Silnější jiskru, dokonalejší spalování a tedy i lepší a úspornější chod motoru slibují nové zapalovací svíčky Iridium TT od firmy DENSO. Ta jako jeden z předních světových výrobců automobilových dílů a lídr ve výzkumu a inovacích zapalovacích svíček svůj nejnovější produkt vybavila středovou iridiovou elektrodou s nejmenším průměrem na světě.
Centrální iridiová elektroda má hrot o síle pouhých 0,4mm, neboť nové svíčky využívají unikátní spojení iridiové elektrody s patentovanou technologií Twin Tip (TT). Ta je založena na principu dvou velmi tenkých elektrod (zemnící má průměr 0,7mm), což dává jiskře mnohem více prostoru a umožňuje tak plamenu rychlejší šíření spalovací komorou. Spojení obou technologií (Iridium a Twin Tip) přináší i výrazně prodlouženou životnost až na 120.000km.
Výjimečná elektroda
Svíčka Iridium TT je unikátní nejen svou nejmenší centrální iridiovou elektrodou – tedy patentovaným řešením DENSO a japonská značka je tudíž v současné době jediným výrobcem, který takto malou iridiovou elektrodu nabízí. Dalším DENSO patentem je i samotný materiál, ze kterého je elektroda vyrobena. Jedná se o kvalitní slitinu Iridia a Rhodia s dosud nejvyšším možným podílem Iridia. Navíc uchycení elektrody je řešeno 360° laserovým svárem, který lépe odolává opotřebení a oxidaci a napomáhá rovnoměrnému rozptýlení jiskry. Také tento způsob svařování je chráněným řešením DENSO.Díky uvedeným technologickým postupům a inovacím je malá iridiová elektroda schopna generovat velmi koncentrovanou jiskru, která podporuje snadné zapalování a následně dokonalé spalování palivové směsi. Navíc při potřebě nižšího vstupního napětí, čímž klade i menší nároky na alternátor.
Twin Tip
Technologie Twin Tip (TT) vychází z již dříve představené a patentované technologie SIP (Super Ignition Plug), která je založena na dvou elektrodách jehlového typu. Tento princip umožňuje rovnoměrný rozptyl zapalování a tím dokonale a efektivně spalovat směs paliva. Tato zvýšená schopnost spalování dovoluje jiskře po vznícení expandovat výrazně rychleji a tím optimalizovat výkon motoru i spotřebu paliva. Díky tomu, že jsou obě elek-trody jehlového typu, navíc dochází k menším tepelným ztrátám pří zapalování a zároveň jsou elektrody méně náchylné na zanesení a korozi, což výrazně prodlužuje životnost samotné svíčky.
Dvě řady svíček TT
Konsolidovaná řada 19 produktových čísel řady Iridium TT pokrývá až 87% vozového parku a společně s již dříve představenou řadou Nickel TT vytváří ideální kombinaci nabídky standardních i prémiových zapalovacích svíček.Zatímco novinková řada Iridium TT je díky svým nesporným vlastnostem vhodnou alternativou k prémiovým OE svíčkám, již dříve představená řada Nickel TT je zaměřena spíše na starší vozy a cenově se orientující zákazníky.
ady svíček TT
Noubitch, 26. června 2021, 8:38 0 0
Vypadají dobře, od vcera je zkouším iridium TT v bmw e91 325i n52 tak uvidíme. Zatim pozoruji lepší chod v nižším spektru otáček
Odpověď