Společnost Cebia se důrazně ohrazuje proti zatažení do kauzy popisované ve článku „Auta zbouraná na šrot ožívají v bazarech. Splácaná do naleštěných ojetin“, který byl publikovaný v deníku Právo a na serveru Novinky.cz. Zmiňovaný certifikát, tedy OSVĚDČENÍ Cebia REPORT, principiálně nikdy nezkoumá a neosvědčuje fyzický stav vozidla.
"Jedná se evidentně o konkurenční boj mezi autobazary,“ řekl Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. „Zmínka o naší firmě, která zpochybňuje funkci našich certifikátů je v souvislosti tématu článku irelevantní a zavádějící. Navíc svědčí o zásadním nepochopení významu a principu OSVĚDČENÍ Cebia REPORT novinářem, který článek vytvořil. Toto OSVĚDČENÍ hodnotí auto na základě dostupných informací o vývoji stavu tachometru. Pochopitelně se pak může stát, že vozidlo je z tohoto pohledu dobře hodnocené, i když je třeba nabourané nebo opravené po havárii. Naše společnost ve chvíli vystavení OSVĚDČENÍ vozidlo fyzicky nemá k dispozici, ani nijak nezkoumá jeho technický stav,“ dále uvedl Martin Pajer.
Cebia hodnotí každé vozidlo v OSVĚDČENÍ Cebia REPORT ve 3 základních kategoriích:
1. Kontrola stavu tachometru
2. Kontrola odcizení, financování a VIN
3. Kontrola roku výroby
Výsledek kontroly každé kategorie je ohodnocen hvězdičkami, největší váhu má hodnocení stavu tachometru, kde auto může získat až 3 hvězdičky. Celkově vozidlo může získat na OSVĚDČENÍ Cebia REPORT 0-5 hvězdiček.
„Je možné, že vozidla opravená po totální havárii, skutečně jsou někdy prodávána v autobazarech i mezi soukromými osobami. Víme dokonce i o případech, kdy se z vozidla po totální havárii použijí jen jeho doklady a identifikátory, které se přenesou na odcizené vozidlo. Žádný z těchto případů však neodhaluje Cebia REPORT. Na to je třeba provést fyzickou prohlídku vozidla VINTEST,“ uzavřel Martin Pajer.
Článek na Novinky.cz – ZDE
Komentáře