Mnoho českých řidičů vyrazí během letošních prázdnin na dovolenou svým vlastním vozem. Podle statistik AAA AUTO roste mezi českými řidiči zájem o rodinné vozy typu MPV, kterými mohou pohodlně přepravit do vzdálenějších destinací sebe i svou vícečetnou rodinu. Za prvních pět měsíců roku 2014 bylo prodáno téměř o pětinu více ojetých vozů této kategorie.
Velkoprostorové vozy kategorie MPV jsou stále oblíbenější volbou českých řidičů při nákupu ojetého automobilu. AAA AUTO prodalo od ledna do května tohoto roku celkem 1.877 vozů, což je meziroční nárůst o 18%. „Vozy MPV jsou častým cílem našich zákazníků. Jejich praktičnost a užitné vlastnosti oceňují nejen muži, ale i ženy, které tvoří přibližně čtvrtinu zájemců o automobil této kategorie,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO. „Poptávka po těchto vozech téměř překonává nabídku, proto pokud si někdo koupí vůz MPV nyní a bude jej udržovat v dobrém stavu, po několika letech jej opět velmi snadno prodá.“ doplňuje Karolína Topolová.
Ze statistik dále vyplývá, že 58% z prodaných vozů MPV má motor poháněný naftou a 26% automobilů je schopno převézt až sedm osob. K nejprodávanějším modelům dlouhodobě patří Renault Scenic, Škoda Roomster, Citroen C4 Picasso, Ford C-Max či Opel Zafira. Naopak dříve velmi oblíbený automobil Citroen Xsara Picasso opustil pozici jednoho z nejprodávanějších vozů této kategorie a letos uzavírá první desítku v žebříčku prodejnosti vozů MPV. Nabídka AAA AUTO čítá v současnosti téměř 1000 vozů MPV.
Komentáře