Do bazarů se zákazníci nejčastěji vrací pro šedý hatchback nebo combi. Bodují i SUV

, 14. listopadu 2014, 17:43

Věrnost zákazníků, kteří opakovaně uskuteční nákup ojetého vozu, se nejvíce projevuje u výběru karoserie a značky. Kromě druhu paliva nebo například bezpečnostní výbavy má na opětovný nákup vliv i barva. I přes drobný pokles vévodí značkám Škoda, za kterou následuje Ford a Toyota. Top 5 uzavírá dvojice Volkswagen a Renault. Vyplývá to z analýzy AAA Auto Index, při které společnost AAA Auto hodnotila své prodeje za uplynulých 5 let.

Fakta o věrnosti zákazníků z AAA AUTO Index:
   • Značkám, pro které se zákazníci vrací nejčastěji, typicky vévodí Škoda. I přes sedmiprocentní pokles si tuzemská automobilka drží neohroženou první pozici s 47,9%. Druhý Ford (25,1%) je pak následován značkou Toyota (22,2%).
   • Z druhů karoserie si zákazníci vybírají hatchback (46,7%), který doprovází combi (37,4%) a sedan (23,2%). Znatelný pokrok zaznamenaly vozy SUV (26%), pro které se vrátilo o 6,4% více zákazníků než v roce 2013.
   • Cenově jsou stále nejvyhledávanější vozy do 50 tisíc (48 %). Mírně vzrostla i kategorie ojetin dražších než 200 tisíc (47,9%).
   • Oproti minulému roku si výrazně polepšila šedá barva (22 %), která se ze třetího místa dostala na první příčku a modrou (20,8%) odsunula na místo druhé. Třetí pozici v těsném závěsu obsadila barva černá (20,5%).

„Stejně jako u jiného druhu zboží existuje vysoká pravděpodobnost, že zákazník si v případě spokojenosti s výrobkem tento koupí znovu. A právě spokojenost a návratnost zákazníků z dlouhodobého hlediska pečlivě monitorujeme, abychom byli schopni zajistit klientům opětovně každý vůz, se kterým byli v minulosti spokojeni“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová a dodává:

„Jsme si vědomi toho, že péče o zákazníka a zajištění veškerých služeb souvisejících s prodejem může mít i značný akviziční potenciál a může přivést nové zákazníky, kteří se značkou dosud neměli zkušenost.“ Zvyšování věrnosti zákazníků se neprojeví jen v opakovaných nákupech (popřípadě využívání servisu), ale představuje potenciál pro další prodeje, jako je např. pořizování dalších vozů do domácnosti od stejné značky atd.

V případě, že se zákazník rozhodne pro změnu při výběru další ojetiny, ze značek si namísto Škody kupuje nejčastěji Ford (7,8%) nebo Volkswagen (7,7%). Majitelé hatchbacku jako alternativu volí combi (23,4%) či sedan (13,4%). Opačná situace platí při volbě jiné karoserie u vlastníků combi. Ti si vybírají hatchback (30,8%) nebo sedan (10,7%). Letos nejoblíbenější barvu, šedou, mění za modrou, případně stříbrnou nebo černou. Rozdíl mezi změnou druhu paliva je téměř stejný. Majitelé dieselových motorů přechází na benzínové agregáty v 36,3% případů, zatím co v opačném sledu je to 34,9%.

Související články

Nejprodávanější ojetiny: Češi víc než dříve sází na bezpečnost a nízký věk
Nejprodávanější ojetiny: Češi víc než dříve sází na bezpečnost a nízký věk

Za uplynulých 5 let mají nejstrmější nárůst ve výbavě prodaných ojetin bezpečnostní funkce jako airbagy, ABS nebo ESP. Vyplývá to z analýzy výbavy prodaných ojetých automobilů AAA AUTO. Společnost v ní analyzovala celkově přes 169 tisíc jednotlivých prodejů. Nejvýrazněji se v analýze pohybují křivky věku prodaných aut a jejich bezpečnostní výbavy. Z věkových kategorií se […]

Nejprodávanější ojetinou je letos benzínový kombík do 100 kW, roste zájem o zánovní vozy
Nejprodávanější ojetinou je letos benzínový kombík do 100 kW, roste zájem o zánovní vozy

V českých autobazarech se letos nejvíce prodával 6 – 10 let starý benzínový kombík s výkonem max. 100kW. Strmě rostoucím trendem je však i nákup auta ve věkové kategorii do 2 let. Stále běžnějším vybavením je také pohon všech čtyř kol a automatická převodovka. Vyplývá to z každoroční analýzy nejprodávanějších specifikací ojetých vozů AAA AUTO […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!