Menu

Technika

FCD.eu: Toyota Avensis může poškodit diagnostický přístroj

Ve spolupráci s technickou hotline LAUNCH Europe poskytuje poradenský FCD.eu server důležitou informaci, kdy některé typy vozů Toyota Avensis mohou těžce poškodit diagnostické přístroje přes diagnostickou zásuvku. Problém se týká se to především těchto modelů Avensis 4AFE (81kw). Toyota Avensis 1.6i typ vozidla: – AT2204AFE (81kw) roky výroby: od – 10-1997 do 07-2000 jen evropské […]

Přítlačné kotouče SAC (Self-Adjusting-Clutch)

Stále častěji se stává, že se blokovací díl u přítlačných kotoučů SAC odstraní před montáží. Tím zaskočí jednotka pro dostavení opotřebení a přítlačný kotouč již nelze namontovat. Vrácení jednotky pro dostavení opotřebení do původní polohy je velmi nákladné a je možné je provádět pouze pomocí speciálních přípravků (viz. malý obrázek). – Nový přítlačný kotouč je […]

Valeo Tech centre: Hydraulický ovládací systém spojky CMC-CRC/CSC

Dnes si s firmou Valeo přiblížíme, proč byl zaveden hydraulický ovládací systém. Hydraulický ovládací systém spojky byl zaveden proto, aby nahradil tradiční mechanický systém, který využívá k ovládání spojky lanko připojené na spojkový pedál.   Hlavními důvody jsou: – Flexibilita, kterou hydraulický systém poskytuje, nezávisle na kostrukci a uchycení pevných částí motoru. – Redukce a […]

Technické argumenty pro výměnu ventilů včetně příslušenství

Je možné uvést nějaké technické důvody, proč je třeba spolu s ventily vyměnit i pružiny, vodítka a sedla? VODÍTKA V praxi mohou opotřebená vodítka a vadné těsnění dříku ventilu zvýšit spotřebu oleje více než netěsné pístní kroužky. V mnoha případech se výměna pístních kroužků provádí zbytečně a pravá příčina tohoto časově i finančně náročného problému […]

Valeo Tech centre: Sonda výparníku – vozidla koncernu VW

Velká většina vozidel koncernu VW vyráběná do roku 2000 měla snímač teploty umístěný v trubce výstupu z výparníku. Tento systém je podobný dřívější technologii sondy výparníku se spínačem, která vypínala kompresor klimatizace v případě zamrznutí. Tento senzor je rezistor typu CNT. Jeho signál se používá pro monitorování teploty výparníku a k předcházení jeho zamrznutí. Pokud […]

Při servisu A/C systému zkontrolujte vodní chladič

V automobilech byla klimatizace poprvé použita v roce 1933, kdy byla v USA nabízena jako drahé doplňkové řešení. V roce 1939 byla poprvé zavedena jako volitelná výbava přímo od výrobce vozu a v šedesátých letech bylo již 54 % nových vozů v USA prodáváno s klimatizací. V Evropě se klimatizace v automobilech výrazně rozšířila od […]

Valeo Tech centre: Mini – vlastní diagnostika

Popis vlastní diagnostiky u vozidel Mini. Funkce vlastní diagnostiky má 3 provozní režimy: 1. Zobrazení kódu poruch 2. Vlastní kalibrace 3. Manuální test některých funkcí   Mini ovládací panel Postup K provedení funkcí diagnostiky zapněte zapalování a přidržte současně stisknuta tlačítka “OFF” a “-“. Na ovládacím panelu se objeví indikační proužek reprezentující režim č. 1 […]

Valeo Tech centre: Audi vlastní diagnostika

V popisu vozidla je popsán integrovaný diagnostický interface OBD s 61 kanály. Postup pro Audi A4, S4, S6, Cabriolet, A6 (95-97). K provedení této operace nejsou potřebné žádné speciální nástroje. K provedení vlastní diagnostiky postupujte podle zde uvedených kroků: 1 Zapněte zapalování 2. Stiskněte tlačítko recyklování 3. Stiskněte tlačítko horního proudění vzduchu (šipka nahoru)   […]

Poruchy brzdového systému a jejich příznaky

Nejen zkušení řidiči by měli být schopni rozpoznat příznaky, které je včas upozorní na výskyt poruchy na brzdovém systému jejich automobilu. Stačí znát pár základních bodů, jimž je nutné při řízení věnovat pozornost, aby člověk předešel možným nepříjemnostem. „Zpozoruje-li řidič jakýkoli z níže uvedených jevů u svého automobilu, měl by nechat brzdový systém neprodleně zkontrolovat […]

Valeo Tech centre: Termostatický expanzní ventil

Termostatický expanzní ventil (dále jen TXV) je v principu pevná tryska snižující tlak chladiva na přibližně 3 bary (absolutní) před vstupem do výparníku. Při tomto tlaku je odpařovací teplota chladiva přibližně 0° C, což je nejúčelnější teplota pro chlazení. TXV zajišťuje plynulou regulaci průtoku objemového množství chladiva v závislosti na hodnotě přehřátí. Termostatická hlavice reaguje […]

Rady, postupy a technické informace pro autoservisy