Menu

Technika

Hlavní brzdový válec – konstrukce a funkce

Hlavní brzdový válec je součástka, která má za úkol zajistit dostatečný tlak v brzdovém systému. Je přímo spojený s brzdovým pedálem a obvykle je podporován posilovačem, díky němuž řidič nemusí vyvíjet velkou sílu na pedál, aby vozidlo účinně zastavil.

Opotřebení rozvodového řetězu a jeho vliv na výkon motoru

Motory s vysokými otáčkami, které se montují do osobních a lehkých užitkových vozidel, běžně používají kovový rozvodový řetěz umístěný v motorovém prostoru a mazaný motorovým olejem. Ten spojuje klikovou s vačkovou hřídelí, která následně ovládá otevírání a zavírání sacích a výfukových ventilů. Po určité době, při intenzivní zátěži motoru, se rozvodový mechanismus postupně natahuje. To […]

Olejový filtr – srdce motoru

Olej je krví motoru, přičemž motory potřebují čistý olej cirkulující pod tlakem, aby mazal a zabraňoval u motorových součástek kontaktu kovu na kov. Olej také pomáhá s chlazením tím, že odvádí teplo z pístů, válců a turbodmychadel. Můžeme však prohlásit, že olej je pouze tak dobrý jako filtr, který se o něj stará.

Je potřeba před montáží namazat závity zapalovací svíčky?

Dnes odpovíme na důležitou otázku, která se často objevuje v automobilové branži. Požádali jsme o pomoc technického experta známé společnosti vyrábějící zapalovací svíčky a také jsme si nechali poradit od jiného významného výrobce zapalovacích svíček.

Nejběžnější porucha klimatizačního systému automobilu

Nejběžnější poruchou klimatizačního systému automobilu, se kterou se setkávají mechanici, je samozřejmě … netěsnost. Plnění netěsné klimatizace nemá velký smysl, protože jde o opatření nejen na úkor životního prostředí a proti předpisům EU, ale také na úkor zákazníka.

Komfortní klima systém

Jedním z hlavních problémů, kterými může klima okruh trpět, jsou vnitřní nečistoty. Chladivo a mazivo nezbytné pro fungování okruhu mohou být kontaminovány různými látkami. Mezi nejčastější zdroje znečištění patří vlhkost, tvorba částic v důsledku nekontrolovaných chemických reakcí nebo neodborné používání přísad (UV barvivo nebo činidla zabraňující úniku). Všechny tyto problémy mohou rychle způsobit ucpání v […]

Nesprávná funkce rezistoru regulace ventilátoru

U vozidel skupiny VW, mezi jinými také u Octavie a Superbu druhé řady, se stává, že vnitřní ventilátor funguje pouze na 4. stupeň nebo dokonce nefunguje vůbec. Co bývá příčnou této poruchy?

Vadný expanzní ventil (TXV): Dopad na výkon klima okruhu a životnost kompresoru

Možné problémy TXV rychle znemožňují požadovanou regulaci průtoku chladiva v klima okruhu a mění jeho provozní parametry mimo správné hodnoty. Z tohoto důvodu je výkon okruhu nestálý a nemůže správně ochladit vzduch v kabině. Díky poruchám TXV je vystaven i klima kompresor nadměrnému provoznímu zatížení, nedostatečnému mazání, což vede k vážnému poškození.

Rady, postupy a technické informace pro autoservisy