Nejprodávanější ojetina roku 2016 je benzínový hatchback s výkonem do 70 kW

6. ledna 2017, 8:17

Benzínový hatchback ve stříbrné barvě o výkonu do 69 kW obhájil své prvenství z roku 2015 a stal se nejprodávanější ojetinou za loňský rok. Je to po dlouhé době, co vůz s jinou karoserií než combi zvítězil dvakrát po sobě. Dominovaly vozy s manuální převodovkou a náhonem na dvě kola. Vyplývá to z každoroční analýzy specifikací nejprodávanějších ojetých vozů AAA AUTO Index.

Po dlouhé nadvládě kombíků se silnějším výkonem si čeští zákazníci ojetých automobilů podruhé za sebou zvolili za nejoblíbenější vůz menší a úspornější auto. Nastupující trend potvrzuje srovnání letošních a loňských statistik. Vozy s karoserií hatchback (dvouprostorové vozy s výklopnou zadní částí karoserie a svislou nebo splývající zádí) si v roce 2016 pořídilo 33,7% zákazníků. Combi, které si mírně polepšilo (o 1,5%) si našlo své majitele ve 29,1% případech.

Nastupujícím trendem je obliba vozů s nižším výkonem. Zatímco v předchozích letech dominovaly silnější vozy, čeští řidiči se stále více uchylují k výběru méně výkonných vozů. To potvrzuje prvenství vozů s výkonem do 69 kW,“ říká generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová. Tyto automobily v loňském roce zvolila třetina českých zákazníků (33,5%) V relativně těsném závěsu skončily na druhém místě auta s výkonem 70–85 kW (30,6%). Třetí pozici pak drží vozy s výkonem 101–125 kW (17,4%).

Vyhledávanějším palivem zůstává stejně jako v roce 2015 benzín (53%), oproti tomu dieselem poháněné vozy preferuje jen 46,8% zákazníků. Stejně tak si oblibu suverénně drží manuální převodovka, která dominuje v 87,1% případech. Nejprodávanějšími automobily pak byly ty středně staré (6-10 let) s detailně doloženou servisní historií. Bezkonkurenčně nejoblíbenější jsou rovněž vozy s náhonem na dvě kola, jejichž volbu upřednostňuje až 88,5% řidičů.

Pouze drobné změny zaznamenal žebříček nejprodávanějších značek. První místo si suverénně drží tuzemská Škoda (27,7%). Mírně si polepšil druhý VW (10,1%) i třetí Ford (9,6%). Čtvrté místo obsadil Renault (6,4%). Loni pátý Peugeot pak vystřídala značka Hyundai (6,3%).

Oblibu továrních značek potvrzují i nejvyhledávanější modely. Tím nejoblíbenějším se stala Škoda Octavia (10,7%) a Škoda Fabia (10,6%). Třetí místo patří VW Passat (3,9%), čtvrtou pozici získal Ford Focus (3,1%). TOP 5 jednotlivých modelů uzavírá Ford Mondeo (2,5%).

Tisková zpráva AAA Auto

Související články

AAA AUTO s novým rokem snižuje ceny ojetých aut až o 200.000Kč
AAA AUTO s novým rokem snižuje ceny ojetých aut až o 200.000Kč

Začátek každého nového roku je ve znamení slev a výprodejů, a to nejen v případě elektroniky nebo oděvů, ale již také u prodejců automobilů. Největší prodejce ojetých automobilů u nás, AAA AUTO, zahajuje nový rok velkou výprodejovou akcí se snížením cen až o 200.000Kč u čtvrtiny vozů z nabídky. Autobazar tak chce odstartovat další úspěšnou […]

AAA AUTO bylo v listopadu druhým největším prodejcem aut v České republice
AAA AUTO bylo v listopadu druhým největším prodejcem aut v České republice

Za jedenáct měsíců letošního roku prodala skupina AAA AUTO ve svých autocentrech v České republice téměř 41.000 aut. Společnost se tak stala druhým největším prodejcem osobních vozů po mladoboleslavské Škodě Auto, která prodala více než 75.000 aut. Třetí je německý Volkswagen s 24.549 vozy. Data vyplývají ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Senát přijal novelu zákona 56/2001 Sb. o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
Senát přijal novelu zákona 56/2001 Sb. o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích

Po téměř dvouletém legislativním procesu dnes Senát schválil novelu zákona 56/2001 Sb. o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, která kromě řady jiných změn také zásadním způsobem mění pravidla pro registrace vozů z hlediska místní příslušnosti.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!