Krok za krokem: výměna vzduchové pružiny Sachs

12. dubna 2023, 9:46

Nejčastějším důvodem k výměně pružiny je úbytek vzduchu. To lze poznat pouhým okem, kdy vozidlo při delším stání výrazně klesá nebo vůbec nedosahuje provozní výšky. Pokud řidič toto poškození ignoruje nebo si ho ani nevšimne, kompresor přejde do nepřetržitého provozu, protože musí ztrátu tlaku neustále vyrovnávat. To vede ke zvýšenému opotřebení kompresoru a možnému předčasnému selhání.

Vzduchová pružina Sachs

Při práci se vzduchovým odpružením je nezbytné používat diagnostické zařízení. To platí nejen během odstraňování závad, ale také tehdy, pokud některá vozidla vyžadují uvedení do servisního nebo zvedacího režimu. Někteří výrobci automobilů předepisují při práci na vzduchovém odpružení vyjmutí pojistky kompresoru. Před zahájením prací je nezbytné, aby se servisy seznámily s pokyny výrobců těchto modelů.

U vzduchového odpružení Sachs od společnosti ZF Aftermarket spočívá výhoda v tom, že firma poskytuje všechny potřebné technické informace pro výměnu vzduchového odpružení a servisní informace jsou rychle dostupné prostřednictvím chytrého telefonu – QR kódu.

Před demontáží musí mechanik vypustit vzduchovou pružinu. Ve většině případů k tomu může vydat příkaz prostřednictvím diagnostického zařízení. Tento proces může trvat několik minut a jeho dokončení signalizuje diagnostické zařízení. Když je pružina prázdná, může ji mechanik vyjmout. Vzhledem k tomu, že samostatné vzduchové pružiny se obvykle pouze zacvaknou, je to velmi rychlé a snadné – na rozdíl od ocelových pružin, které vyžadují speciální nářadí.

Montáž nového dílu je stejně snadná. Instalaci vzduchové hadice totiž usnadňuje inovativní vlastnost nových vzduchových pružin ZF. Náhradní díly jsou již vybaveny předmontovanou vzduchovou přípojkou, do které stačí pouze zasunout hadici. U výrobků jiných dodavatelů je naopak nutné vzduchovou přípojku nejprve předpřipravit na montáž.

Na konci opravy mechanik zajistí doplnění vzduchové pružiny pomocí diagnostického zařízení. Pro správnou a bezproblémovou opravu by se vzduchové pružiny měly samozřejmě vždy vyměňovat v párech, stejně jako ocelové pružiny nebo tlumiče.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!