Nejvíce bouraným modelem je Škoda Octavia 2. generace, nejčastěji se bourá kryt předního nárazníku.
Společnost Audatex, významný hráč na poli IT řešení pro oblast automobilového průmyslu a pojišťovnictví a lídr v oblasti automatizovaných výpočtů nákladů na opravy a řízení likvidace škod na vozidlech, připravila analýzu nákladů na opravy škod na havarovaných vozidlech za uplynulý rok 2015. Kalkulační systémy Audatexu zaznamenali v ČR za loňský rok celkem 468.801 případů likvidace škod a oprav (o 12% více než v roce 2014) s průměrnou škodou na vozidle ve výši 34.634 Kč (nárůst o 7,5% oproti roku 2014). Nejvyšší průměrná škoda při haváriích v loňském roce vznikala u vozidel Jaguar S -Type, kde činila 214.600 Kč, následovalo Audi R8 s částkou 184.000 Kč a Mercedes-Benz CLK se 163.800 Kč. Naopak nejnižší průměrná škoda byla u vozidel Renault Mégane (11.100 Kč), Hyundai Accent (12.000 Kč) a starších modelů Škoda řad 105-135 (12.600 Kč).
Nejčastěji v roce 2015 bourali řidiči vozidel Škoda Octavia (60.900 případů, cca 13% všech pojistných případů) a Škoda Fabia (32.000 případů, cca 7%). Nejotloukanějším modelem pak je s velkým náskokem Škoda Octavia 2. generace z let 2004-2013, která figurovala ve 34.929 případech (7,5%) oprav s průměrnou škodou 30.222 Kč. Následovala 1. generace Škoda Fabia z let 1999-2008 s 15.000 případy (3,2%) a škodou 22.500 Kč a trojici největších smolařů uzavírala 1. generace Škoda Octavia z let 1997-2004 se 13.700 případy (2,9%) a škodou 25.300 Kč.
V žebříčku nejčastěji bouraných dílů je na prvním místě jednoznačně kryt předního nárazníku opět u Škody Octavia 2. generace (6092 případů) a také u Škody Fabia 1. generace (4520 případů), následovaný krytem zadního nárazníku opět u modelu Škoda Octavia 2. generace (3979 případů).
Audatex uvedl na podzim loňského roku na český trh unikátní platformu AudaNEXT pro digitální správu celého životního cyklu vozidel a dalších řešení pro oblast pojišťovnictví a automotive. Nová platforma mimo jiné výrazně zjednodušuje, zpřehledňuje a zrychluje komunikaci mezi pojišťovnou a servisem při řešení pojistných událostí na vozidlech a zkracuje proces likvidace pojistné události, a tedy i dobu potřebnou k opravě vozu, z několika dnů na několik hodin. Na nový systém postupně přechází všichni klienti Audatexu, tedy pojišťovny nabízející pojištění motorových vozidel v ČR, importéři vozidel, dílů a laků, a řada autorizovaných i neautorizovaných servisů a lakoven.
Komentáře