Pohled do historie – AUTO GEORG GROUP

, 3. září 2010, 0:00

Dne 1.9.2010 byla firma Auto Georg Group a.s. vymazána s obchodního rejstříku. Firma působila velkoobchodně v Moravskoslezském kraji, ale jistě měla své jméno i za jejich hranicí. My se nyní podíváme na její historii.

Historie firmy se začíná psát rokem 1993, kdy pan Gustav Sydor začal podnikat se sortimentem náhradních dílů pro osobní vozy. Původním záměrem byl prodej náhradních dílů a doplňků pro osobní vozy v lokalitě města Havířova. V počátcích měla firma pouhé dva zaměstnance, z nichž jeden byl sám majitel firmy. Pro rozhodnutí prodávat náhradní díly na osobní automobily byly klíčové dva aspekty: celoživotní vztah k tomuto oboru pana Sydora a odborné vzdělání prvního zaměstnance, který se na vzniku firmy podílel.
Přestože původní záměr byl pouze prodej „přes pult“, došlo v roce 1995 k prvním jednáním s firmou GENEI s.r.o., která se týkala rozšíření činnosti o rozvoz náhradních dílů přímo k zákazníkům. Po zhodnocení prvních dvou let úspěšného působení firmy, se pan Sydor rozhodl využít jak kontaktu na GENEI s.r.o., tak spolupráce s panem Piszkiewiczem a v roce 1995 vznikla obchodní společnost AUTO GEORG s.r.o., více orientovaná právě na prodej a rozvoz náhradních dílů.

Od zmíněného roku 1995 se firma AUTO GEORG s.r.o. rozhodla zaměřit na co nejlepší službu pro konečného zákazníka. V té době bylo u firmy zaměstnáno pět osob včetně jednatele. V témže roce došlo k podepsání dohody o zastupování firmy Genei s.r.o. na celém území severní Moravy. Po počátečním mapování trhu zaměstnala firma obchodního zástupce, který měl podpořit už tak úspěšnou činnost. V roce 1997 došlo k dalším jednáním o oblastních zastoupeních a to postupně s dovozcem mechanických dílů Meteor s.r.o. a dovozcem karosářských dílů a servisního vybavení ACI s.r.o. Tato úspěšná jednání spolu s intenzivní činnosti na trhu dovedly firmu až k stavu 25 zaměstnanců a navýšení obratu, který od roku 1995 vzrostl téměř 15x.

V roce 2000 vzniká nezávisle na firmě Auto Georg s.r.o. firma New Ecology Group s.r.o. V letech 2001 až 2002 byla její činnost převážně zaměřena na prodej zařízení Supertech, na které měla firma vyjednáno výhradní zastoupení pro Českou republiku. V roce 2002 však byla spolupráce s dodavatelem ukončena a firma byla nucena změnit své zaměření. Od roku 2003 patří mezi hlavní činnosti firmy prodej náhradních dílů na vozy IVECO.

Od března roku 2002 sídlí firma ve vlastních prostorách – rozloha 2.000 m2 skladovacích prostorů a 100 m2 kancelářských prostorů. V centru města je provozována prodejna v pronajatých prostorách o velikosti 90 m2 na Národní třídě 28. Navíc již třetím rokem společně se Středním odborným učilištěm v Havířově-Suché, studentům oboru prodavač náhradních dílů na automobily firma nabízí odbornou praxi.

 

Firma se stala významným hráčem na poli prodeje náhradních dílů pro osobní, dodávková a nákladní vozidla značky Iveco v regionu Moravskoslezského kraje. Je významným regionálním zástupcem dodavatelským firem. V roce 2004 k nim náleží také zastoupení firmy JC Auto, kterou zastupuje v distribuci náhradních dílů pro japonské a korejské vozy v daném regionu.

