Doporučení k montáži a demontáži NTN-SNR KD 459.42.
Značky: Citroen: Berlingo (B9, M59), C2, C3 (I, II a A51), C4, C5 (X7 a Fl), Dispatch II, Jumpy II, Xsara Picasso, C3 Picasso, C4 Picasso, Ford: Fiesta (V, V FL, VI), Focus (C-MAX, II, II FL), Fusion (I a FL), C-MAX (CB3), Mazda 3 (3 a FL), MINI 2, MINI Clubman, Peugeot: 206, 307, 307 Restyling, Expert II, Ranch, 407, Partner (B9 a M59), 1007, 207, 308, 3008, 5008, Suzuki: SX4 a SX4 FL, Volvo: S40, S80, V70, V50, C30, motory: 1.6 TDCi, 1.6 D, 1.6 HDi, 1.6 DDiS, 1.6 d, 1.6 DE, 1.6 MZ-CD, obj. číslo OE: 1373306, 1446648
USPOŘÁDÁNÍ ROZVODŮ SE SADOU KD459.42
PROBLÉMY S NAPÍNÁKEM GT359.24
PROBLÉMY S PROVOZNÍ HLUČNOSTÍ
Možné příčiny – Nesprávně namontovaný rozvodový řemen
Tato porucha je známkou nedostatečného napnutí rozvodového řemene. Zde řemen prokluzuje na kladkách (důvod opotřebení na zadní straně). Provoz je hlučný, neboť kovový držák napínáku přichází do styku se spodním dorazem.
VÝMĚNA
Speciální nářadí:
· Zajišťovací přípravek řetězového kola vačkového hřídele – Peugeot č AUT.0194-B.
· Přípravek na seřízení souososti klikového hřídele – Peugeot č AUT.0194-A.
· Zajišťovací nástroj setrvačníku – Peugeot č AUT.0194-C.
· Zajišťovací nástroj řetězového kola vysokotlakého palivového čerpadla (čerpadlo Bosch) – Peugeot-A č. AUT.0194.
Preventivní opatření:
· Odpojte ukostření baterie.
· NEOTÁČEJTE klikovou nebo vačkovou hřídelí, když se montuje rozvodový řemen.
· Vyjměte zapalovací svíčky pro usnadnění otáčení motoru.
· Otáčejte motorem ve směru jeho normálního směru otáčení (pokud není uvedeno něco jiného).
· NEOTÁČEJTE motorem pomocí vačkové hřídele nebo jiné hnané převodovky.
· Dodržujte předepsané utahovací momenty.
DEMONTÁŽ
1) Zvedněte přední část vozidla.
2) Demontujte:
· Přední pravé kolo.
· Kapotáž pravého kola.
· Rozvodový řemen.
3) Nainstalujte zajišťovací přípravek setrvačníku (poz. 1).
Přípravek č. AUT.0194-C. Setrvačník musí být zajištěn pomocí přípravku. Jiné: Pomalu otáčejte klikovým hřídelem ve směru hodinových ručiček.
4) Demontujte kabelový svazek z horní rozvodové skříně.
5) Demontujte:
· Šroub řemenice klikové hřídele (značka 2).
· Řemenice klikového hřídele (poz. 3).
· Zajišťovací přípravek setrvačníku (poz. 1).
6) Podepřete motor.
7) Demontujte:
· Pravý držák a uložení motoru.
· Spodní kryt rozvodu (poz. 4).
· Horní kryt rozvodu (poz. 5).
· Vodítko rozvodového řemene (poz. 6).
· Snímač polohy klikového hřídele.
8) Namontujte šroub řemenice klikového hřídele (poz. 2).
9) Pomalu otáčejte ve směru hodinových ručiček klikovým hřídelem, dokud nebude seřizovací otvor řetězového kola vačkového hřídele v poloze 10 hodin (poz. 8).
10) Použijte zajišťovací přípravek řetězového kola vačkového hřídele (poz. 9).
Přípravek č. (-).0194-B.
11) Vložte přípravek pro seřízení souososti klikového hřídele (poz. 10).
Přípravek č. (-).0194-A.
12) Použijte přípravek k zajištění řetězového kola vysokotlakého palivového čerpadla (poz. 11).
Přípravek č. (-).0194-A 1 (čerpadlo Bosch).
13) Uvolněte šroub napínací kladky (pozice 12).
14) Otočte napínací kladkou ve směru hodinových ručiček tak, aby se uvolnil řemen. Použijte imbusový klíč (poz. 13).
15) Demontujte rozvodový řemen.
VÝMĚNA
1) Nainstalujte napínací kladku a řemenici.
2) Zkontrolujte správné umístění zajišťovacího nástroje řetězového kola vačkového hřídele (poz. 9).
3) Zkontrolujte správné umístění nástroje pro seřízení souososti klikového hřídele (poz. 10).
4) Zkontrolujte správné umístění zajišťovacího nástroje řetězového kola vysokotlakého palivového čerpadla (poz. 11).
5) Namontujte rozvodový řemen v následujícím pořadí:
· Řetězové kolo klikového hřídele.
· Pevná kladka – G (GE359.23).
· Ozubené kolo vačkové hřídele.
· Řetězové kolo vysokotlakého vstřikovacího čerpadla.
· Ozubené kolo vodního čerpadla.
· Napínací kladka je stále upevněna – T (GT357.13).
6) Výměna:
· Vodítko rozvodového řemene (poz. 6).
· Snímač polohy klikového hřídele.
7) Uvolněte šroub napínací kladky (pozice 12).
8) Otočte napínací kladkou proti směru hodinových ručiček tak, aby byl kurzor zarovnán se světlem (poz. 14). Použijte imbusový klíč (poz. 13).
9) Utáhněte šroub napínací kladky (pozice 12).
Utahovací moment: 25 Nm.
10) Demontujte čep napínací kladky.
11) Demontujte:
· Zajišťovací přípravek řetězového kola vačkového hřídele (poz. 9).
· Přípravek pro seřízení souososti klikového hřídele (poz. 10).
· Přípravek k zajištění řetězového kola vysokotlakého palivového čerpadla (poz. 11).
12) Otočte klikovým hřídelem o šest plných otáček ve směru hodinových ručiček.
13) Vložit:
· Zajišťovací přípravek řetězového kola vačkového hřídele (poz. 9).
· Přípravek pro seřízení souososti klikového hřídele (poz. 10).
· Přípravek k zajištění řetězového kola vysokotlakého palivového čerpadla (poz. 11).
14) Zkontrolujte zarovnání kurzoru napínací kladky se značkou 14.
Jiné: Opakujte montážní postup.
15) Demontujte:
· Zajišťovací přípravek řetězového kola vačkového hřídele (poz. 9).
· Přípravek pro seřízení souososti klikového hřídele (poz. 10).
· Přípravek k zajištění řetězového kola vysokotlakého palivového čerpadla (poz. 11).
16) Montáž:
· Horní kryt rozvodu (poz. 5).
· Spodní kryt rozvodu (poz. 4).
· Řemenice klikového hřídele (poz. 3).
· Šroub řemenice klikové hřídele (značka 2).
· Utahovací moment: 27-33 Nm + 180°.
17) Demontujte zajišťovací přípravek setrvačníku (poz. 1).
18) Namontujte zpět zbývající části v opačném pořadí než při demontáži.
Doporučení: Dbejte na nastavení napínacího systému, musí být proti směru hodinových ručiček. Po dotažení je nutné čep napínací řemenice odstranit. Postupujte podle montážních pokynů výrobce vozidla a jím udaných utahovacích momentů.
Celý postup ve formátu PDF.
Komentáře