AdBlue s palivem může dojít k poškození modulu.

Související články

Magazín Formule Bosch 05/2016
Magazín Formule Bosch 05/2016

Právě vyšlo nové vydání magazínu Formule Bosch a Formule Speciál – emise 06/2016.

Geometrie pro budoucnost – prosím, nedotýkejte se!
Geometrie pro budoucnost – prosím, nedotýkejte se!

A myslíme to doslova. Historie měření geometrie je v autoservisech dlouhá a celkem přesně ilustruje technologický pokrok, který automobilová technika i okolní svět prodělává. Co začalo různými provázky a mechanickými měřítky, postupně přešlo v nasazení přesné optiky a výkonné výpočetní techniky. Prostor pro lidskou chybu se zmenšoval, čas nutný pro měření zkracoval a přesnost se […]

Firma Bosch Diesel s.r.o. opětovně oceněna jako „Cyklozaměstnavatel Jihlavy“
Firma Bosch Diesel s.r.o. opětovně oceněna jako „Cyklozaměstnavatel Jihlavy“

Sportovní vyžití, podpora zdraví a ještě možnost něco vyhrát: tím vším se vyznačuje iniciativa „Do práce na kole“. V době pořádání akce, od 1. května do 30. května 2016, jezdili zaměstnanci firmy Bosch v Jihlavě do práce na kole, a to jak přímo z domu, tak i v kombinaci s veřejnými dopravními prostředky. V rámci […]

eCat online: Náhradní díly nyní v 360° zobrazení
eCat online: Náhradní díly nyní v 360° zobrazení

Bosch eCat online je k dispozici zdarma a bez omezení. Katalog náhradních dílů Bosch lze používat intuitivně a bez předchozích odborných znalostí. Nyní je zobrazeno více podrobností o produktech ve formátu 360°. Intuitivní a rychlé: vyhledávání automobilových náhradních dílů Katalog náhradních dílů Bosch je cíleně směrován pro potřeby autoservisů. Identifikovaná vozidla a díly mohou být […]

Záruka kvality na dalších 95 let
Záruka kvality na dalších 95 let

Letos je tomu rovných 95 let kdy spatřil světlo světa první autoservis Bosch, konkrétně šlo o servis Max Eisenmann & Co. v Hamburku v roce 1921. První registrovaná značka servisů Bosch se na trhu objevila o 4 roky později, v roce 1925, a postupným vývojem se přeměnila v roce 1999 v logo Bosch Car Service, […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!