Na jaře letošního roku realizovala společnost Auto Kelly ve spolupráci s přední tuzemskou výzkumnou agenturou INCOMA GfK rozsáhlé šetření, jehož cílem bylo odhalit, jaké faktory ovlivňují přístup českých zákazníků ke službám autoservisů, a na základě výsledků dále zdokonalovat nabízený servis i komunikaci směrem k zákazníkům.
Do exkluzivního výzkumu se zapojilo celkem 1.047 respondentů z řad zákazníků Auto Kelly Autoservisů i široké veřejnosti. 20 z nich absolvovalo hloubková interview, dalších 227 bylo tazateli osloveno přímo ve vybraných servisech sítě Auto Kelly Autoservis a zbylých 800 reprezentativně vybraných dotazovaných se účastnilo online části průzkumu.
Dle výsledků části výzkumu zaměřené na spokojenost s Auto Kelly Autoservisy zákazníci nejvíce oceňují hustotu sítě, příjemný a kvalifikovaný personál, rychlost oprav či délku a flexibilitu otevírací doby. 72% dotazovaných stávajících zákazníků přitom uvedlo, že navštěvují pouze jediný autoservis, a tím je Auto Kelly Autoservis.
VÝBĚR AUTOSERVISU BEZ OHLEDU NA ZÁRUKU
Důležitou skutečností, na kterou výzkum mimo jiné poukázal, je obava Čechů, že návštěvou nezávislého servisu přijdou o záruky garantované výrobcem automobilu, a to výrazně limituje jejich možnosti při výběru autoservisu. 51% respondentů navštěvuje originální servisy pouze proto, že se obávají ztráty záruky na vůz. Po uplynutí záruky 24% dotazovaných změní servis a z toho celých 64% kvůli vysokým cenám a 35% pro jeho přílišnou vzdálenost.
Přitom existuje takzvaná „bloková výjimka“, pojem neznámý 94% návštěvníků autorizovaných servisů. Ta umožňuje i s vozem v záruce navštěvovat nezávislý servis (mimo některé specifické situace), pokud se dodrží podmínka montáže kvalitativně rovnocenných dílů a použití pracovních návodů schválených výrobcem. Každý majitel auta se tak může rozhodnout, kde dá svůj vůz v záruce opravit či prohlédnout.
Pro zvětšení klikněte na obrázek nebo pro stažení klikněte pravým tlačítkem myši a zvolte "Uložit odkaz jako …".
Více na autokelly.cz.
Komentáře