S příchodem jarního počasí se navyšuje počet nabízených ojetin

, 11. dubna 2017, 9:20

Jarní období s sebou každoročně přináší nárůst nabídky automobilů na trhu s ojetými vozy a ani minulý měsíc tomu nebylo jinak. V březnu bylo na českém trhu s ojetinami inzerováno celkem 82.000 vozů, což je až o 4 tisíce více než v předchozím měsíci. Tyto výsledky vyplynuly z pravidelné analýzy společnosti AAA AUTO, která trh s ojetými automobily kontinuálně sleduje a provádí jeho hodnocení.

„Jak jsme předpokládali, tak nárůst inzerovaných ojetých vozů nabírá rychlých obrátek. Jenom za měsíc březen se jejich počet vyšplhal na neuvěřitelných 82 tisíc automobilů. Situace na trhu s ojetinami tak pokračuje v jarním trendu, který byl nastolen již v únoru. Další výraznější nárůst inzerovaných ojetých vozů predikujeme opět až v letních měsících, kdy si řada klientů bude zajišťovat novější modely automobilů na dovolenou,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO. Díky kontinuálnímu výzkumu společnosti AAA AUTO existuje objektivní statistika nabídky a poptávky ojetin na českém trhu, jež mapuje celkový počet ojetin nabízených na trhu jak autobazary, tak živnostníky z oboru prodeje ojetin, ale také firmami a soukromými osobami bez návaznosti na obchod s ojetými automobily.

Nejvíce ojetin bylo již tradičně v Praze 22.166, nejméně v Karlovarském kraji 1.999. Co se průměrného počtu najetých kilometrů týče, činil průměrný nájezd celkem 158.712 km, tedy o necelých 6 tisíc víc než v minulém měsíci. Změnila se také hodnota průměrného stáří automobilů v nabídce. Z únorových 9,5 let se stáří inzerovaných vozů vyšplhalo až na 10 let.  Výrazně si však polepšila průměrná cena ojetiny, a to z 209.260 korun na 194.043 Kč, tedy o necelých 13 tisíc korun.

Březnová statistika nepřinesla oproti únoru žádné výrazné změny v žebříčku nejinzerovanějších ojetin. Sedmou a osmou příčku si pouze prohodily vozy Ford Mondeo a BMW 3. Na desáté příčce se pak umístil nově vůz Opel Astra, který v předchozím měsíci obsadil jedenáctou pozici. „Vnímáme, že popularita kvalitnějších a bezpečnějších vozů u českých klientů stále roste. Spatřujeme v tom zejména větší zájem zákazníků o zboží, které si kupují kvůli jejich vlastní bezpečnosti. Nákupem vozu s vyšší úrovní bezpečnostních prvků klienti investují především sami do sebe. A to nás rovněž těší,“ dodala Karolína Topolová.

Související články

Ojeté hybridy netáhnou, CNG je na vzestupu
Ojeté hybridy netáhnou, CNG je na vzestupu

Mezi novými auty je i díky státní podpoře znatelný zájem o plně elektrické a hybridní vozy, ale na trhu ojetých vozidel jsou prodejní trendy odlišné. Zákazníci, kteří chtějí alternativní pohon, stále častěji volí auta na stlačený zemní plyn, tedy CNG.

AAA AUTO aktuálně nabízí 80 volných míst
AAA AUTO aktuálně nabízí 80 volných míst

Největší prodejce ojetých automobilů ve střední a východní Evropě plánuje i letos významně expandovat a s tím souvisí i plán AAA AUTO otevřít v letošním roce až 135 nových pozic. V současnosti společnost nabízí jen v České republice o 45 % více pracovních pozic ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Největší nábor zaměstnanců proběhne z důvodu expanze v Polsku […]

Barva automobilu – okno do duše jeho majitele
Barva automobilu – okno do duše jeho majitele

Naštěstí již dávno pominula doba, kdy si zákazník mohl vybrat jakoukoliv barvu auta, pokud to byla černá. Automobilky nabízejí kromě základní palety další desítky barev, které napomohou individualizovat vzhled jejich výrobků podle přání zákazníků. Lidé si barvy opravdu užívají. Ženy, ale i muži.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!