Mnoho závad na vodním čerpadle je přímo způsobeno špatnou montáží. Aplikace těsnícího tmelu je klíčovým faktorem správné funkce a životnosti vodního čerpadla. V této technické informaci je uveden postup pro správnou montáž.
Použití těsnícího tmelu:
1. příklad: K vodnímu čerpadlu není přiloženo žádné těsnění.
Krok 1:
Aplikujte jen malé množství tmelu. Příliš velké množství tmelu = riziko, že se kousek přebytečného tmelu dostane pod keramické těsnění nebo ucpe chladící system.
Krok 2:
Tmel musí být plně zatvrdlý než se nastartuje motor – riziko smíchání chladicí kapaliny a tmelu.
Krok 3:
Pevně dotáhněte upevňovací šrouby metodou do kříže, za použití správného utahovacího momentu stanoveného výrobcem vozu.
2. příklad: K vodnímu čerpadlu je přiloženo papírové těsnění* / “O”kroužek**
Krok 1:
Nepoužívejte žádný těsnící tmel.
Krok 2:
* papírové těsnění – namočte v chladící kapalině, to zaručí jeho přilnutí k čerpadlu.
** “O” kroužek – aplikujte na “O” kroužek pouze silikonový olej.
Krok 3:
Pevně dotáhněte upevňovací šrouby metodou do kříže, za použití správného utahovacího momentu stanoveného výrobcem vozu.
Základní doporučení SKF při výměně vodního čerpadla a údržbě chladícího systému.
1. Před montáží počkat na vychladnutí motoru na pokojovou teplotu.
2. Je nutno chladící systém plně propláchnout.
3. Vyměnit chladící směs, ne jen dolít potřebné množství.
4. Nikdy nestartovat motor bez chladící směsi – značné riziko poškození keramického těsnění vodního čerpadla.
Materiál zpracovala a poskytla firma SKF – www.skf.cz.
Komentáře