Padl rozsudek o padělcích ložisek za 28 milionů korun

, 30. září 2015, 9:50

Společnost SKF v České republice vyhrála soudní spor s prodejci ložisek o porušení ochranné známky na 27.180 kusech ložisek v hodnotě 28.000.000 Kč. Ložiska byla neoprávněně označena ochrannou známkou společnosti SKF. Že se jedná o padělky, potvrdil soudní znalec.

Celý případ odstartoval, když Policie ČR v roce 2009 zabavila na Ostravsku téměř 30 tun padělaných ložisek. Součástí rozsudku Vrchního soudu v Praze z letošního roku bylo rozhodnutí, že prodejci padělaných ložisek, Iva D. a společnost 2MaNet s.r.o., na vlastní náklady provedou likvidaci všech padělaných výrobků.

S existencí padělků svých výrobků se potýkají všichni značkoví výrobci po celém světě, ovšem falsifikáty průmyslových komponentů mohou být obzvlášť nebezpečné.

Padělané ložisko je od pravého napohled k nerozeznání. Není poškrábané, zrezivělé ani špinavé, je zabaleno v krabičce, která vypadá stejně jako originální. Padělky vypadají jako pravá značková ložiska – a jako taková se na trhu prodávají. Rozpoznat padělané ložisko nedokáže ani zkušený obchodník nebo zákazník, který se s produkty SKF dlouhodobě a často setkává. Jediné doporučení, které je možné zákazníkům dát, je pečlivý výběr dodavatele, kdy největší jistotou jsou autorizovaní distributoři dané značky, kteří nakupují přímo od výrobce, jsou si vědomi rizik spojených s padělky a jsou výrobcem průběžně kontrolováni. Pokud zákazník vypisuje výběrové řízení, ve kterém zadá pouze 2 parametry – značka SKF a cena – aniž by řešil, kde prodejce nabízená ložiska nakoupil, podstupuje zvýšené riziko, že nedostane to, za co zaplatí. A samozřejmě s paděláním jsou spojeny nevyčíslitelné škody na renomé značky, jejíž padělaný produkt předčasně zhavaruje, zákazník přestane značce důvěřovat, a nikdy se nedozví, že zhavarovalo padělané ložisko.

Problematika padělků ložisek se týká všech předních světových výrobců ložisek – více se dozvíte na www.stopfakebearings.com. SKF je firma, která s padělky dlouhodobě bojuje a aktivně se snaží minimalizovat přítomnost padělků na průmyslovém trhu.

Související články

Novinky firmy SKF – 08/2015
Novinky firmy SKF – 08/2015

Prostřednictvím tohoto mailingu Vás bude SKF v pravidelné měsíční komunikaci informovat o novinkách a dalších zajímavostech týkajících se automobilových náhradních dílů SKF. Cílem je přinášet Vám aktuální a relevantní informace, díky kterým můžete zlepšovat svoje znalosti a konkurenceschopnost. Nyní Vám přinášime některé zajímavé informace o našich produktech. Nové produkty v nabídce V nedávné době SKF […]

Novinky firmy SKF – 09/2015
Novinky firmy SKF – 09/2015

Prostřednictvím tohoto mailingu Vás bude SKF v pravidelné měsíční komunikaci informovat o novinkách a dalších zajímavostech týkajících se automobilových náhradních dílů SKF. Cílem je přinášet Vám aktuální a relevantní informace, díky kterým můžete zlepšovat svoje znalosti a konkurenceschopnost. Nyní Vám přinášime některé zajímavé informace o našich produktech. Nové produkty v nabídce V nedávné době SKF […]

SKF promění Schweinfurt v „metropoli velkorozměrových ložisek“
SKF promění Schweinfurt v „metropoli velkorozměrových ložisek“

V německém Schweinfurtu v této době probíhá stavba nevídaných rozměrů, do které se společnost SKF rozhodla investovat 40 mil Euro. Jedná se o výstavbu nejvýkonnějšího zkušebního centra pro velkorozměrová ložiska na světě. Německý Schweinfurt byl zvolen z toho důvodu, že se zde nachází výrobní závod, ve kterém se vyrábí velkorozměrová ložiska pro větrnou energii. Do […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Anonym, 6. října 2015, 10:40 0 0

Českému "mechanikovi" je to zcela určitě ukradené, zda kupuje originál či padělek. Hlavní parameter je pro něj jeho nákupní cena, aby byl jeho "vývar" co možná nejvyšší. Pochopitelně ideální je nákup na daňový doklad BEZ hlavičky. Pokud pak díl nevydrží, dokáže ze z toho vcelku mistrně "vykecat" a obráti situaci v další zakázku a další "vývar". Pochopitelně vůči zákazníkovi také bez dokladu. A zákazník jako ovce platí a platí.

Odpověď

Anonym, 6. října 2015, 11:53 0 0

Je to spíš věc české nátury a i chováním zákazníků,za každou cenu ušetřit.Český zákazník si obejde pár servisů a většinou jde jen a jen po ceně,za kolik mi uděláte tohle a za kolik mi uděláte tamto,nakonec natrefí na povedeného "mechanika",který mu službu udělá nejlevněji z nejlevnějšího materiálu a to se potom není čemu divit...
Taky jsem si to zažil,zákazníci si našli ceny na internetu u žlutočerného zla Kelly a dožadovali se těchto věcí,o množství reklamací a samotné práci s těmito díly se nebudu rozepisovat,nicméně před pár lety jsem si řekl dost.Změnil jsem dodavatele, kde mám relativně jistotu že neprodává šmejdy a ejhle pokles oprávněných reklamací mi vyrazil dech....cca1 za rok.Bohužel kdo jde po ceně u mě nepochodí,pro moje nervy bohudík......

Odpověď