Za jedenáct měsíců letošního roku prodala skupina AAA AUTO ve svých autocentrech v České republice téměř 41.000 aut. Společnost se tak stala druhým největším prodejcem osobních vozů po mladoboleslavské Škodě Auto, která prodala více než 75.000 aut. Třetí je německý Volkswagen s 24.549 vozy. Data vyplývají ze statistik Svazu dovozců automobilů.
Podle statistických údajů skupiny AAA AUTO je zřejmé, že trh ojetých vozů víceméně kopíruje poptávku po nových autech, alespoň co se týká nejžádanějších modelů. „Stejně jako u nových vozů je i v našich autocentrech nejžádanější značka Škoda s modely Octavia a Fabia. Třetí místo již tradičně drží Volkswagen s modelem Passat,“ říká provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček. Celkově se v obou žebříčcích shoduje šest modelů z deseti.
Rozdíl mezi novými auty a ojetinami je však velmi patrný ve struktuře zákazníků. Zatímco u nových aut tvoří většinu prodejů vozy do firemních flotil, u ojetin vedou prodeje soukromým osobám.„Tento trend je patrný dlouhodobě. Vozidla z velkých firemních flotil se po určité době obměňují, čímž se pochopitelně dostávají na trh s ojetými auty, kde jsou velmi žádanou komoditou,“ doplňuje Vaněček. Vozy z firemních flotil jsou totiž zpravidla dobře servisované, mají jasnou historii a ve většině případů pouze jednoho předchozího majitele. Jedinou nevýhodou může být větší kilometrový nájezd.
Srovnání prodejců nových a ojetých aut není zcela obvyklé, zejména proto, že v Evropě neexistuje společnost, která by svým objemem ročních prodejů snesla srovnání. „Velice mne těší, že za téměř 25 let, které na českém trhu naše společnost působí, jsme se z malého autobazaru velikosti rodinné firmy posunuli na pozici druhého největšího hráče na českém automobilovém trhu,“ říká generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová. „Navíc je třeba si uvědomit, že počet zákazníků je vzhledem k tomu, že vozy i vykupujeme, ve skutečnosti zhruba dvojnásobný,“ dodala. Skupina AAA AUTO v letošním roce očekává ve střední Evropě celkové prodeje na úrovni těsně pod hranicí 70.000 aut a v příštím roce, kdy oslaví 25. výročí založení, zároveň očekává dvoumiliontého zákazníka.
Komentáře