SKF: Technická Informace, kolová jednotka generace 2.1

20. června 2011, 0:00

Kolová jednotka HBU 2.1 je velice specifický typ ložiska, ale s jeho použitím se setkáte čím dát tím častěji. Speciální konstrukce tohoto ložiska vyžaduje, při demontáži a hlavně montáži, použití speciálního nářadí.

SKF zatím toto nářadí nemá v nabídce, ale na trhu je dostupné od mnoha výrobců. A někteří výrobci dodávají toto speciální nářadí do autorizovaných servisů.

Popis kolové jednotky HBU 2.1

• Jedná se o kolovou jednotku s integrovanou přírubou na vnitřním kroužku
• Rotační příruba je doplněna o šrouby nebo díry potřebné k montáži brzdového kotouče a kola.
• Ložisko může být doplněno o magnetický kroužek ABS
• Ložiska jsou dodávána se zajišťovacím kroužkem nebo bez.

Výhody použití kolové jednotky HBU 2.1
• Zvýšená tuhost
• Delší životnost
• Snížení počtu komponentů
• Minimalizace rizika přepnutého ložiska

Montážní instrukce kolové jednotky HBU 2.1
Vždy používejte vhodné nářadí.
1. Demontujte staré ložisko z náboje.
2. Vždy zkontrolujte a očistěte související díly.
3. Namontujte kolovou jednotku HBU 2.1 lisováním pouze přes vnější kroužek.

Nejdůležitější částí výměny je nalisování ložiska, a to pouze přes vnější kroužek. Lisování přes vnitřní kroužek způsobí poškození a předčasné selhání ložiska. Je důležité používat správné nářadí, a dodržovat montážní postup.

Varování: Nikdy nemontujte již jednou demontované ložisko.

Kolová jednotka HBU 2.1 a související díly

Přední kolo: FORD C-Max, Focus C-Max, Focus II, AUDI, FORD, MAZDA, SEAT, SMART, ŠKODA, VOLVO, VW

Materiál dodala firma SKF.

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!