Mladá Fronta dnes a portál i-dnes zveřejnili 13.1.2015 test autoservisů, kde redaktoři komentují nevhodně případ, který sami připravili. Pokusíme se zde diskuzí dostat ke správnému názoru.
Tento článek s videem ukazují, jak si poradily autoservisy s jednou simulovanou závadou a s jednou reálnou závadou.
Článek – ZDE
1) Komentář FCD.eu teamu k nasimulované závadě vadného EGR ventilu:
Náš postup, který by volila většina z Vás registrovaných by jistě nedopadl tak, jak ukazuje video (odevzdaný vůz s fakturou za 14 tisíc Kč se svítící kontrolkou a neodstraněnou závadou). Postup u tak banální závady jako je vadný konektor zde nebudeme dále komentovat.
2) Komentář FCD.eu teamu k přirozené závadě prodřené kabeláže dveřního kabelového svazku ne sloupku "A" u řidiče:
Na podobné typy závad, kdy krátce střižený kabelový svazek nebo jeho nevhodné trasování dostávají autorizované autoservisy tzv. Interní sdělení", jejichž obsah je diskrétní. Dostávají ho všechny autorizované servisy všech značek které na našich silnicích jezdí. V těchto informacích naleznete popis závady, její projevy, fotografie s vysvětlení, jak k tomu dochází a způsob odstranění závady, ke kterému je někdy soupis náhradních dílů, které by opakování podobné závady měl již vyloučit.
Závěr:
Pokud chtějí redaktoři MF dnes činit závěry, měli by se vyvarovat dělení na autorizované a neautorizované, protože v obou může na místě opraváře stát někdo, kdo z jakýchkoliv důvodů sáhne k "nějakému" řešení. Nikoho z nich však neomlouvá, že účtuje něco, co vadné nebylo a odevzdá auto v tom stavu jak popisuje redaktor.
Posouzení lze dělat jedině tak, že se servis dlouhodobě a trvale chová ke svým zákazníkům korektně a dokumentuje mu závadu na protokolu o závadě, jako to umožňuje např. náš portál, kde zákazníkovi lze vytisknout postup opravy a všechny diagnostické kroky a vyměnené díly odůvodnit. Ona prodřená kabeláž se může chovat i skrytě a dokonce může i řídící jednotku ve dveřích vypálit, ale to musí byt otestované, vyzkoušené simulací, ověřené externím napájením a po výměně řádně otestované. Na takovou opravu by měla svým způsobem existovat záruka, protože opravit prodřenou izolaci lze na několik způsobů a některé opravy, i když stojí 2.000,- Kč, mohou vydržet jen několik málo dní nebo měsíců. Takže závěry jsou zkreslené, redaktoři měli asi jen konstatovat, co se stalo.
Pan Libor Fleischhans dodává: "K simulované závadě EGR jen dodám, že takovou závadu by našlo z Vás zde registrovaných 99% (na FCD.eu) a nechci se vyjadřovat k postupům, které volily neúspěšné opravny, protože toho tady máme plný portál v počtu stovek do detailu popsaných případů."
Za FCD.eu team
L. Fleischhans
Škoda Yeti – kabelový svazek – sloupek A u řidiče (1589/1)
V podstatě se nemusí jednat ani o prodřený svazek vzniklý otevíráním dvěří, ale o nesprávnou manipulaci např. při lakování dveří předchozí opravnou nebo jiný důvod.
Komentáře