V loňském roce dTest zahájil tažení proti nepřiměřeně vysokým poplatkům za sjednání úvěrů na ojeté automobily. Home Credit, který je jedním z poskytovatelů takových úvěrů teď žaluje svoji klientku a vymáhá po ní mimo jiné i poplatek ve výši téměř 140 000 korun.
Na poradnu dTestu se obrátila paní Iveta, která si koupila v autobazaru AAA Auto osobní automobil a částečně jej financovala úvěrem od společnosti Home Credit. „Vůz byl po třech dnech zničen při autonehodě a Home Credit nyní požaduje nejen doplacení kupní ceny, ale také téměř stočtyřicetitisícový poplatek za poskytnutí úvěru a 50 tisíc za jeho předčasné splacení a klientku žaluje,“ popisuje situaci Miloš Borovička, právní poradce dTestu a dodává: „Havarijní pojistka kryla cenu vozu. Úvěr byl však při koupi uměle navýšen o nemravně vysoké náklady na jeho sjednání, které má nyní klientka Home Creditu uhradit v plné výši.“
Výše „poplatku“ je zcela ohromující, dTest proto zjišťoval, co konkrétně se za ním skrývá. „Na naši výzvu ze září 2013 Home Credit odpověděl, že poplatek pokrývá zejména provizi pro zprostředkovatele úvěru, kterým je autobazar. To samé nám potvrdila i společnost Essox, která rovněž podobné úvěry poskytuje“ říká Miloš Borovička a upřesňuje: „Další položka, kterou Home Credit požaduje, je ve vyúčtování nazvána jako marketingová akce a je účtována v případě předčasného splacení, tedy právě například v případě pojistné události jako u paní Ivety. Poplatek tak plní faktickou funkci pokuty, která má zjevně zabránit klientovi v předčasném splacení úvěru, na což má jinak dle zákona nárok.“
V současné době spor řeší Obvodní soud pro Prahu 8, k němuž Home Credit žalobu podal. „Požadavky Home Creditu jsou dle našeho názoru skutečně nemravné. Žalované jsme poradili, jak má podat odpor a jakou argumentaci použít. Pevně věřím, že klientka s naší pomocí uspěje,“ informuje Miloš Borovička.
Komentáře