Cebia posiluje data ze zahraničí

, 28. února 2014, 9:01

Společnost Cebia získala pro svůj systém AUTOTRACER nové významné zdroje dat o vozidlech ze zahraničních zdrojů. Jedná se zejména o informace z největších aukčních portálů, zahraničních pojišťoven a servisů v západoevropských zemích. Významné zdroje společnost také získala také v Polsku a tradičně nejsilnější je na Slovensku.

„Získáváme data o stavech tachometrů ze zhruba 20 největších evropských aukčních portálů, kde nakupuje řada českých autobazarů a dovozců aut. Zákazník se tak při prověření historie vozu v systému AUTOTRACER může dozvědět i stav tachometru před dovozem do ČR, tedy před jeho případným stočením. Máme data i z aukčních portálů určených jen pro registrované prodejce a obchodníky s automobily,“ řekl Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.

Cebia získává také data o škodných událostech v zahraničí i z některých evropských pojišťoven a o opravách v zahraničních servisech, což jsou velmi cenné informace právě při pořízení ojetého vozu. Tyto informace jsou poté, co je auto dovezeno do ČR, při prodeji často zatajovány. Záznam o poškození má Cebia zhruba u každého pátého vozu dováženého do ČR, což také potvrzuje, že se do ČR dováží řada vozidel po havárii.

„V poslední době se do ČR dováží řada ojetých vozidel z Polska. Proto jsme navázali spolupráci s jednou polskou společností, která podobně jako my v Česku prověřuje historii vozidel v Polsku a disponuje lokálně silnou databází,“ komentoval Martin Pajer. „Velmi frekventovaný je i prodej českých ojetin na Slovensku. Data ze zahraničních zdrojů jsou na Slovensku pro prověřování ojetin klíčová, protože většina tam prodávaných ojetin je dovážena ze zahraničí. Poskytujeme proto náš systém AUTOTRACER i slovenským zákazníkům na adrese www.skontrolujsiauto.sk ve slovenštině vč. možnosti platby v eurech. Dovážejí se však i slovenské ojeté vozy do ČR, získali jsme tedy zdroje informací i na slovenském trhu,“ doplnil Martin Pajer.

Všechny tyto informace z českých i zahraničních zdrojů jsou dostupné celé motoristické veřejnosti na www.zkontrolujsiauto.cz, kde se po zadání VIN každý zdarma dozví, jaké informace jsou k vozidlu k dispozici. „V blízké době budeme implementovat v systému AUTOTRACER také informace o přesné a kompletní specifikaci a výbavě, s jakou vozidlo sjelo z výrobního pasu. Pokud se například zájemce o ojetý vůz dozví, že jeho auto bylo původně vyrobeno jako pravostranně řízené nebo se střešním oknem, ale stav prodávaného automobilu bude jiný, určitě mu dojde, že s autem není něco v pořádku a vyhne se mu,“ vysvětlil Martin Pajer.

Související články

Reakce Cebia na článek „Auta zbouraná na šrot ožívají v bazarech. Splácaná do naleštěných ojetin“
Reakce Cebia na článek „Auta zbouraná na šrot ožívají v bazarech. Splácaná do naleštěných ojetin“

Společnost Cebia se důrazně ohrazuje proti zatažení do kauzy popisované ve článku „Auta zbouraná na šrot ožívají v bazarech. Splácaná do naleštěných ojetin“, který byl publikovaný v deníku Právo a na serveru Novinky.cz. Zmiňovaný certifikát, tedy OSVĚDČENÍ Cebia REPORT, principiálně nikdy nezkoumá a neosvědčuje fyzický stav vozidla. "Jedná se evidentně o konkurenční boj mezi autobazary,“ […]

Poptávka po prověřených ojetinách motivuje bazary k dalším podvodům
Poptávka po prověřených ojetinách motivuje bazary k dalším podvodům

Společnost Cebia upozorňuje, že autobazary stále častěji zneužívají značku Cebia při nabízení svých ojetých vozidel ve snaze zlepšit jejich prodejnost. Ta jsou inzerována jako „prověřená od Cebie“ nebo dokonce autobazar na svém webu tvrdí „všechna naše vozidla jsou prověřena společností Cebia“ a přitom auta neprověřují vůbec nebo zdaleka ne všechna. Některé autobazary takto zneužívají zvýšené […]

Cebia SUMMARY 4/2013
Cebia SUMMARY 4/2013

Společnost Cebia Vám opět přináší čtvrtletní bulletin o trhu s ojetými vozidly. 1. Shrnutí informací o trhu ojetých vozidel za rok 2013 V tomto posledním vydání roku 2013 Vás chceme seznámit s celoročními souhrnnými statistikami za rok 2013. Data jsme zpracovávali na vzorku ojetých vozidel prodaných v ČR loňském roce. Dále jsme čerpali z dat […]

Cebia spustila vlastní facebookové stránky a YouTube kanál
Cebia spustila vlastní facebookové stránky a YouTube kanál

Společnost Cebia spustila své oficiální stránky na Facebooku a vlastní firemní kanál na YouTube. Rozšiřuje tak komunikační kanály se svými zákazníky, partnery a příznivci z dosavadní především internetové a direct mailingové komunikace o další formy. Facebookové stránky: facebook.com/cebia.cz, YouTube kanál: youtube.com/user/cebiacz. Na Facebooku Cebia publikuje plno zajímavostí, varování, soutěží, příběhů zákazníků, ale třeba i zábavné […]

Cebia: Většina dovážených ojetých vozidel je stočených
Cebia: Většina dovážených ojetých vozidel je stočených

Společnost Cebia prověřila záznamy o stavu tachometru u ojetých vozidel dovážených z Dánska a zjistila, že přes 60% z nich mělo při prodeji v ČR a SR stočený tachometr. Průměrně byly vozy stočeny o 82 tisíc kilometrů, rekordně o 192 tisíc kilometrů. Cebia proto varuje české i slovenské zákazníky před koupí ojetin individuálně dovážených ze […]

Cebia: Podvody se stáčením tachometrů napojení na EUCARIS nevyřeší
Cebia: Podvody se stáčením tachometrů napojení na EUCARIS nevyřeší

Společnost Cebia na základě četných dotazů upřesňuje informace nedávno zveřejněné v médiích. Zde se často dává připojení ČR k evropskému systému EUCARIS do přímé souvislosti s problematikou stáčení tachometrů. Český registr vozidel se propojí se systémem EUCARIS pravděpodobně do konce letošního roku, ale až po podpisu dalších dohod bude mít ČR přístup také k stavům […]

Cebia: Přínos plánovaných opatření řešení stáčení tachometrů
Cebia: Přínos plánovaných opatření řešení stáčení tachometrů

V poslední době propukla mediální bouře na téma stáčení tachometrů. Kdekdo k tomuto dlouhodobě a celosvětově rozšířenému problému najednou chce dát vlastní vyjádření a navrhnout řešení, které znemožní stáčení kilometrů v ČR. Často pak padají i mediálně líbivé, ale v praxi nerealizovatelné návrhy, které nefungují nikde na světě. Cebia vítá aktivity směřující k potlačení stáčení […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!