AAA AUTO Group rozvíjí on-line prodej, měsíčně prodá přes internet 500 ojetých vozů

27. června 2014, 10:44

AAA AUTO Group vykupuje a prodává stále více vozů on-line, přičemž podíl takto zobchodovaných automobilů letos dosáhne až deseti procent. Přestože se zatím on-line výkup a prodej týká spíše importu a exportu, společnost se připravuje také na poskytování této služby retailovým zákazníkům.

„V současné době měsíčně on-line vykoupíme přes 600 zánovních a méně ojetých vozů, rovněž přes internet jich za stejné období prodáme asi 500. Zdroji pro výkup jsou leasingové firmy ze všech zemí EU, celkem oslovujeme zhruba 240 společností a aktivně vykupujeme od stovky. V rámci následného prodeje vozů se zatím jedná o B2B obchody, ale připravujeme se i na on-line prodej vozů běžným zákazníkům pod značkou Mototechna, který bychom chtěli zahájit v září. Pro řízení celého procesu od výkupu, přes logistiku až po prodej jsme vyvinuli vlastní platformu,”řeklaKarolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO. V plánu je prohlídka vozu na dálku pomocí videopřenosu, včetně možnosti, aby si sám zákazník určil, které části vozu a v jakém detailu bude chtít vidět.

Ve výkupním týmu pracuje na nákupu vozů pět dedikovaných specialistů – oceňovačů, celé oddělení má 45 pracovníků, kteří mohou v případě potřeby vozy on-line nakupovat. Měsíčně tým ocení kolem 25 000 vozů nabízených na trhu po celé EU. Nejvíce zdrojů pro výkup je v Belgii, Francii, Německu, Itálii a Nizozemsku. Zákazníky v rámci on-line prodeje jsou odběratelé v západní části EU, zemích SNS a v severní a střední Africe. Od rozšíření on-line prodeje na Mototechnu si AAA AUTO slibuje zvýšení odbytu v řádech procent. „Je to pro nás další způsob, jak zvýšit celkový objem prodaných vozů. Zejména zákazníci Mototechny jsou lidé, pro které čas jsou peníze, a vůz používají jen jako dopravní prostředek. Podle našich průzkumů těchto zákazníků neustále přibývá. Jedná se zejména o malé a střední firmy, které mají zájem o téměř nové ojeté vozy s kvalitou blížící se novým za ceny o 30 – 50 % nižší,“ zdůraznila Topolová. Tyto vozy dle dosavadních zkušeností vykazují jen naprosté minimum reklamací. „On-line prodej těchto vozů by tedy měl být pro zákazníka bez rizika, navíc u nich poskytujeme možnost výměny za jiný do sedmi dnů bez udání důvodu, což snižuje rizikovost nákupu prakticky na nulu,“řekla Topolová. „On-line prodej ojetých vozů se v západní Evropě pozvolna rozvíjí a zákazníci si na něj začínají zvykat. V regionu střední a východní Evropy budeme průkopníky,“dodala.

Skupina AAA AUTO nyní testuje financování prodeje vozů firemním zákazníkům v zahraničí, mimo jiné v severní Africe a v zemích Společenství nezávislých států. „Chceme být schopni dodat vůz až do celního skladu co nejblíže místu podnikání našich partnerů. Momentálně dolaďujeme proces s jedním z našich zákazníků ze Skandinávie,“ uvedla Topolová. „Zákazníkovi předvybereme auta, která na základě našich zkušeností jsou v jeho zemi velmi likvidní a prodávají se s dobrou marží pro dealera. Z těchto aut si zákazník vybere celý kamion, který pošleme do celního skladu. Ve chvíli, kdy zákazník potvrdí, že je s dodávkou spokojen, začne mu běžet lhůta splatnosti. Během ní může vozy prodat a nepotřebuje tak mít na nákup aut blokované finanční prostředky. V této situaci nám totiž zaplatí až ve chvíli, kdy už vyinkasoval platbu od nového majitele,“ vysvětlila Topolová.

Související články

Rodinné vozy stále častěji v hledáčku českých řidičů
Rodinné vozy stále častěji v hledáčku českých řidičů

Mnoho českých řidičů vyrazí během letošních prázdnin na dovolenou svým vlastním vozem. Podle statistik AAA AUTO roste mezi českými řidiči zájem o rodinné vozy typu MPV, kterými mohou pohodlně přepravit do vzdálenějších destinací sebe i svou vícečetnou rodinu. Za prvních pět měsíců roku 2014 bylo prodáno téměř o pětinu více ojetých vozů této kategorie. Velkoprostorové […]

Poptávka po ojetých automobilech s alternativním pohonem stále na vzestupu
Poptávka po ojetých automobilech s alternativním pohonem stále na vzestupu

Ze statistik prodejů AAA AUTO vyplývá, že zájem o vozy s alternativním pohonem neustále roste. Za první čtyři měsíce roku 2014 bylo ve srovnání s předešlým rokem prodáno o 21% automobilů s alternativním pohonem více. Největší podíl tvořily s 86% vozy poháněné LPG. AAA AUTO zaznamenalo v prvních čtyřech měsících roku 2014 meziroční nárůst 21% v […]

AAA AUTO v celém prvním pololetí rostlo o 14%
AAA AUTO v celém prvním pololetí rostlo o 14%

Prodejům ojetin v síti AAA AUTO se i nadále daří. Skupina již od začátku roku prodala 31.274 vozů, což je oproti stejnému období roku 2013 nárůst o 13,9%. Kromě celkového oživení trhu ojetých vozidel vidí Skupina za svým úspěchem mimo jiné neustále se zvyšující počet návštěvníků svých webových stránek a uživatelů aplikace pro mobilní telefony. […]

AAA AUTO obsloužilo 1,5 miliontého zákazníka, rodina z Ostravy si zdarma odvezla Citroen C1
AAA AUTO obsloužilo 1,5 miliontého zákazníka, rodina z Ostravy si zdarma odvezla Citroen C1

AAA AUTO dnes přivítalo svého 1,5 miliontého zákazníka, respektive zákaznici. Za dvaadvacet let již u tohoto největšího středoevropského obchodníka s ojetinami prodalo svůj vůz 750.000 zákazníků, stejný počet zde ojetý automobil zakoupil. Je to přibližně stejné množství lidí, jaké žije dohromady v Praze a v Ostravě, nebo téměř o dvě stě tisíc více než v […]

Kombi a MPV jsou oblíbenou volbou před letní dovolenou
Kombi a MPV jsou oblíbenou volbou před letní dovolenou

Každoročně lze během léta zaznamenat zvýšené prodeje automobilů typů kombi a MPV, ve kterých jejich majitelé hned po zakoupení vyrážejí na letní cesty za odpočinkem. Vysoká praktičnost těchto automobilů se jeví jako klíčové kritérium při výběru pro většinu zákazníků. Přeprava většího množství zavazadel i osob na delší vzdálenost, tedy typická situace spojená s letní dovolenou […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!