Rodinné vozy stále častěji v hledáčku českých řidičů

, 23. června 2014, 11:58

Mnoho českých řidičů vyrazí během letošních prázdnin na dovolenou svým vlastním vozem. Podle statistik AAA AUTO roste mezi českými řidiči zájem o rodinné vozy typu MPV, kterými mohou pohodlně přepravit do vzdálenějších destinací sebe i svou vícečetnou rodinu. Za prvních pět měsíců roku 2014 bylo prodáno téměř o pětinu více ojetých vozů této kategorie.

Velkoprostorové vozy kategorie MPV jsou stále oblíbenější volbou českých řidičů při nákupu ojetého automobilu. AAA AUTO prodalo od ledna do května tohoto roku celkem 1.877 vozů, což je meziroční nárůst o 18%. „Vozy MPV jsou častým cílem našich zákazníků. Jejich praktičnost a užitné vlastnosti oceňují nejen muži, ale i ženy, které tvoří přibližně čtvrtinu zájemců o automobil této kategorie,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO. „Poptávka po těchto vozech téměř překonává nabídku, proto pokud si někdo koupí vůz MPV nyní a bude jej udržovat v dobrém stavu, po několika letech jej opět velmi snadno prodá.“ doplňuje Karolína Topolová.

Ze statistik dále vyplývá, že 58% z prodaných vozů MPV má motor poháněný naftou a 26% automobilů je schopno převézt až sedm osob. K nejprodávanějším modelům dlouhodobě patří Renault Scenic, Škoda Roomster, Citroen C4 Picasso, Ford C-Max či Opel Zafira. Naopak dříve velmi oblíbený automobil Citroen Xsara Picasso opustil pozici jednoho z nejprodávanějších vozů této kategorie a letos uzavírá první desítku v žebříčku prodejnosti vozů MPV. Nabídka AAA AUTO čítá v současnosti téměř 1000 vozů MPV.

Související články

Poptávka po ojetých automobilech s alternativním pohonem stále na vzestupu
Poptávka po ojetých automobilech s alternativním pohonem stále na vzestupu

Ze statistik prodejů AAA AUTO vyplývá, že zájem o vozy s alternativním pohonem neustále roste. Za první čtyři měsíce roku 2014 bylo ve srovnání s předešlým rokem prodáno o 21% automobilů s alternativním pohonem více. Největší podíl tvořily s 86% vozy poháněné LPG. AAA AUTO zaznamenalo v prvních čtyřech měsících roku 2014 meziroční nárůst 21% v […]

AAA AUTO Group rozvíjí on-line prodej, měsíčně prodá přes internet 500 ojetých vozů
AAA AUTO Group rozvíjí on-line prodej, měsíčně prodá přes internet 500 ojetých vozů

AAA AUTO Group vykupuje a prodává stále více vozů on-line, přičemž podíl takto zobchodovaných automobilů letos dosáhne až deseti procent. Přestože se zatím on-line výkup a prodej týká spíše importu a exportu, společnost se připravuje také na poskytování této služby retailovým zákazníkům. „V současné době měsíčně on-line vykoupíme přes 600 zánovních a méně ojetých vozů, […]

AAA AUTO obsloužilo 1,5 miliontého zákazníka, rodina z Ostravy si zdarma odvezla Citroen C1
AAA AUTO obsloužilo 1,5 miliontého zákazníka, rodina z Ostravy si zdarma odvezla Citroen C1

AAA AUTO dnes přivítalo svého 1,5 miliontého zákazníka, respektive zákaznici. Za dvaadvacet let již u tohoto největšího středoevropského obchodníka s ojetinami prodalo svůj vůz 750.000 zákazníků, stejný počet zde ojetý automobil zakoupil. Je to přibližně stejné množství lidí, jaké žije dohromady v Praze a v Ostravě, nebo téměř o dvě stě tisíc více než v […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!