Schaeffler Automotive Aftermarket nyní pod svou značkou RUVILLE nabízí nově definovaná vodní čerpadla a KITy rozvodových sad s vodním čerpadlem pro téměř všechny běžné evropské a asijské modely automobilů. Materiály u kritických komponentů, jako je například těsnění hřídelů vodních čerpadel, jsou vysoce odolné proti opotřebení a zabraňují jakémukoli úniku – a to dokonce i při velmi vysokých teplotách. Specialisté pro oblast aftermarketu rovněž optimalizovali konstrukci vodních čerpadel RUVILLE. Ať se jedná o lopatkové kolo nebo o těleso – komponenty sladěné z hlediska velikosti a tvaru zajistí dopravní výkon dimenzovaný podle příslušného motoru.
Přibližně 75 procent všech poruch vodního čerpadla je způsobeno netěsností mechanických těsnění hřídelů. Rozhodující význam proto má správná kombinace materiálů pro oba kroužky těsnění hřídele. Kluzné kroužky vodních čerpadel RUVILLE jsou vyrobeny z karbidu křemíku – tedy z materiálu podobně tvrdého jako diamant a mimořádně odolného proti tepelným šokům. Karbid křemíku má mnohem lepší vlastnosti než oxid hlinitý, který je stále běžně používán při výrobě běžných kluzných kroužků. Pro protikroužek je použit uhlíkový grafit, tedy daleko měkčí materiál. Díky součinnosti těchto dvou typů materiálů se protikroužek optimálně přizpůsobí kluznému kroužku, a tím zabraňuje vniknutí vody do ložiska.
Všechny komponenty nejnovější generace vodních čerpadel RUVILLE jsou z hlediska velikosti a tvaru navrženy tak, aby zajišťovaly vysoký stupeň funkčnosti. Oběžné kolo a těleso díky novému designu zajišťují optimální průtok. Poškození ložisek pak zabraňuje drenáž, která je plně přizpůsobena z hlediska rozměrů a umístění umožňuje, aby menší množství chladicí kapaliny v případě potřeby rychle a kompletně uniklo.
„Při každodenním používání vykonávají vodní čerpadla těžkou práci. V důsledku nedostatečného proplachování chladicích okruhů zůstávají v systému často brusné částice. To znamená, že nová vodní čerpadla pracují již od počátku za ztížených podmínek. Z toho vyplývající zvýšené opotřebení pak může vést až k poruše vodního čerpadla, a může tak způsobit velkou škodu – od přehřátého motoru, přes poškození rozvodového řemenu, až po úplné selhání motoru,“ říká Maik Evers, ředitel managementu programu Ruville, Schaeffler Automotive Aftermarket. „O to důležitější pro řidiče je, aby byly všechny komponenty vysoce kvalitní a optimálně sladěné. Jedině tak lze zajistit naprostou spolehlivost.“
Aby se zabránilo vzniku následných škod a nákladů, doporučuje Schaeffler Automotive Aftermarket vyměnit při každé výměně rozvodového řemene také všechny další komponenty řemenového pohonu. Pro řemenový pohon s integrovaným vodním čerpadlem je ideálním řešením KIT rozvodů s vodním čerpadlem RUVILLE. Ten zahrnuje kromě vodního čerpadla také napínací, vodicí
a vratné kladky, rozvodový řemen a všechny díly příslušenství potřebné pro montáž, jako jsou např. šrouby, matice a těsnění.
Schaeffler Automotive Aftermarket má v současnosti ve svém programu více než 250 KITů s vodním čerpadlem RUVILLE – dvanáct z nich je včetně termostatu. Více informací naleznete na adrese www.ruville.de.
Díky použití materiálů odolných vůči opotřebení u kritických komponentů, jako jsou těsnění hřídelů, zamezí vodní čerpadla RUVILLE od Schaeffler Automotive Aftermarket úniku chladicí kapaliny – a to i při vysokých teplotách.
Materiál |
ALO/HC |
SiC/HC |
SiC/SiC |
|
Vlastnosti |
Tepelné šoky |
○ |
+ |
+ |
Životnost |
○ |
+ |
+ |
|
Opotřebení |
– |
+ |
++ |
|
Charakteristika |
Samomaznost |
+ |
+ |
– |
Moment kluzného tření |
+ |
+ |
○ |
|
Hluk |
○ |
+ |
– |
|
Zabroušení |
+ |
++ |
– |
Porovnání běžných materiálových kombinací ukazuje, že těsnění hřídelů vodních čerpadel, která mají kombinaci karbidu křemíku (SiC) a uhlíkového grafitu (HC) jsou v součtu vlastností jasně lepší.
Komentáře