Zažitá poučka tvrdí, že dieselové vozidlo se vyplatí těm, kdo jezdí často, a všichni ostatní by si měli pořídit vozidlo poháněné benzínem. Vozidlo jedoucí na naftu sice spotřebuje o 25 procent méně paliva, ale vozidla poháněná benzínem jsou většinou s ohledem na pořizovací cenu, pojištění a provozní náklady levnější. V Německu se v závislosti na modelu vyplatí investice do dieselového vozidla při více jak 15 000 ujetých kilometrech za rok.
Oba způsoby pohonu mají své silné stránky: Při rozhodování, který pohon zvolit, by se řidiči měli soustředit na víc než jen na počet ujetých kilometrů za rok: „Každý pohon má své přednosti v jiných třídách. Díky modernímu benzínovému pohonu je výkonný i cenově dostupný kompaktní vůz, zatímco moderní dieselový pohon ve velkém kombi dokáže udržet nízkou spotřebu a zároveň intenzivní prožitek z jízdy,“ říká Dr. Rolf Bulander, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH. Podobné výhody nabízejí i další segmenty: Zatímco citlivost moderních zážehových pohonů je u čistokrevných sportovních automobilů velkou předností, mohutnější SUV ocení silný točivý moment vznětového pohonu.
Infografika: Společnost Bosch připravila pro řidiče stručnou infografiku, jež pomůže se správně rozhodnout. Srovnává výhody obou pohonů a ti, kteří nyní váhají jaký pohon zvolit, se budou moci s její pomocí rozhodnout. Kromě toho infografika také nabízí pohled na německý automobilový trh a nejprodávanější dieselové a benzínové modely.
Související články
Už dnes je mobilita na mnoha letištích čistá a neprodukuje žádné emise. Stále více vozidel, které vidíte na letištních plochách – vlečné vozíky na zavazadla a další podporná pozemní vozidla – jsou poháněna elektřinou i systémem palivových článků. Společnost Bosch Engineering GmbH, dceřinná společnost 100% vlastněná společností Bosch, nabízí řídicí jednotky pro nulové emise právě […]
Bosch Group zahájila dobře nový rok nárůstem tržeb. V prvním čtvrtletí se zvýšily tržby o zhruba 7 procent. Po zohlednění vlivu směnného kurzu dosáhl nárůst zhruba 10 procent. Mezinárodní dodavatel technologií a služeb v tomto fiskálním roce očekává růst tržeb v rozmezí 3-5 procent. „Posilujeme náš tradiční byznys a zároveň otevíráme nové obchodní oblasti. K […]
Jaké jsou výhody vozidel poháněných plynem? Oba pohonné systémy CNG a LPG jsou levnější a šetrnější k životnímu prostředí ve srovnání s benzínovým či dieselovým systémem. Jejich spalování je srovnatelně čistší, s nižšími emisemi pevných částic a oxidu dusíku. Obě pohonné látky jsou také levnější než nafta či benzín. Díky nízkým výrobním nákladům a daňovým […]
Jaké změny přinese pro řidiče Euro 6? Od cen vozidel po emisní nálepky. Co je Euro 6? Euro 6 je nařízení Evropské unie, které stanoví emisní normy pro vozidla. „Díky Euru 6 budou vozidla se vznětovým motorem stejně ‚čistá‘ jako vozidla se zážehovým motorem,“ říká Dr. Rolf Bulander, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH zodpovědný […]
Komentáře