Menu

Technika

Škoda Yeti: motor běží ve nouzovém režimu, chyba EPC

Společnost Autodata provozuje technické poradenství Autodocta, ve kterém představuje řešení běžných automobilových problémů, které je obtížné diagnostikovat. Tentokrát se řeší problém s nouzovým režimem na voze Škoda Yeti, který je spojený s rozsvícením kontrolky elektronické regulace tlaku (EPC).

Jak diagnostikovat vadné žhavicí svíčky v 10 krocích

Žhavicí svíčky v motoru zahřívají směs vzduchu a paliva, což při kompresi usnadňuje samovznícení. Jsou vyrobeny tak, aby byly odolné a spolehlivé za všech podmínek. Příležitostně však vnější faktory nebo selhání jiných dílů mohou vést k problémům se žhavicími svíčkami. S ohledem na jejich malý výskyt je lze snadno přehlédnout nebo chybně diagnostikovat.

Rozvodový řemen nevydrží ani 2000 km provozu

Máme tady další případ pro diagnostického experta Honzu Karnolta. Tentokrát se jedná o problém s rozvody u vozidla Peugeot Expert IV/Traveller 2016 s motorem 2,0 BlueHDi. Proč je rozvodový řemen poškozený už po několika stech kilometrech?

Diagnostické tipy v praxi: Svítí výstražná kontrolka u vozu Peugeot Partner

Zákazník přivezl vozidlo Peugeot Partner (B9) 1,6 8V do dílny s tím, že mu svítí výstražná kontrolka ABS. Majitel sděluje, že ačkoli se zdá, že vozidlo jede normálně, zůstává trvale svítit výstražná kontrolka brzd. Předtím několik dní svítila výstražná kontrolka motoru, ale ta poté zhasla.

Výměna oleje v automatické převodovce BMW 530d

Představujeme článek o postupu výměny oleje v automatické převodovce 6HP26 v BMW 530d (2007-2010) od společnosti Ravenol.

Proč je pro automobil důležitý převodový olej

V převodovkách automobilů dochází ke kontaktu kovu s kovem, což produkuje teplo a způsobuje opotřebení součástek. Převodový olej pomáhá chránit tyto pohyblivé části snížením tření a odvodem tepla. Pravidelná výměna převodového oleje automobilu je nezbytnou údržbou, která prodlužuje životnost vozu a pomáhá vyhnout se nákladným opravám.

3 pravidla jak správně určit klikový hřídel u motorů 2,3 JTD

U motorů 2,3 JTD, které najdete například ve vozech Fiat Ducato, Iveco Daily – motory F1AE0481, byly v prvovýrobě instalovány různé provedení klikových hřídelů.  Firma K MOTORSHOP radí, jakými pravidly se při jejich identifikaci řídit.

Startér a příliš nízké otáčky motoru při startování – možné příčiny

Startér je zařízení, které spouští spalovací motor. Nejběžnější jsou elektrické startéry, což jsou v podstatě stejnosměrné elektromotory. Otáčejí klikovým hřídelem motoru a dávají mu příslušnou rychlost otáčení, která umožňuje, aby motor začal pracovat samostatně.

Odvzdušňovací hadice – proč je nutné je pravidelně měnit?

Co se stane, když tlak vytvořený v motoru nemá kde odcházet? To je případ, kdy hrají roli odvzdušňovací hadice. Jsou vyrobeny z plastu nebo gumy a odvádějí plyny ze spalovací komory do sacího systému, což umožňuje opětovné použití uhlovodíků v nich obsažených. Níže popisujeme funkci a význam odvzdušňovacích hadic a také možné známky opotřebení, které […]

Rady, postupy a technické informace pro autoservisy