Komfortu u ojetin vévodí parkovací systémy

31. března 2016, 12:53

Zákazníci českých autobazarů se z hlediska komfortní výbavy ojetých vozů zaměřují především na prvky usnadňující parkovací manévr. Zatím co prodeje vozů s parkovacím asistentem, který informuje řidiče o vzdálenosti auta k překážce, vzrostly meziročně v letech 2014 a 2015 o 112,5%, vozy s automatickým parkováním zaznamenaly nárůst dokonce o 209,5%. Stejný trend se potvrzuje během prvního čtvrtletí letošního roku. Vyplývá to z analýzy nejprodávanějších specifikací ojetých vozů AAA AUTO Index.

Průzkum ukázal některé nové zajímavé trendy. Zatímco u vozů s klimatizací, která se už prakticky dá považovat za standard, došlo k poklesu o 4,9%, velký nárůst zaznamenala volba koženého interiéru. „Rostoucí zájem o komfort je pochopitelný. Mnoho prvků výbavy vozu se stává dnes běžnou součástí při výrobě vozu,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO a dodává: „Stejně, jako dnes téměř nenajdete u mladších ojetin stahování předních oken pomocí kličky, nastane dříve či později doba, kdy nenajdete automobil bez klimatizace“.

Srovnání vozů se systémem usnadňující parkování

Stále častěji vyhledávaným komfortním prvkem je systém Start and stop, který nastartuje či vypne motor vozu prostřednictvím tlačítka. Meziročně nárůst vozů s tímto typem ovládání motoru v loňském roce činí 76,6%. Velký úspěch slaví i vozy disponující multifunkčním volantem. Těch se v roce 2015 prodalo o 23,1% více než před rokem.

Vybrané prvky komfortní výbavy

Do obliby se mnohem více mezi klienty dostávají automobily se zabudovanou GPS navigací. Vůz s navigačním systémem si v loňském roce z českých autobazarů odvážel každý pátý zákazník. Kvůli častým či dlouhým cestám chodí klienti do autobazarů také vyhledávat automobily s tempomatem. Oproti předchozímu roku, se vozů s tempomatem prodalo o 16,2% více.Počet ojetin se zavedeným denním svícením, díky kterému řidič nemusí myslet na povinnost svítit, zaznamenal nárůst dokonce o 108,6%. U vyhřívaných sedaček analýza eviduje 11,2% zvýšení prodejů ve srovnání s rokem 2014.

Související články

Lidé nejčastěji mění ojetý vůz po 4 letech a upřednostňují prověřené velké autobazary
Lidé nejčastěji mění ojetý vůz po 4 letech a upřednostňují prověřené velké autobazary

Ať už si zákazník kupuje nové nebo ojeté auto, většinou počítá s tím, že za další tři až čtyři roky bude auto znovu měnit. Tento všeobecný trend potvrzují i statistiky AAA AUTO, kde více než 57% zákazníků, kteří se opakovaně do autobazaru vrací, mění svůj vůz do 4 let. Počet věrných zákazníků se za poslední […]

Trh ojetých vozů ve střední Evropě  představoval loni 4,5 milionu vozů
Trh ojetých vozů ve střední Evropě představoval loni 4,5 milionu vozů

V roce 2015 bylo v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku nabízeno v rámci trhu s ojetými vozy celkem 4.475.000 automobilů a s novou sezónou jejich počet výrazně roste. Vyplynulo to z analýzy společnosti AAA AUTO, která kontinuálně monitoruje zejména cenovou mapu ojetin v celém regionu střední Evropy. Nejen proto se chystá […]

Až 80% zákazníků AAA AUTO vybírá své vozy na internetu
Až 80% zákazníků AAA AUTO vybírá své vozy na internetu

Zákazníci skupiny AAA AUTO stále více vybírají ojeté vozy prostřednictvím internetových stránek nebo mobilní aplikace. Rapidně tak roste podíl takto zobchodovaných automobilů. Podíl aut, která si zákazníci vybírají na internetu, se v síti AAA AUTO za poslední dva roky zvýšil zhruba o deset procentních bodů na 80 procent, což v rámci skupiny reprezentuje 50.000 automobilů. […]

Nízké ceny paliva zvedly zájem  o výkonnější ojetiny a vozy SUV
Nízké ceny paliva zvedly zájem o výkonnější ojetiny a vozy SUV

Dlouhotrvající nízké ceny pohonných hmot se v posledních měsících projevily ve zvýšeném zájmu o ojeté vozy s vyšší spotřebou. O 16% vzrostly za první čtyři měsíce letošního roku prodeje ojetých vozů SUV. Zájem o ojeté vozy se silnějším motorem se zvedl o 19,2%. Vyplynulo to z analýzy společnosti AAA AUTO, která se zaměřila na vliv […]

Do TOP 10 nejinzerovanějších ojetých vozů za květen se probojovala Škoda Felicia
Do TOP 10 nejinzerovanějších ojetých vozů za květen se probojovala Škoda Felicia

Pouze o jeden tisíc ojetých vozů méně než v dubnu bylo za minulý měsíc inzerováno v rámci celé České republiky. Zatímco ve čtvrtém měsíci tohoto roku nabídl trh s ojetinami 77 tisíc nabízených automobilů, v květnu nabídka mírně klesla na 76 tisíc. Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu, které AAA AUTO provádí kombinací analýzy všech […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!