Menu

Technika

Odvzdušňovací hadice – proč je nutné je pravidelně měnit?

Co se stane, když tlak vytvořený v motoru nemá kde odcházet? To je případ, kdy hrají roli odvzdušňovací hadice. Jsou vyrobeny z plastu nebo gumy a odvádějí plyny ze spalovací komory do sacího systému, což umožňuje opětovné použití uhlovodíků v nich obsažených. Níže popisujeme funkci a význam odvzdušňovacích hadic a také možné známky opotřebení, které […]

Správný způsob instalace gumových vložek do pružin

Pružinové vložky jsou gumové prvky, které jsou namontovány mezi vinutím pružin, zpevňují odpružení a zvyšují jeho stabilitu. Vložky jsou vyrobeny z vhodné gumové směsi. Mají speciální tvar, který umožňuje stabilní upevnění mezi vinutím pružiny bez použití dalších upevňovacích prvků.

Výměna vodního čerpadla u motorů VAG 1.6 a 2.0 TDI

U motorů 1,6 TDI a 2,0 TDI řady EA 288, používaných u populárních vozidel koncernu Volkswagen, se vyskytuje poměrně často problém s vodním čerpadlem. U tohoto motoru lze při výměně instalovat různé typy čerpadel, čímž lze problém vyřešit.

Zapeklitý případ: Poškubávající Mondeo z roku 2008

Dnes poprvé přinášíme do naší nové rubriky Expert radí nový článek. S pomocí diagnostického experta Honzy Karnolta se pokusíme odpovědět našemu čtenáři, který se na nás obrátil s prosbou o pomoc. Neposlouchá ho jeho vůz Ford Mondeo z roku 2008, i když už navštívil 3 servisy.

Brzdové kapaliny – vlastnosti a třídy

Brzdová kapalina jako médium přenášející hydraulický tlak v brzdovém systému je zodpovědná za zpomalení a zastavení vozidla. Musí mít specifické vlastnosti, jako jsou nízká stlačitelnost, stálý bod varu nebo odolnost proti oxidaci. Řidiči a automechanici by měli při výběru kapaliny pamatovat na správnou třídu DOT (Department of Transportation), která určuje její vlastnosti.

Správné nastavení napínáku rozvodového řemene u vozů Hyundai a Kia

Během montáže nových rozvodů je nutné dávat pozor na správné nastavení napínáku rozvodového řemene. Jinak může dojít k nepříjemné poruše systému rozvodového řemene. Stává se to často u naftových motorů oblíbených vozidel Kia a Hyundai.

Pneumatické zavěšení – tipy a triky

Součásti vzduchového zavěšení podléhají běžnému opotřebení a je třeba je občas vyměnit. Příčinou problémů jsou obvykle netěsné gumové měchy. Guma časem zteří a vytvoří malé praskliny, nejčastěji v místech, kde guma pracuje nejintenzivněji. Měchy z tenké gumy a nekvalitní těsnicí pásky jsou častými příčinami poškození měchů nízké kvality.

Správné naplnění kompresoru klimatizace olejem

Při výměně kompresoru klimatizace je třeba mít na paměti několik důležitých věcí, které zabrání přímému selhání nového kompresoru nebo následnému poškození klimatizačního systému.

Pozor na praskající vypouštěcí olejový šroub

U různých modelů automobilů Alfa Romeo, BMW, Chevrolet, Citroën, Fiat, Ford, Lancia, Opel, Peugeot, Saab, Suzuki a Vauxhall dochází k problémům s originálním vypouštěcím šroubem. Stává se, že šroub praskne, což může přinést spoustu nepříjemností.

Rady, postupy a technické informace pro autoservisy