Důvodová zpráva k Návrhu novely zákona č. 56/2001

, 28. července 2016, 9:31

Včera zaslalo Ministerstvo dopravy všem dotčeným organizacím návrh novely zákona č. 56/2001 Sb. k připomínkování, které však musí být uskutečněno písemně odboru č. 150 do 2. 8. 2016, což je jinými slovy 5 a 1/2 pracovního dne včetně dnů odeslání a požadované nejpozdější reakce, což je v době dovolených skutečně krátký termín.

ASEM se tím zabývá a reagovat do požadované lhůty s připomínkami bude. Tento spěch je reakcí nejen na Směrnici 2014/45/EU, ale i na Směrnice  2014/46/EU a  2014/47/EU, podle kterých musí členské státy zavést do svých legislativ jednotná pravidla zde uvedená.

V informaci jsou rozpracovány jak "Důvodová zpráva", tak i Zákon č. 56/2001 Sb. v původním znění se zapracovanými navrhovanými změnami a to ve dvou verzích, jak pro sloučené TK+ME, tak i pro nadále odděleně fungující kontrolní místa TK bez ME a oddělenou ME bez TK, kterým dává "Důvodová zpráva" relativně menší šanci na další existenci v oddělené formě, ale jistou šanci dává. Oba dokumenty poskytl ASEM ke stažení na svých stránkách pro své členy v diskrétní sekci ještě v noci z 26. na 27. 7. 2016 a zaslal všem svým členům avizo, aby se k návrhu novely zákona, která se jich bezprostředně týká, vyjádřili.

Důvodová zpráva je však v příloze této aktuality, doprovodný dopis a zákon č. 56/2001 Sb. v jejich platném znění se zapracovaným navrhovaným novým zněním, vyhovujícím směrnici 2014/45/EU, jsou však jen k dispozici členům asociace emisních techniků a opravářů, protože ti byli Ministerstvem osloveni k reakci na změny v první řadě.

V návrhu novely zákona č. 56/2001 Sb. našel ASEM doposud jednu chybu a dvě skutečnosti, které bude zcela jistě písemně připomínkovat (ve verzi pro samostatně existující ME bez TK).

Doufáme, že zasvěcení si pročtou dokonale důvodovou zprávu a najdou tam náznak toho, čím se Ministerstvo při rozvolňování regulace počtu STK  a slučování TK+ME do detailu zabývalo.

Celý článek a text Důvodové zprávy naleznete ZDE.

Související články

ASEM natočil video, jak je nová emisní metodika k ničemu
ASEM natočil video, jak je nová emisní metodika k ničemu

7. 6. 2016 byla vydána nová verze emisní metodiky, která ruší tu přes půl roku starou. Touto změnou se opět dokořán otevřela vrata pro volný průjezd emisním vrakům zcela jednoduchým trikem, který nenapadne snad jen malé dítě. Nová metodika tedy nepřinese kýžené zvýšení účinnosti, ba naopak! Úplným ignorováním úlohy Readiness Code v EOBD protokolu prakticky […]

ASEM vyjednal s ministrem dopravy odložení emisí „online“ do konce roku 2016
ASEM vyjednal s ministrem dopravy odložení emisí „online“ do konce roku 2016

Po předvčerejším televizním vysílání o Emisích ve večerních Událostech inicioval ASEM na rychlo krizovou schůzku s ministrem dopravy, kde u jednoho stolu jednal hodinu s ministerskými úředníky a s ministrem. ASEM vyvolal krizovou schůzku s Ministrem dopravy (dnes 15. 7 .2016 v 10:00 u něho v kanceláři), kde jsme za členy ASEM argumentovali jejich oprávněné […]

Sloučení TK+ME do jednoho aktu se zdá být nevyhnutelné
Sloučení TK+ME do jednoho aktu se zdá být nevyhnutelné

Zpráva Ministerstva dopravy je jednoznačná: Česká republika by se vystavovala vysokým sankcím z EU, pokud by technická kontrola a měření emisní probíhaly jednotlivě na dvou pracovištích a poskytovaly je dva rozdílné subjekty. Přes snahy argumentovat pro udržení modelu obou typů kontrol u dvou rozdílných subjektů, v budoucnu tento model, pokud budeme v EU, prostě možný […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!