Menu

Technika

Co má vliv na správnou funkci brzdového systému

Ač se to nezdá, správná funkce brzdového systému přímo závisí na použití odpovídajícího utahovacího momentu kol. Proč?

Alarmující příznaky opotřebení palivového filtru

Víte, jak z pohledu řidiče poznáte, kdy je palivový filtr zanesený nebo úplně přestal fungovat? A víte z pohledu mechanika, jaké otázky položit zákazníkovi, abyste zjistili, zda je čas palivový filtr vyměnit? V tomto krátkém materiálu uvádíme některé alarmující příznaky opotřebení palivového filtru.

Potřebují vozy na LPG speciální motorový olej?

Dnešní motory pracují při vysokých teplotách a vysokých provozních tlacích. To podporuje oxidaci oleje a negativně ovlivňuje jejich molekulární strukturu, což vede k nárůstu tření, nečistot a usazenin v motoru. Faktorem, který tyto jevy zesiluje, může být pohon na plyn (zejména při neoriginální instalaci). Musíme tedy používat speciální oleje pro motory na LPG, když má […]

Odstranění hluku vycházejícího ze systému pohonu

Technici ze společnosti Gates vyřešili problém, který se často objevuje po výměně rozvodového řemene – může to zamezit opětovnému návratu vozu do servisu.

Jak se vyvarovat chyb a případných reklamací při montáži palivových filtrů

Stává se, že po instalaci nového palivového filtru dojde k problémům se startováním, což se obvykle projeví příslušnou zprávou a chybovým kódem na palubní desce. Majitel automobilu přijde s reklamací obviňující výrobek – filtr – avšak poměrně často je důvod jiný. Problém spočívá v nesprávné montáži filtru, takže výrobce reklamaci odmítá.

Keep cool aneb jak mluvit se zákazníkem o chladicím systému

Je možné, že v příštích dnech dostanete od zákazníka podobný dotaz: Mám po tomto horkém létě vyměnit vodní čerpadlo a chladicí kapalinu? V tomto článku píšeme, jak zákazníkovi odpovědět a jaké argumenty použít k vysvětlení možných rizik. Zmíníme také, proč motor chrání pouze účinný chladicí systém, a připomeneme základní postupy, které je třeba dodržovat při […]

Správná montáž ložisek kol generace 2.1 s pojistným kroužkem

Ložisko kola je obecně tlačeno nebo taženo do pouzdra ložiska skrz vnější kroužek. Jinak bude negativně ovlivněna vůle ložiska nebo jeho předepnutí, což způsobí jeho předčasné selhání. Jak ale nalisujete jednotku ložiska kola generace 2.1, když náboj kola zakrývá vnější kroužek? Přímo přes náboj kola? Nikdy!

Řízení vozidla s opotřebovanými částmi řízení a zavěšení

Díly řízení se mohou poškodit během jízdy po neudržovaných cestách, může také dojít k jejich ohnutí po nárazu, například na obrubník nebo se prostě během provozu opotřebují. Komponenty zodpovědné za řízení vozidla jsou důležité pro bezpečnost cestujících, a proto by se mělo jakékoli poškození součástí co nejrychleji řešit. Někdy ale není na řádnou opravu dostatek […]

Audi A3: pískavý zvuk z motorového prostoru při volnoběhu

Společnost Autodata provozuje technické poradenství Autodocta, ve kterém představuje řešení běžných automobilových problémů, které je obtížné diagnostikovat. Tentokrát je dotyčným problémem pískavý zvuk, který se objevuje hned po nastartování studeného motoru u vozu Audi A3.

Rady, postupy a technické informace pro autoservisy