Včera zaslalo Ministerstvo dopravy všem dotčeným organizacím návrh novely zákona č. 56/2001 Sb. k připomínkování, které však musí být uskutečněno písemně odboru č. 150 do 2. 8. 2016, což je jinými slovy 5 a 1/2 pracovního dne včetně dnů odeslání a požadované nejpozdější reakce, což je v době dovolených skutečně krátký termín.
ASEM se tím zabývá a reagovat do požadované lhůty s připomínkami bude. Tento spěch je reakcí nejen na Směrnici 2014/45/EU, ale i na Směrnice 2014/46/EU a 2014/47/EU, podle kterých musí členské státy zavést do svých legislativ jednotná pravidla zde uvedená.
V informaci jsou rozpracovány jak "Důvodová zpráva", tak i Zákon č. 56/2001 Sb. v původním znění se zapracovanými navrhovanými změnami a to ve dvou verzích, jak pro sloučené TK+ME, tak i pro nadále odděleně fungující kontrolní místa TK bez ME a oddělenou ME bez TK, kterým dává "Důvodová zpráva" relativně menší šanci na další existenci v oddělené formě, ale jistou šanci dává. Oba dokumenty poskytl ASEM ke stažení na svých stránkách pro své členy v diskrétní sekci ještě v noci z 26. na 27. 7. 2016 a zaslal všem svým členům avizo, aby se k návrhu novely zákona, která se jich bezprostředně týká, vyjádřili.
Důvodová zpráva je však v příloze této aktuality, doprovodný dopis a zákon č. 56/2001 Sb. v jejich platném znění se zapracovaným navrhovaným novým zněním, vyhovujícím směrnici 2014/45/EU, jsou však jen k dispozici členům asociace emisních techniků a opravářů, protože ti byli Ministerstvem osloveni k reakci na změny v první řadě.
V návrhu novely zákona č. 56/2001 Sb. našel ASEM doposud jednu chybu a dvě skutečnosti, které bude zcela jistě písemně připomínkovat (ve verzi pro samostatně existující ME bez TK).
Doufáme, že zasvěcení si pročtou dokonale důvodovou zprávu a najdou tam náznak toho, čím se Ministerstvo při rozvolňování regulace počtu STK a slučování TK+ME do detailu zabývalo.
Celý článek a text Důvodové zprávy naleznete ZDE.
Komentáře