dTest: Financování ojetého vozu? Až 140.000 korun jen za poplatky

, 23. ledna 2014, 5:37

V loňském roce dTest zahájil tažení proti nepřiměřeně vysokým poplatkům za sjednání úvěrů na ojeté automobily. Home Credit, který je jedním z poskytovatelů takových úvěrů teď žaluje svoji klientku a vymáhá po ní mimo jiné i poplatek ve výši téměř 140 000 korun.

Na poradnu dTestu se obrátila paní Iveta, která si koupila v autobazaru AAA Auto osobní automobil a částečně jej financovala úvěrem od společnosti Home Credit. „Vůz byl po třech dnech zničen při autonehodě a Home Credit nyní požaduje nejen doplacení kupní ceny, ale také téměř stočtyřicetitisícový poplatek za poskytnutí úvěru a 50 tisíc za jeho předčasné splacení a klientku žaluje,“ popisuje situaci Miloš Borovička, právní poradce dTestu a dodává: „Havarijní pojistka kryla cenu vozu. Úvěr byl však při koupi uměle navýšen o nemravně vysoké náklady na jeho sjednání, které má nyní klientka Home Creditu uhradit v plné výši.“

Výše „poplatku“ je zcela ohromující, dTest proto zjišťoval, co konkrétně se za ním skrývá. „Na naši výzvu ze září 2013 Home Credit odpověděl, že poplatek pokrývá zejména provizi pro zprostředkovatele úvěru, kterým je autobazar. To samé nám potvrdila i společnost Essox, která rovněž podobné úvěry poskytuje“ říká Miloš Borovička a upřesňuje: „Další položka, kterou Home Credit požaduje, je ve vyúčtování nazvána jako marketingová akce a je účtována v případě předčasného splacení, tedy právě například v případě pojistné události jako u paní Ivety. Poplatek tak plní faktickou funkci pokuty, která má zjevně zabránit klientovi v předčasném splacení úvěru, na což má jinak dle zákona nárok.“

V současné době spor řeší Obvodní soud pro Prahu 8, k němuž Home Credit žalobu podal. „Požadavky Home Creditu jsou dle našeho názoru skutečně nemravné. Žalované jsme poradili, jak má podat odpor a jakou argumentaci použít. Pevně věřím, že klientka s naší pomocí uspěje,“ informuje Miloš Borovička.

Související články

dTest: Rizika při nákupu ojetého vozu a jak se jim vyhnout
dTest: Rizika při nákupu ojetého vozu a jak se jim vyhnout

V České republice roste počet aut zakoupených v bazarech. S koupí ojetého vozu jsou však spojeny mnohé nástrahy, za nimiž stojí nejčastěji snaha prodejců maximalizovat zisky. V sázce jsou nejen finance či bezpečí, hrozit může i zabavení vozidla. Rizikům se však dá vyhnout. dTest připravil pro kupující návod, jak na to. „Na jedno prodané nové […]

dTest: Sleva při financování ojetého vozu? Pouhý trik!
dTest: Sleva při financování ojetého vozu? Pouhý trik!

Při koupi ojetého vozu prodejci slibují výrazné slevy pro zákazníky, kteří využijí nabídky financování formou úvěru. Pořizovací cena vozu však může být nakonec stejná, nebo dokonce vyšší než před slevou. Autobazary k tomuto triku využívají tzv. poplatek za sjednání úvěru. Inzeráty v médiích lákají na financování ojetého vozu pomocí úvěru. „V případě, že se zákazník […]

dTest: Sporný poplatek v autobazarech skončil, jiné zůstávají
dTest: Sporný poplatek v autobazarech skončil, jiné zůstávají

Časopis dTest před třemi měsíci informoval o nesmyslném poplatku za uzavření smlouvy v autobazarech. Nyní jej zákazník již platit nemusí a sám si zvolí, zda doplňkovou službu chce či nechce. Jiné absurdní poplatky stále přežívají. Čeští spotřebitelé zaznamenali úspěch v boji proti poplatkům, které skrytě navyšují ceny zboží či služeb. „Řada spotřebitelů si na naší […]

dTest: Omlazená je až pětina ojetých vozidel prodávaných v ČR
dTest: Omlazená je až pětina ojetých vozidel prodávaných v ČR

Chystáte se koupit ojetý automobil? A víte, že u celé pětiny ojetých vozidel prodávaných v České republice je nesprávně uveden rok výroby? Pokud si tento údaj neověříte, můžete snadno koupit vůz starší, než jste očekávali, a zbytečně ho tak přeplatit. Problém omlazování vozidel se týká i těch, kdo kupují nové auto. Podle průzkumu je zhruba […]

dTest: Co dělat, když jste koupili vůz se stočeným tachometrem?
dTest: Co dělat, když jste koupili vůz se stočeným tachometrem?

Koupili jste ojetý vůz s ujištěním, že stav ujetých kilometrů na tachometru odpovídá realitě, a posléze zjistili, že to není pravda? Nevzdávejte to, s prodejcem je možné jednat a bránit svá práva. „Stáčení tachometrů je u nás nejrozšířenějším nešvarem při prodeji ojetých vozidel. Zhruba 40% nabízených ojetých automobilů má nelegálně upravený stav tachometru,“ konstatuje Lukáš […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!