Nová produktová řada NTN-SNR: Homokinetický kloub

4. ledna 2017, 14:50

NTN-SNR je společností s předním postavením v technologiích kolových ložisek, zejména díky ložiskům 3. generace, a také získává odborné znalosti v oblasti brzdových kotoučů s integrovanými ložisky. K této produktové skupině nyní společnost přidává novou řadu, soupravy homokinetických kloubů (kompletní homokinetické klouby, vnitřní klouby, vnější klouby a soupravy manžet).

Co je to hnací hřídel nápravy?

Hnací hřídel nápravy u automobilů zajišťuje přenos rotační síly či krouticího momentu motoru přes převodovku na nápravy vozidla. Hnací hřídel směřuje rotační sílu na přední či zadní kola, případně na všechna kola, má-li vozidlo pohon všech kol.  Při rotaci podléhají vysokému zatížení.

Dva homokinetické klouby, jeden na straně kola a druhý na straně diferenciálu, umožňují stejnou rotační rychlost mezi vstupním a výstupním hřídelem bez ohledu na pozici a úhel kloubů.

Velikost kloubů a délka hnacího hřídele závisí na konstrukci vozidla a úrovni krouticího momentu přenášeného z převodovky na kola.

Různé typy výrobků:

Společnost NTN-SNR vyrábí všechny typy klasických kloubů s využitím šestikuličkového designu na straně kola a diferenciálu. V některých případech lze použít trojitý kloub na straně diferenciálu. Společnost NTN-SNR vyvinula a patentovala řadu osmikuličkových kloubů (EBJ a EDJ), které jsou využívány v prvovýrobě (OEM). Provedení těchto nových produktů je připisováno stále se zvyšujícím požadavkům výrobců a vlastníků vozidel, přičemž třemi základními kritérii jsou pohodlí, snížení emisí CO2 a efektivita provedení a vývoje.

EBJ – vnější : (pevné klouby)
Složení: vnější kroužek s vnitřním kroužkem, pouzdro, kovové kuličky a pryžová manžeta. Kompaktní design ke splnění požadavků zákazníka: velikost, rychlost, nosnost a vzhled.

EDJ – vnitřní : (Kluzné klouby)
Složení: vnější kroužek, pryžová manžeta a trojnožka (nebo u kulových kloubů: vnitřní kroužek, pouzdro a kuličky). Kloub byl vyroben za účelem zlepšeného přenosu krouticího momentu, snížení vibrací a provozních teplot.

Společnost NTN-SNR získala ocenění na Grand Prix Internationaux de l’Innovation Automobile na veletrhu Equip´Auto v roce 2015 díky technologii PCS (zalisované drážky) kloubu náboje kola.  Tento kloub umožňuje výrobu mnohem kompaktnějších dílů, čímž se snižuje hmotnost hnacího hřídele a následně i spotřeba energie a emise CO2.

UPOZORNĚNÍ! Matice, šrouby, spony, pojistné kroužky atd. nepoužívejte vícekrát. Hnací hřídel je kritickým prvkem bezpečnosti.

Společnost NTN-SNR nabízí řadu produktů homokinetických kloubů:
– Sady hnacích hřídelů
– Vnější sady kloubů na straně kola
– Vnější a vnitřní sady pryžových manžet.

Sada hnacího hřídele obsahuje:
– Kompletně sestavený hnací hřídel
– Montážní díly, např. matice, šrouby, spony …
Hnací hřídel je zcela kompletní a připraven k montáži.

Sada vnějšího kloubu je předsestavena a obsahuje:
– Sestavený vnější kroužek (s vnitřním kroužkem, pouzdrem a kuličkami, kroužkem ASB® a protiprachovým krytem)
– Montážní díly, např. matice, šrouby, spony
– Korespondující sada pryžových objímek s pásky, pojistnými kroužky a mazivem
– A přidržovací kroužek na stranu diferenciálu

Sada pryžové manžety obsahuje:
– Manžetu, manžetové spony, pojistné kroužky, matice a podložky

Společnost NTN-SNR provádí zkoušky ve svých zkušebních centrech v souladu s interními a zákaznickými požadavky. Celý hnací hřídel a také pryžové manžety prochází řadou různých testů.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!