Nejprodávanější ojetinou je letos benzínový kombík do 100 kW, roste zájem o zánovní vozy

, 15. prosince 2014, 15:12

V českých autobazarech se letos nejvíce prodával 6 – 10 let starý benzínový kombík s výkonem max. 100kW. Strmě rostoucím trendem je však i nákup auta ve věkové kategorii do 2 let. Stále běžnějším vybavením je také pohon všech čtyř kol a automatická převodovka. Vyplývá to z každoroční analýzy nejprodávanějších specifikací ojetých vozů AAA AUTO Index.

Statistika nejprodávanějších prvků výbavy ojetých vozů, AAA AUTO Index, potvrzuje v letošním roce některé loňské trendy – zejména popularitu benzínových motorů a dynamicky rostoucí prodeje v segmentu automobilů mladších 2 let. Analýza vychází z téměř čtvrt milionu prodaných vozů v letech 2008 – 2014 a zaměřuje se jak na technické parametry, tak na vybavení bezpečnostními prvky, požadovaný komfort i vzhled.

„Při nákupu vozu z druhé ruky je podstatné znát trendy na trhu ojetin, protože zákazník pak ví, co má očekávat. Například, že koupě vozů bez klimatizace je dnes již téměř raritou a stejné je to u vozů bez systému ABS,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Letošní data potvrzují rostoucí zájem českých řidičů o zánovní vozy. „Tento trend navíc potvrzuje i fakt, že se prodává více vozů, které mají najeto pod 30 tisíc kilometrů. V kurzu je tedy kupovat auto maximálně dva roky staré a s nízkým počtem najetých kilometrů,“ komentuje data Karolína Topolová.

Stáří a počet najetých kilometrů prodaných vozů

Pokud porovnáme prodané vozy s ohledem na druh pohonné hmoty, zůstává dominantní benzín, který zvyšuje svůj náskok před dieslovými motory. Podle AAA AUTO se zde jako již v minulých letech výrazně projevuje rovnost cen nafty a benzínu.

Benzín potvrdil svou dominanci

Z hlediska typu karoserie zůstávají u zákazníků oblíbenější praktické kombíky, sedany nadále spíše stagnují.

Prodej sedanů dále klesá

Roste také popularita čtyřkolek a v Česku dosud spíše netradiční automatické převodovky, která byla letos poprvé ve výbavě více než desetiny prodaných ojetin.

Čtyřkolky, ale i automatický převodovka jsou stále populárnější

Související články

Nejprodávanější ojetiny: Češi víc než dříve sází na bezpečnost a nízký věk
Nejprodávanější ojetiny: Češi víc než dříve sází na bezpečnost a nízký věk

Za uplynulých 5 let mají nejstrmější nárůst ve výbavě prodaných ojetin bezpečnostní funkce jako airbagy, ABS nebo ESP. Vyplývá to z analýzy výbavy prodaných ojetých automobilů AAA AUTO. Společnost v ní analyzovala celkově přes 169 tisíc jednotlivých prodejů. Nejvýrazněji se v analýze pohybují křivky věku prodaných aut a jejich bezpečnostní výbavy. Z věkových kategorií se […]

Do bazarů se zákazníci nejčastěji vrací pro šedý hatchback nebo combi. Bodují i SUV
Do bazarů se zákazníci nejčastěji vrací pro šedý hatchback nebo combi. Bodují i SUV

Věrnost zákazníků, kteří opakovaně uskuteční nákup ojetého vozu, se nejvíce projevuje u výběru karoserie a značky. Kromě druhu paliva nebo například bezpečnostní výbavy má na opětovný nákup vliv i barva. I přes drobný pokles vévodí značkám Škoda, za kterou následuje Ford a Toyota. Top 5 uzavírá dvojice Volkswagen a Renault. Vyplývá to z analýzy AAA […]

AAA AUTO v roce 2014: 63 606 prodaných vozů, meziroční růst o 12,3 %
AAA AUTO v roce 2014: 63 606 prodaných vozů, meziroční růst o 12,3 %

AAA AUTO Group v roce 2014 prodala celkem 63 613 vozů, což znamená meziroční zvýšení prodejů o 12,3 %. Na rok 2015 chystá skupina další mezinárodní i regionální expanzi, další rozvoj své exkluzivní značky Mototechna a zaměří se na B2B segment. V tomto roce skupina očekává další růst počtu prodaných vozů v podobném tempu jako […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!