Menu

Události aftermarketu

Aftermarket ve Velké Británii – rozhovor s prezidentem IAAF

Brian Spratt je prezidentem sdružení IAAF, které reprezentuje nezávislý trh ve Velké Británii. V rozhovoru nám řekl o situaci neznačkových servisů na německém trhu. Čím se liší motoristický trh ve Velké Británii od jiných trhů v Evropě? Brian Spratt: Nezávislý trh má asi 60-65% podílu na trhu, zbytek jsou dealeři automobilek. Na každý servis dealera […]

Usnesení švédského soudu ve věci odsouzení za trestný čin obchodu s padělky výrobků ložisek SKF

Švédský soud odsoudil jednu osobu k ročnímu nepodmíněnému trestu, pětiletému zákazu obchodní činnosti a náhradě škody vzniklé společnosti SKF z důvodu jejího shledání vinným z porušení švédského práva ochrany obchodní ochranné známky vůči značce SKF. Soud zjistil, že tento muž úmyslně nakoupil padělané výrobky SKF a poté tyto výrobky s vysokými maržemi prodával nic netušícím […]

Aftermarket v Německu – rozhovor s prezidentem GVA

Hartmut Roehl je prezidentem organizace FIGIEFA a německého sdružení distributorů náhradních dílů – GVA. V rozhovoru nám řekl o situaci neznačkových servisů na německém trhu. Německý trh se vyznačuje tím, že má poměrně velké množství autorizovaných servisů ve srovnání s neznačkovými. Čím je to dáno? Od samého počátku mají němečtí výrobci automobilů vlastní servisní sítě. […]

Křišťálovou kouli nebrat aneb A ledy se hnuly …

Ve vydání AutoEXPERTU 06/2012 popisoval náš spolupracovník Josef Förster ve svém článku “Sim sala bim, a kde je zákazník?” několik nešvarů, které zaručeně dovedou váš servis připravit o zákazníka. V tomto článku s názvem A ledy se hnuly vám ukáže několik současných pozitivních změn na trhu, které vám naopak mohou pomoci zákazníky získat. Vzpomínáte si […]

Autoprima končí

Jako první jsme Vás informovali, že firma FOTA prodala svůj většinový podíl ve firmě Autoprima. Na základě této skutečnosti firma Autoprima na sebe dne 2.11.2012 podala insolvenční návrh. Již z naší předchozí zprávy se dalo očekávat, že firma Autoprima, která je ve finančních problémech bude mít na trhu hodně těžkou pozici. Prodej 80% podílu firmě […]

Zkušebna DEKRA potvrdila kvalitu autorizovaných servisů ŠKODA

Tým nezávislých expertů zkušební laboratoře DEKRA Automobil a.s. prověřil kvalitu servisní sítě v České republice. Výsledky ukázaly, že autorizované servisy ŠKODA Auto pracují podstatně lépe než nezávislé opravny. Inspektoři nasimulovali na vozech značky ŠKODA pět závad, které při řádně provedené servisní prohlídce musí opravny bez problémů najít a odstranit. Při odhalování závad zaznamenaly autorizované servisy […]

STAHLGRUBER VSTUPUJE NA ČESKÝ TRH

Společnost STAHLGRUBER GmbH vstoupila 1. 11. 2012 svou první pobočkou STAHLGRUBER v Plzni do České republiky. Při výběru umístění pobočky byla hlavní podmínkou dobrá dostupnost jak pro všechny zákazníky plzeňského kraje, tak pro dodávky z centrálního skladu STAHLGRUBER. Společnost STAHLGRUBER založili v roce 1923 bratři Gruberovi. Společnost má sídlo v Poingu u Mnichova a je […]

Firma FOTA prodala svůj podíl ve firmě Autoprima

Vedení firmy FOTA S.A. oznamuje, že dne 26. října 2012 byla s firmou MKcom se sídlem v Sopotem podepsána smlouva o prodeji podílu ve firmě Autoprima s.r.o. Podle podmínek dohody firma FOTA prodala 100% podílu ve společnosti odpovídající 80% základního kapitálu společnosti o jmenovité hodnotě 160.000 Kč za cenu 1.000 zlotych (6.000 Kč). Firma FOTA […]

Budoucnost neznačkových autoservisů – očima portálu MotoFocus.eu

V uplynulých týdnech jsme Vám přinesli sérii článků pana Svobody z autoAkademie na téma Budoucnost neznačkových servisů – je vůbec nějaká? Dnes bych Vám rád přinesl náš pohled, pohled portálu MotoFocus.eu, na tuto problematiku. Tyto články vyvolaly velkou odezvu, ať už pozitivní nebo negativní. Většina negativních reakcí vyčítala panu Svobodovi, že „kope“ za autorizované servisy […]

Budoucnost neznačkových autoservisů – Jak přežít?! Jak zachovat neznačkový autoservis?

Další díl našeho malého seriálu o budoucnosti neznačkových servisů.Téma číslo 7. Jak přežít?! Jak zachovat neznačkový autoservis? Neznačkový autoservis má jistě potenciál na 30% snížení ceny za opravy pro majitele vozu, a to při stejné míře zisku servisu, a přitom může přinést na trh mnohem vyšší kvalitu zákaznických služeb. Jak toho lze dosáhnout? V posledním […]

Zásadní události a informace z trhu aftermarketu, rozhovory