Benzín nebo diesel? – Infografika od společnosti Bosch pomůže řidičům ve správném rozhodnutí

25. července 2014, 12:01

Zažitá poučka tvrdí, že dieselové vozidlo se vyplatí těm, kdo jezdí často, a všichni ostatní by si měli pořídit vozidlo poháněné benzínem. Vozidlo jedoucí na naftu sice spotřebuje o 25 procent méně paliva, ale vozidla poháněná benzínem jsou většinou s ohledem na pořizovací cenu, pojištění a provozní náklady levnější. V Německu se v závislosti na modelu vyplatí investice do dieselového vozidla při více jak 15 000 ujetých kilometrech za rok.

Oba způsoby pohonu mají své silné stránky: Při rozhodování, který pohon zvolit, by se řidiči měli soustředit na víc než jen na počet ujetých kilometrů za rok: „Každý pohon má své přednosti v jiných třídách. Díky modernímu benzínovému pohonu je výkonný i cenově dostupný kompaktní vůz, zatímco moderní dieselový pohon ve velkém kombi dokáže udržet nízkou spotřebu a zároveň intenzivní prožitek z jízdy,“ říká Dr. Rolf Bulander, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH. Podobné výhody nabízejí i další segmenty: Zatímco citlivost moderních zážehových pohonů je u čistokrevných sportovních automobilů velkou předností, mohutnější SUV ocení silný točivý moment vznětového pohonu.

Infografika: Společnost Bosch připravila pro řidiče stručnou infografiku, jež pomůže se správně rozhodnout. Srovnává výhody obou pohonů a ti, kteří nyní váhají jaký pohon zvolit, se budou moci s její pomocí rozhodnout. Kromě toho infografika také nabízí pohled na německý automobilový trh a nejprodávanější dieselové a benzínové modely.

Tisková zpráva Robert Bosch odbytová, foto: Bosch

Související články

Společnost Bosch Engineering vyvíjí řídící jednotky pro systémy palivových článků
Společnost Bosch Engineering vyvíjí řídící jednotky pro systémy palivových článků

Už dnes je mobilita na mnoha letištích čistá a neprodukuje žádné emise. Stále více vozidel, které vidíte na letištních plochách – vlečné vozíky na zavazadla a další podporná pozemní vozidla – jsou poháněna elektřinou i systémem palivových článků. Společnost Bosch Engineering GmbH, dceřinná společnost 100% vlastněná společností Bosch, nabízí řídicí jednotky pro nulové emise právě […]

Bosch zahajuje nový rok silným růstem prodeje ve všech obchodních oblastech
Bosch zahajuje nový rok silným růstem prodeje ve všech obchodních oblastech

Bosch Group zahájila dobře nový rok nárůstem tržeb. V prvním čtvrtletí se zvýšily tržby o zhruba 7 procent. Po zohlednění vlivu směnného kurzu dosáhl nárůst zhruba 10 procent. Mezinárodní dodavatel technologií a služeb v tomto fiskálním roce očekává růst tržeb v rozmezí 3-5 procent. „Posilujeme náš tradiční byznys a zároveň otevíráme nové obchodní oblasti. K […]

Bosch: Vozidla poháněná plynem: CNG není LPG
Bosch: Vozidla poháněná plynem: CNG není LPG

Jaké jsou výhody vozidel poháněných plynem? Oba pohonné systémy CNG a LPG jsou levnější a šetrnější k životnímu prostředí ve srovnání s benzínovým či dieselovým systémem. Jejich spalování je srovnatelně čistší, s nižšími emisemi pevných částic a oxidu dusíku. Obě pohonné látky jsou také levnější než nafta či benzín. Díky nízkým výrobním nákladům a daňovým […]

Bosch vysvětluje: Euro 6 stručně
Bosch vysvětluje: Euro 6 stručně

Jaké změny přinese pro řidiče Euro 6? Od cen vozidel po emisní nálepky. Co je Euro 6? Euro 6 je nařízení Evropské unie, které stanoví emisní normy pro vozidla. „Díky Euru 6 budou vozidla se vznětovým motorem stejně ‚čistá‘ jako vozidla se zážehovým motorem,“ říká Dr. Rolf Bulander, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH zodpovědný […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!