Předčasné opotřebení ložiska vodní pumpy u Audi A6, 100 i VW LT, T4

13. července 2015, 8:58

U vodních pump pod OE číslem OE 074 121 005 N dochází k předčasnému opotřebení ložiska vodní pumpy a poškození rozvodu motoru, například roztržení rozvodového řemene. Řešením se stala úprava vodní pumpy.

Příčina:
V pětiválcových motorech je vodní pumpa poháněna rozvodovým řemenem. Řemenice mají 18 zubů a jsou příliš malé. Proto v důsledku nadměrného zatížení dochází k  jejich přetížení. Práce s vysokým zatížením může způsobit poškození ložiska, což často zapříčiní zablokování pumpy. Navíc může dojít k poškození rozvodu motoru, např. roztržení řemene.

Řešení:
Vodní pumpa byla modifikovaná. Díky použití 20 místo 18 zubů a zároveň zvětšením průměru řemenice, vodní pumpa pracuje s menšíma otáčkama. A proto ložisko vodní pumpy není nadměrně zatěžováno.

POZOR:
V benzínových motorech je nutné při výměně vodní pumpy vyměnit také řemenici vačkového hřídele. Řemenice vačkového hřídele (č. FEBI 89108) mění časování díky většímu počtu zubů. Při výměně rozvodových částí vždy vyměňte také rozvodový řemen!

Vodní pumpa
Č. febi 22206
Č. OE 074 121 005 N

použití:
Audi A6/avant/quattro
Audi 100/avant
VW LT
VW T4/syncro

 

Článek vznikl na základě materiálů Febi

Související články

Příčiny poškození napínáku drážkového řemene
Příčiny poškození napínáku drážkového řemene

Řešení příčin poškození napínáku drážkového řemene způsobené nefunkční volnoběžnou řemenicí, připravené firmou Febi Bilstein. PROBLÉM: Poškozený nebo vylámaný napínák drážkového řemene. PŘÍČINA: Zadřená volnoběžná řemenice alternátoru. Volnoběžná řemenice, zvaná také předstihová spojka alternátoru, využívaná v pohonu drážkového řemene tlumí vibrace motoru. Jestliže dojde k zadření volnoběžné řemenice alternátoru, vibrace nejsou tlumeny. V důsledku čehož je […]

Febi nabízí uložení kardanové hřídele pro vozy VW Touareg i Porsche Cayenne
Febi nabízí uložení kardanové hřídele pro vozy VW Touareg i Porsche Cayenne

Febi nabízí řešení, které může snížit náklady na opravu. Ve vozech VW Touareg a Porsche Cayenne může být při změnách zatížení motoru v kabině slyšet klepání a cítit silné vibrace. Příčinou může být poškozené nebo opotřebované uložení kardanové hřídele. Opotřebením uložení může dojít k prasknutí středové gumové části, což způsobuje zmiňované zvuky a vibrace. Takové […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!