Kampaň společnosti Goodyear upozorňuje na nezbytnost používání reflexních prvků

, 22. října 2014, 14:22

Sněhové plískanice, kluzké silnice, mlha a hlavně tma po ránu i brzo večer, to vše jsou nepříjemné stránky podzimního počasí, s kterými se potýká každý, kdo vyrazí na silnici ať už jako řidič, chodec nebo cyklista. Právě v podzimním a zimním období dochází v důsledku snížené viditelnosti k nejčastějším střetům automobilů s chodci. I z toho důvodu přichází společnost Goodyear s kampaní, jejímž cílem je upozornit na případy, kdy může použití jakéhokoliv reflexního prvku zabránit nehodě nebo dokonce zachránit život.

V loňském roce zemřelo na českých silnicích 134 chodců a 58 cyklistů. Většina z těchto tragických nehod se stala právě v podzimním období v ranních nebo večerních hodinách, tedy v době kdy jsou všichni, kteří se pohybují na vozovce, na chodníku, ale třeba i na přechodu pro chodce vystaveni riziku, že je řidiči neuvidí. Podle statistik je pro chodce nejvíce rizikovým měsícem listopad. V roce 2013 zemřelo v tomto měsíci 22 chodců a v roce 2010 dokonce 36. Statistiky ukazují, že více chodců umírá v obcích. V letošním roce jich střet s autem nepřežilo už 36 a mimo obec 18.

Auta i cyklisté mají povinnost svítit, ale chodci, i přesto, že jsou v silničním provozu ti nejzranitelnější, zatím takovou povinnost nemají. Společnost Goodyear Dunlop Tires Czech, která projektem Goodyear Bezpečná školka již sedmým rokem podporuje používání reflexních vest v mateřských školách a prostřednictvím dalších projektů se zabývá i dlouhodobou podporou bezpečnosti ostatních účastníků silničního provozu, připravila pro letošní podzim kampaň na podporu zvýšení viditelnosti chodců prostřednictvím používání reflexních prvků.  „Lidé si mnohdy při pohybu na vozovce neuvědomují možná rizika a například na přechod pro chodce vstupují často bezmyšlenkovitě. Každý chodec by měl vědět, že v tmavém oblečení je ve tmě na silnici téměř neviditelný. Řidič, který včas chodce neuvidí, nedokáže rychle zareagovat a chodci se bezpečně vyhnout,“ vysvětluje Katarína Ardová, marketingová koordinátorka společnosti Goodyear. Brzdná dráha na suché vozovce je zhruba 40 metrů a řidič, který jede rychlostí 90 km/h, potřebuje nejméně 38 metrů (které ujede za 1,5 vteřiny) jenom na to, aby si uvědomil nebezpečí a začal reagovat. Je tedy velmi důležité, aby řidič včas chodce či cyklistu uviděl. K tomu dobře poslouží jakýkoliv reflexní prvek, který dokážeodrážet dopadající světlo od reflektorů vozidla až na vzdálenost 200 metrů.

V souvislosti s touto kampaní  vyhlásila společnosti Goodyear 22. říjen za Goodyear Den Bezpečnosti. V jeho rámci kromě distribuce informačních materiálů týkajících se používání reflexních prvků proběhne v 17 hod na Václavském náměstí i krátké taneční vystoupení, tzv. flashmob . Profesionální tanečníci, se kterými si jednoduchou choreografii může zatančit kdokoliv, budou díky reflexním vestám viditelní přes celé náměstí a svým vystoupením upozorní veřejnost na tuto problematiku. Z celého představení bude také zhotoven krátký videoklip pro použití na internetu a sociálních sítích. „Záměrně jsem pro náš flashmob vybrali 17. hodinu, kdy už je snížená viditelnost a po změně na zimní čas už se bude stmívat. Doufáme, že si tak lidé lépe uvědomí, že jim například při cestě ze zaměstnání, při venčení psa nebo při sportu může i drobný reflexní prvek na oděvu či připnutá reflexní páska na paži zachránit život,“ dodává Katarína Ardová.

Pro nejmenší děti předškolního věku připravila společnost Goodyear v rámci Dne Bezpečnosti zábavnou vzdělávací hru pro chytré telefony a tablety s názvem Goodyear Kids Safety. Prostřednictvím aplikace si děti zábavným způsobem procvičí základní pravidla pro bezpečný pohyb v silničním provozu jako je přecházení na zelenou nebo používání reflexní vesty a dalších reflexních doplňků. Hra je dostupná zdarma ke stažení v AppStore i GooglePlay store.

Související články

Co jsou reflexní a fluorescenční materiály?
Co jsou reflexní a fluorescenční materiály?

Reflexní nebo retro reflexní materiály jsou speciální materiály, které dokážou odrážet dopadající světlo až na vzdálenost 200 metrů. Reflexní materiál je v noci vidět na 3x větší vzdálenost než bílé oblečení a více než na 10x větší vzdálenost než oblečení modré. Fluorescenční materiály zvyšují viditelnost za denního světla a za soumraku, ale ve tmě svou […]

Společnost Goodyear Dunlop rozšiřuje své zimní testovací aktivity
Společnost Goodyear Dunlop rozšiřuje své zimní testovací aktivity

Společnost Goodyear Dunlop oznamuje zahájení provozu svého nového testovacího střediska Arctic Center poblíž finského města Ivalo. Zařízení bylo oficiálně otevřeno zástupci společnosti Goodyear, Jean-Pirerre Jeusettem, ředitelem inovačního centra společnosti Goodyear, Laurentem Colantoniem, ředitelem divize Global Tire Performance Prediction, a Ludvigem Nauckhoffem, zástupcem pro severský region. Středisko Arctic Center se nachází 300 kilometrů severně od polárního […]

Počet flotil využívající služby programu Goodyear Fleet First v roce 2014 výrazně vzrostl
Počet flotil využívající služby programu Goodyear Fleet First v roce 2014 výrazně vzrostl

Společnost Goodyear zaznamenala během roku 2014 nepřetržitý nárůst v počtu evropských vozových parků, které využívají služby programu Fleet First určeného ke správě pneumatik. Během jednoho roku začalo tento pneuhospodářský program využívat 75 nových flotil z celkem 9 zemí, které dohromady provozují více než 30.000 vozidel. „Jsme hrdí, že se tak vysoký počet vozových parků rozhodl […]

Bezmála 2.000 dopravních nehod má na svědomí 73 rizikových míst. Díky „Dopravním snídaním s BESIPem“ se upravilo již 9 z nich
Bezmála 2.000 dopravních nehod má na svědomí 73 rizikových míst. Díky „Dopravním snídaním s BESIPem“ se upravilo již 9 z nich

Série odborných konferencí s názvem „Dopravní snídaně s BESIPem“ v loňském roce identifikovala 73 rizikových míst na českých silnicích ve čtrnácti krajích České republiky. V posledních pěti letech se na těchto úsecích stalo bezmála dva tisíce dopravních nehod (1 993), u kterých Centrum dopravního výzkumu vyčíslilo následky pro stát na částku 3,5 miliardy Kč. „Za […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!