Menu

Legislativa / Sdružení

SISA: Jak funguje bloková výjimka?

Sdružení importérů a výrobců součástí automobilů a servisní techniky (SISA) pečlivě sleduje oblast tzv. aftermarketu, podporuje volnou soutěž a tedy také právo motoristů na jejich svobodnou volbu při výběru servisu i náhradních dílů. V této oblasti hraje zásadní roli tzv. bloková výjimka. Funguje tak, jak by měla a jak se předpokládalo? První etapa K odpovědi […]

20 let SISA – Sdružení importérů a výrobců součástí automobilů a servisní techniky

Sdružení importérů a výrobců součástí automobilů a servisní techniky (SISA) již 20 let důsledně prosazuje společné oprávněné zájmy rozhodujících dovozců a distributorů náhradních dílů pro motorová a jejich přípojná vozidla, ale také autolaků a vybavení pro autoservisy. Sdružení SISA, hájí v ČR také celou oblast tzv. aftermarketu, a tím také právo motoristů na jejich svobodnou […]

Polští výrobci dílů pečují o renomé polských automobilových dílů

Skupina polských výrobců automobilových dílů se rozhodla společnými silami bojovat o pověst svým výrobků na domácím trhu. Za tímto účelem připravili kampaň „Montuję polskie części” – „Používáme polské díly”. Vdobě globalizace prohrává spotřebitelské vlastenectví s efektivními marketingovými aktivitami. Polští výrobci automobilových dílů mají úspěch na zahraničních trzích, ale jsou stále podceňováni zákazníky na domácím trhu. […]

Právní předpisy Evropské unie týkající se zavedení systému tísňového volání e-Call

Níže podepsaná sdružení vítají iniciativu Evropské komise ohledně tísňového volání e-Call a plně podporují povinné plošné zavedení tohoto systému od roku 2015 na území celé Evropy, a to pro veškerá nově schválená osobní vozidla či lehká nákladní vozidla. Jedná se o významnou iniciativu, která by měla snížit počet úmrtí a závažných zranění na evropských silnicích. […]

Vytloukání filtrů pevných částic v pořadu Reportéři ČT (video)

9. prosince 2013 byla v pořadu Reportéři ČT vysílána reportáž o problematice vytloukání filtrů pevných částic (DPF). Již v neděli  8.prosince byla vysílána krátká reportáž v Událostech. Podívat se na ni můžete podívat – ZDE. Hlavní reportáž v pořadu Reportéři ČT – ZDE. A jak to bohužel dělají jinde se můžete podívat na videu níže: […]

Prezidentem Sdružení automobilového průmyslu se stal opět Martin Jahn

Jedním z hlavních bodů zasedání Rady ředitelů (Valné hromady) Sdružení automobilového průmyslu, byla volba představitelů sdružení na další dvouleté období. Prezidentem byl znovu zvolen Ing. Martin Jahn. Viceprezidenty AutoSAP zůstávají Ing. Pavel Juříček, Ing. Marek Ryšavý a Ing. Bohdan Wojnar. Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) na zasedání Rady ředitelů volilo své představitele na období 2014 až […]

Noví členové představenstva sdružení SISA

Na valné hromadě sdružení SISA byli zvoleni noví členové představenstva. Novými členy představenstva se stali Ing. Lukáš Ondráček (Trost Auto Service Technik spol. s r.o.), Ing. Martin Písařík, MBA  (INTERACTION s.r.o.) a Ing. Jiří Kyselák (AD Technik s.r.o.). Dozorčí rada pro v příštím volebním období pracovat ve složení Jaromír Kolda, Zdeněk Pecinka a René Dubský.

Tiskové prohlášení EGEA – Emise se musí měřit na koncovce výfuku

Evropský parlament chce zachovat měření emisí na koncovce výfuku jako standardní metodu měření emisí výfukových plynů u motorových vozidel v Evropě. Toto rozhodnutí je důležité v kontextu diskuse v Evropské komisi na téma „Balíček pro způsobilost k provozu na pozemních komunikacích“, ve kterém některé lobbistické skupiny tvrdí, že metoda měření emisí výfukových plynů na koncovce […]

Rozhodčí a mediační institut AutoSAP/SDA/SAČR

Sdružení automobilového průmyslu, Svaz dovozců automobilů a Svaz prodejců a opravářů motorových vozidel České republiky iniciovaly, navrhly a na základě smlouvy založily “Rozhodčí a mediační institut AutoSAP/SDA/SAČR”. Jeho posláním je řešit mimosoudní cestou majetkové spory mezi výrobci motorových vozidel nebo jejich dovozci/importéry a jejich autorizovanými obchodníky a autorizovanými servisy, vyplývající ze smluv uzavřených mezi výše […]

V Bruselu se bude opět řešit chladivo R-1234yf

Francie zablokovala možnost registrací nových Mercedesů, které jsou vybaveny chladivem R-134a na základě evropské právní normy předepisující použití nového chladiva R-1234yf. Evropská komise podporuje Francii v sporu s německým výrobcem automobilů. Automobilka Mercedes-Benz, na rozdíl od mnoha jiných výrobců automobilů, se rozhodla nepoužívat chladivo R-1234yf v modelech třídy A, B a SL vyrobených po 12.06.2013 […]

Aftermarket a legislativa, profesní sdružení a jejich informace