Nejprodávanější ojetiny: Češi víc než dříve sází na bezpečnost a nízký věk

, 28. listopadu 2014, 11:14

Za uplynulých 5 let mají nejstrmější nárůst ve výbavě prodaných ojetin bezpečnostní funkce jako airbagy, ABS nebo ESP. Vyplývá to z analýzy výbavy prodaných ojetých automobilů AAA AUTO. Společnost v ní analyzovala celkově přes 169 tisíc jednotlivých prodejů. Nejvýrazněji se v analýze pohybují křivky věku prodaných aut a jejich bezpečnostní výbavy.

Z věkových kategorií se u českých zákazníků nejdynamičtěji rozvíjí segment aut do 2 let stáří. Meziročně narostl o celých 49 procent, zatímco celkové prodeje ve stejném období narostly o 62 procent. „Ukazuje se zde jasný trend. Věk auta a jeho bezpečnostní výbava jsou totiž spojité nádoby. Čím mladší vozy zákazníci preferují, tím sofistikovanější je i jejich bezpečnostní výbava. Ta se u výrobců s vývojem nových technologií neustále postupně přesouvá z příplatkové do standardní výbavy. Novější auta již tedy zpravidla mají v ceně zahrnuto to, za co se u starších vozů v zájmu vyšší bezpečnosti ještě muselo platit navíc. Vozy v této kategorii se v AAA AUTO nejčastěji prodávají pod značkou Mototechna, popřípadě Mototechna Premium,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.

Vozy do dvou let stáří se z věkových kategorií ojetin rozvíjí nejvíce dynamicky

Z bezpečnostních parametrů prodaných ojetin nadále výrazně roste podíl prodaných vozů s více než dvěma airbagy. Poprvé za uplynulých 7 let však byl zaznamenán jasný pokles prodejů aut se dvěma nebo méně airbagy. Ty meziročně poklesly o 16 procent. Systém ABS měly přibližně čtyři z pěti prodaných aut. Nejstrmější nárůst však lze pozorovat u systému elektronické stabilizace podvozku, ESP. Aut s tímto systémem se ve srovnání s rokem 2011 prodal téměř pětinásobek.

Vývoj prodejů ojetin se systémem ESP

Poznámka: Společnost AAA AUTO údaje za rok 2014 statisticky dopočítala dle dosavadního vývoje prodejů s výhledem na plánovaný celkový počet 63.500 prodaných vozů.

Související články

Do bazarů se zákazníci nejčastěji vrací pro šedý hatchback nebo combi. Bodují i SUV
Do bazarů se zákazníci nejčastěji vrací pro šedý hatchback nebo combi. Bodují i SUV

Věrnost zákazníků, kteří opakovaně uskuteční nákup ojetého vozu, se nejvíce projevuje u výběru karoserie a značky. Kromě druhu paliva nebo například bezpečnostní výbavy má na opětovný nákup vliv i barva. I přes drobný pokles vévodí značkám Škoda, za kterou následuje Ford a Toyota. Top 5 uzavírá dvojice Volkswagen a Renault. Vyplývá to z analýzy AAA […]

AAA AUTO zahájilo poslední čtvrtletí s meziročním růstem 12,6%, v říjnu se prodalo 5.453 aut
AAA AUTO zahájilo poslední čtvrtletí s meziročním růstem 12,6%, v říjnu se prodalo 5.453 aut

Přestože se na trhu ojetin objevují signály pomalého oslabení, AAA AUTO zahájilo poslední čtvrtletí s dalším pozitivním výsledkem. Celkový počet letos prodaných vozů ve skupině se vyšplhal na 54.000, což je meziročně růst o 12,6%, přičemž v říjnu si zákazníci odvezli 5.453 aut. „Vysoké prodeje se nám daří udržet díky několika marketingovým akcím. V současné době […]

Nejprodávanější ojetinou je letos benzínový kombík do 100 kW, roste zájem o zánovní vozy
Nejprodávanější ojetinou je letos benzínový kombík do 100 kW, roste zájem o zánovní vozy

V českých autobazarech se letos nejvíce prodával 6 – 10 let starý benzínový kombík s výkonem max. 100kW. Strmě rostoucím trendem je však i nákup auta ve věkové kategorii do 2 let. Stále běžnějším vybavením je také pohon všech čtyř kol a automatická převodovka. Vyplývá to z každoroční analýzy nejprodávanějších specifikací ojetých vozů AAA AUTO […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!