V roce 2006 dochází k velkému milníku firmy a New Ecology Group s.r.o. se transformuje na akciovou společnost, přebírá aktivity Auto Georg s.r.o. v sortimentu náhradních dílů pro osobní vozy a vzniká firma New Ecology Group a.s., která se záhy transformuje do společnosti AUTO GEORG GROUP a.s. Hlavní podíl ve výši 66% získává firma Auto Partner S.A. z Polské republiky. S výjimkou výhradního zastoupení značek ACI a BOSAL pro Moravskoslezský kraj, se k zákazníkům dostává nová šíře významným výrobců náhradních dílů pro osobní, dodávkové a nákladní vozy od renomovaných světových výrobců (jako Meyle, Hengst, Ruville, apod).

V květnu 2008 odchází z firmy její vedení, které se věnovalo prodeji náhradních dílů na vozy Iveco a jiné nákladní vozy a založilo konkurenční firmu se stejným zaměřením. Firmě odešel podstatný obrat a firma se musela nově přizpůsobit dané situaci. Prodej náhradních dílů na osobní vozy stále rostl, ale již se nedařilo zacelit obratovou díru v prodeji dílů na Iveco. Firma začala snižovat náklady, což se jí úspěšně dařilo i přes začínající celosvětovou krizi. Přesto se hlavní akcionář rozhodl ukončit své aktivity v České republice ve firmě Auto Georg Group a 16.04.2009 valná hromada rozhodla o vstupu firmy do likvidace.

Dne 19.07.2010 byla vydána zpráva o likvidaci společnosti a rozdělen likvidační zůstatek. Firma byla vymazána s obchodního rejstříku k 1.9.2010.

Polské firmy na českém trhu (jako bylo JC Auto, nebo nyní firmy Inter Cars, Hart apod.) byly a jsou vesměs úspěšné. Berme proto vstup firmy Auto Partner na český trh pomocí firmy Auto Georg Group jako výjimku, která potvrzuje pravidlo. Bohužel však byla ukončena jedna kapitola prodeje náhradních dílů v celém regionu Moravskoslezského kraje.

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Anonym, 3. září 2010, 0:00 0 0

to byl tehdy mazec, ještě pořád je tady po autogeorgu na trhu díra
- olda

Odpověď

Anonym, 7. září 2010, 0:00 0 0

mazec to je po dnešek.....mám tam nevyřízenou reklamaci vodní pumpy na BMW za 3500 kč...
- bolson

Odpověď

Anonym, 9. září 2010, 0:00 0 0

mohli bychom to charakterovat jako konec jedné bajky o všech negativních lidských vlastnostech, kterými malý/velký pan majitel disponoval...a zajisté nadále disponuje...
- SOKOL

Odpověď

Anonym, 9. září 2010, 0:00 0 0

Bajka

Základem bajky je alegorie, kdy zvířata jednají jako lidé a z tohoto jednání vyplyne nějaké poučení, či kritika chyby, která ve většině případech bývá čtenářovi již známa. Jednotlivá zvířata tím získávají lidské vlastnosti, které se pro ně tímto stávají typické (např. liška je chytrá až vychytralá). V reálném světě zvířata nemusí být nositeli těchto vlastností, ale lidé jim je z nějakého důvodu (např. vizuálního) přisoudili, tyto vlastnosti jsou pak u daného zvířete zesíleny do podoby, kdy se ono zvíře stává nositelem právě této vlastnosti.



Cílem bajky je kritizovat nějaké společenské nešvary, působit na lidi a vychovávat je k odstranění těchto nešvarů. Nejčastěji se tak děje humornou formou, pomocí ironie a satiry
- SOKOL

Odpověď

Anonym, 9. září 2010, 0:00 0 0

Na každou sviňu se vaři voda!
- Pan X

Odpověď

Anonym, 16. května 2014, 14:44 0 0

Tehdy to bylo uplně jinak než se tady píše, noví polští majitele firmu koupili se záměrem ji poslat ke dnu

Odpověď