Menu

Události aftermarketu

Výuka mechatroniků v Německu dostává od 1. srpna 2013 nový obsah a strukturu

V budoucnu se mohou účastníci rozhodovat mezi pěti vzdělávacími prioritami. Kromě již známých oblastí „automobil“, „nákladní automobil“ nebo „motocykl“ obsahuje již od zítřka aktuálně platná struktura výuky další systémy a technologie jako jsou „vysoké napětí“ (hybridy) a „technika a technologie karoserie“, takže bude z čeho vybírat. V budoucnu se mohou účastníci rozhodovat mezi pěti vzdělávacími […]

Reklama na náhradní díly Volkswagen – co si o tom myslíte?

Tisková reklama automobilky Volkswagen byla oceněna na letošním Cannes Lions. Vtipná reklama však může budit kontraverzi na trhu aftermarketu. Je třeba přiznat, že koncept tvůrců reklamy je velmi efektivní. Šablona prezentovaná na levé straně připomíná jiné zvíře než na straně pravé. Popisek pod obrázkem, přeložen do češtiny zní: ” Nespoléhejte na něco jen proto, že […]

Aftermarket v Rumunsku – rozhovor s prezidentem ADPAR

Pan Dan Cimpean se nedávno stal prezidentem sdružení ADPAR, které zastupuje zájmy členů nezávislého trhu v Rumunsku. Nedávno jste převzal funkci prezidenta sdružení ADPAR. Jaké úkoly na Vás čekají? Dan Cimpean: Když jsem byl v únoru pověřen pozicí prezidenta ADPAR, byl jsem překvapen malým počtem aktivních členů sdružení. Naším hlavním cílem je nyní přesvědčit členy, […]

Aftermarket v Polsku – rozhovor s prezidentem SDCM

Česká republika a Polsko jsou sousedící země. Blízkost však neznamená podobné fungování ekonomik, včetně toho automobilového. Specifičnost těchto dvou trhů a zásady fungování mají vliv i na fungování českého a polského automobilového průmyslu. Pro více informací o polském trhu a jeho specifik jsme požádali o rozhovor pana Alfreda Franke, předsedu Asociace distributorů a výrobců náhradních […]

O reportáži v pořadu Autosalon ještě jednou. Aneb, asi vše v pořádku nebylo

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se rozhodla zahájit s provozovatelem FTV Prima, spol. s r.o. správní řízení ve vztahu s výše uvedenou reportáží. O reportáži „Jak ušetřit na servisu“, který odvysílala stanice Prima Family 23.02.2013 v pořadu Autosalon jsme se již věnovali detailně, včetně názorů mnoha stran. K obsahu se tentokrát vracet nebudeme, názory […]

Aftermarket ve Švédsku – rozhovor s prezidentem SBF

Švédsko má kvůli relativně malému počtu obyvatel podobný vozový park jako Česká republika. O stavu místního trhu aftermarketu, jsme hovořili s prezidentem nezávislého sdružení distributorů náhradních dílů panem Christerem Liljenbergem. Využívají řidiči ve Švédsku služeb nezávislých servisů, když jejich auta jsou v záruce? Christer Liljenberg: První tři roky 80% nových automobilů je servisováno v autorizovaných […]

Společnosti Ford a Allianz prověřily opravu auta, které ulovil crash hunter. Většina dílů pocházela z vrakoviště

Nabouraná auta, která z místa nehody odvezou crash hunteři (lovci nehod), bývají po opravě nebezpečná. Takový je závěr testu, který udělala Allianz pojišťovna a společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. Allianz náhodně vytipovala motoristu, který byl po nehodě „uloven“ crash hunterem a jehož vůz značky Ford spravili v neznačkové opravně. Po uhrazení faktury daly obě společnosti […]

Aftermarket ve Francii – rozhovor s prezidentem FEDA

Vilatte Michel je prezidentem francouzského sdružení distributorů dílů FEDA. Zvláště pro MotoFocus, odpověděl na několik otázek o domácím automobilovém trhu. Francouzský trh je jedním z největších trhů v Evropě a je považován jako monopol výrobců automobilů. Vyznačuje se tím, že má největší počet autorizovaných servisů v porovnání s neznačkovými. Je to tak ve skutečnosti a […]

Jsou neznačkové servisy opravdu horší a dražší? Aneb o reportáži v Autosalonu ještě jednou

Minulý týden jsme Vám přinesli článek o reportáži v pořadu Autosalon. Zaznamenali jsme na něj velké ohlasy, a proto se k němu opět vracíme. Dnes pro Vás máme komentáře osobností aftermarketu, distributorů a sdružení. Článek naleznete zde – http://www.motofocus.cz/novinky/3299,jsou-neznackove-servisy-opravdu-horsi-a-drazsi-aneb-o-reportazi-v-autosalonu a byl doplněn o cenové srovnání firmy Inter Cars. U některých firem byly doplněny značky dílů. […]

Jsou neznačkové servisy opravdu horší a dražší? Aneb o reportáži v Autosalonu

V sobotu 23. 02. 2013 byla na stanici Prima Family v pořadu Autosalon odvysílána reportáž „Jak ušetřit na servisu“, která dle nás staví neznačkové (nezávislé) servisy v očích zákazníka do pozice neprofesionálních dílen, které jsou drahé a používají díly pochybné kvality. Než se pustíte do čtení článku, doporučujeme shlédnout reportáž, o které pojednáváme. Reportáž je […]

Zásadní události a informace z trhu aftermarketu, rozhovory