Společnost Bosch Engineering vyvíjí řídící jednotky pro systémy palivových článků

5. května 2014, 11:59

Už dnes je mobilita na mnoha letištích čistá a neprodukuje žádné emise. Stále více vozidel, které vidíte na letištních plochách – vlečné vozíky na zavazadla a další podporná pozemní vozidla – jsou poháněna elektřinou i systémem palivových článků. Společnost Bosch Engineering GmbH, dceřinná společnost 100% vlastněná společností Bosch, nabízí řídicí jednotky pro nulové emise právě pro podobná obslužná vozidla a poprvé představí svoji novou řídicí jednotku palivových článků (fuel cell control unit – FCCU) během prezentace MobiliTec na veletrhu Hannover 2014.

Robustní hardware, flexibilní software
FCCU vychází z osvědčené a otestované velkosériové výroby hardwaru Automobilové techniky Bosch. Spolu s nově vyvinutým softwarem na řízení systému palivových článků je flexibilně použitelná v rozmanitých mobilních i stacionárních aplikací a podporuje širokou škálu systémových nastavení. Pro další zvýšení energetické účinnosti a k udržení spotřeby na minimu obsahuje software v sobě také kontrolu vodíku, vzduchu a chladicí kapaliny.

Mobilita s nulovými emisemi je v segmentu obslužných vozidel již rozšířená
Za elektrifikací vozidel určených mimo běžný silniční provoz – mezi něž patří pozemní letištní vozidla, komunální vozidla a průmyslové vozíky – stojí zpřísňování legislativy ohledně emisí motorů s vnitřním spalováním s výkonem přesahujícím 56 kilowattů (emisní normy v EU Stupeň IV a v USA Tier 4 v konečném znění). Proto jsou systémy palivových článků v těchto segmentech již rozšířené a proto již jsou pro vozové parky a mnohá letiště postavené čerpací stanice na vodík. Palivové články vyrábějí elektřinu díky chemické reakci mezi vodíkem a kyslíkem jejímž produktem není nic jiného než čistá vodní pára. Díky tomu jsou ideální pro aplikaci například ve vysokozdvižných vozících či mobilních zvedacích plošinách, které musejí operovat s nulovými emisemi uvnitř budov a provozoven. Navíc vozidla poháněná palivovými články jsou tišší a mají mnohem nižší úroveň vibrací.

FCCU od Bosch Engineering bude poprvé použita v projektu „Innovative On-Board Energiewandler“ (InnoROBE), který je financován Ministerstvem pro vzdělání a výzkum Spolkové republiky Německo. Firma poskytuje pro projekt centrální řídící jednotku systému palivových článků, které budou sloužit jako zdroj energie pro elektricky poháněný vlečný vozík na zavazadla. Ten díky tomu zvýší svůj dojezd s nulovými emisemi.

Tiskový zpráva Robert Bosch odbytová, foto: Bosch

Související články

100 milionů systémů ESP od společnosti Bosch
100 milionů systémů ESP od společnosti Bosch

Společnost Bosch vyrobila od zahájení sériové výroby v roce 1995 již 100 milionů systémů ESP – a díky tomu významně přispěla k vyšší bezpečnosti silničního provozu. Elektronický program stability udržuje vozidlo bezpečně na vozovce, když je kluzká či když vozidlo vjede příliš rychle do zatáčky. Takto se předejde smyku, který může mít velmi neblahé následky. […]

Bosch přináší internet do automobilů (+video)
Bosch přináší internet do automobilů (+video)

Před 20 lety způsobil internet v počítačovém světě revoluci. Během několika příštích let způsobí revoluci v automobilovém světě. Společnost Bosch dělá z aut aktivní část internetu – a přináší řidičům řadu výhod. „Připojený automobil bude vždy lepší automobil,“ říká Wolf-Henning Scheider, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH s odpovědností za Automobilovou techniku. Propojením vozidel Bosch […]

Stabilní výkon společnosti Bosch v České republice
Stabilní výkon společnosti Bosch v České republice

V roce 2013 dosáhly tržby společnosti Bosch v České republice 1,4 miliard eur včetně dodávek ostatním společnostem Bosch a nekonsolidovaným legálním entitám. Jedná se o nárůst téměř 8 procent ve srovnání s rokem 2012. Tržby na českém trhu za rok 2013 dosáhly 430 milionů eur – což je stabilní výsledek v porovnání s přizpůsobenými čísly […]

Benzín nebo diesel? – Infografika od společnosti Bosch pomůže řidičům ve správném rozhodnutí
Benzín nebo diesel? – Infografika od společnosti Bosch pomůže řidičům ve správném rozhodnutí

Zažitá poučka tvrdí, že dieselové vozidlo se vyplatí těm, kdo jezdí často, a všichni ostatní by si měli pořídit vozidlo poháněné benzínem. Vozidlo jedoucí na naftu sice spotřebuje o 25 procent méně paliva, ale vozidla poháněná benzínem jsou většinou s ohledem na pořizovací cenu, pojištění a provozní náklady levnější. V Německu se v závislosti na […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!