Nové Audi TT je vybaveno inovativním displejem a konceptem organizace. Přístrojová deska v podobě displeje nahrazuje předchozí technologie a sdružuje všechny přístroje, navigaci a informace z multimédií přímo v zorném poli řidiče. Audi nazývá tento na řidiče zaměřený koncept „virtuálním kokpitem“. Bosch je pro tuto přístrojovou desku systémovým dodavatelem.
Ostrý vysokokontrastní TFT displej s mimořádně vysokým jasem 800 cd je čitelný za všech světelných podmínek. Obrazovka má úhlopříčku 12,3 palců, vysoké rozližení 1440×540 pixelů a barevnou hlouku 24 bitů.
Jednou z předností displejové přístrojové desky je její univerzálnost při zobrazování obsahu. Nové Audi TT je dodáváno se dvěma základními zobrazovacími režimy. První, tradiční, zobrazuje dvě velká kulatá měřidla – ale bez žádných mechanických ručiček či jiných pohyblivých částí. V druhém režimu jsou tachometr a otáčkoměr zmenšeny a přesunuty do dolů do rohů a dávají prostor navigaci, výběru hudby nebo kontaktu v telefonním seznamu. Díky své přirozené pružnosti systém umožňuje další režimy, které se mohou lišit i v závilosti na modelu vozidla.
Trojrozměrná reprodukce objektů
Extrémně vysoká kvalita celkové konstrukce displejové přístrojové desky je v souladu s požadavky na nejlepší možnou kvalitu obrazu. Té je dosaženo výkonnou architekturou duálního procesoru. Jeden procesor se stará o grafiku, zatímco druhý je zodpovědný za zbývající funkce. Díky mimořádně vysokému výpočetnímu výkonu lze vytvořit až 60 snímku za sekundu, aby i velmi rychlé změny šly zobrazit naprosto plynule bez lidského zásahu – nezbytný požadavek pro specifickou jízdní dynamiku sportovního vozu.
Dostupný výkon procesorů je také použit pro trojrozměrné zobrazení objektů na obrazovce. Neuvěřitelně reálné vykreslení kulatých přístrojů včetně stínů je výsledkem komplexní prostorové grafiky. Grafický modul (VCM – visual computing module – vizuální výpočetní modul) byl speciálně upraven pro použití v automobilu.
Zvláštním designovým detailem je tvar displeje se seříznutými rohy včetně příslušného krytu, aby vše zapadalo do plánovaného umístění v novém Audi TT. Přístrojová deska je připojena přes datové sběrnice CAN (Controller Area Network) a MOST (Media-Oriented Systems Tranpsort).
Inovativnost „virtuálního kokpitu“ v novém Audi TT zaujala porotu ceny červnového veletrhu Automotive Interiors – „Automotive Interiors Expo Awards 2014“ – a díky tomu se v kategorii „Interior Innovation of the Year – Series Vehicle“ (Inovace roku v oblasti interiéru – sériová vozidla) umístil na prvním místě.
Společnost Bosch do nového Audi TT dodává také radarové senzory, videosenzory, lambda sondy, systém přímého vstříkování benzínu a moduly čerpání paliva.
Komentáře