Continental: Uživatelské pokyny k čerpadlu chladicí kapaliny WP6098 a WP6124

22. září 2023, 12:19

Continental přináší bližší pohled na sady ozubených řemenů CT1168WP1/WP3/WP4/WP5/WP7/WP8PRO určené pro různé modely vozů Audi, Seat, Škoda, VW s motory 1,6 a 2,0 TDi/TDi Blue Motion Common-Rail EA288.

Problémy

  • hlučnost
  • ztráta chladicí kapaliny
  • teplota chladicí kapaliny se prudce zvyšuje
  • čerpadlo nezajišťuje regulační funkci
  • obtížný chod ložiska
  • prasklé oběžné kolo

Příčina

Různé chyby při zacházení před montáží nebo během montáže mohou mít za následek zhoršení funkce nebo vznik poškození.

Řešení

  • Regulační šoupátkový ventil se nesmí uvádět v činnost ručně (obr. 2).

  • Nikdy se nesmí ručně otáčet lopatkovým kolem a kompaktním ložiskem (obr. 3).

  • Čerpadlo chladicí kapaliny se nesmí pokládat na oběžné kolo (lopatkové kolo) (obr. 4/obr. 5), nýbrž na hnací kolo (obr. 6).

  • Po uvedení čerpadla do provozu vzniká účinkem chladicího média kluzná vrstva mezi kluznou patkou a filtračním kotoučem, která také eliminuje hluk mající původ v chodu nasucho.
  • Dále je nutno dbát na celoplošné usazení čerpadla na motoru před utažením šroubů.

Kompletní informace jsou k dispozici ke stažení ve formátu PDF.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!