Pneumatiky Hankook High-End z evropské výroby ve standardní a Runflat verzi v originální výbavě pro nový Mercedes-Benz třídy C

21. července 2014, 10:22

Výrobce pneumatik Hankook byl vybrán firmou Daimler AG jako dodavatel originální výbavy pro novou řadu Mercedes-Benz třídy C. Od vstupu na trh je vybavena úplně nová high tech limuzína ve velikosti 17 palců produktem High-End Ventus S1 evo². Poprvé je přitom použita vlajková loď firmy Hankook jak ve standardní variantě, tak i ve vlastním systému Runflat firmy Hankook z evropské produkce. Při vývoji pneumatik byly středem pozornosti kromě přilnavosti za mokra, nízkého hluku a valivého odporu také velmi dobré vlastnosti při manipulaci a především vysoká úroveň komfortu zvláště také pro verzi Runflat.

Firma Hankook rozšiřuje své nasazení originální výbavy u společnosti Daimler AG. Od tohoto okamžiku vybavuje tento prémiový výrobce pneumatik také zcela novou třídu C značky Mercedes-Benz vysoce výkonnými pneumatikami své několikrát vyznamenané řady Ventus. Limuzína střední třídy je po třídě S a E značky Mercedes-Benz již třetí model stuttgartské luxusní značky, který sjíždí v závodě z pásu s pneumatikami Hankook a vedle toho první model, který disponuje v originální výbavě pneumatikami Runflat firmy Hankook (HRS – Hankook Runflat System). Nová třída C značky Mercedes-Benz se aktuálně vybavuje také pneumatikami firmy Hankook High-End Ventus S1 evo² ve velikosti 225/50 R 17 W jak ve standardní verzi, tak i ve verzi Runflat.

„Nová třída C je již třetím prémiovým modelem firmy Mercedes-Benz vybaveným našimi vysoce výkonnými prémiovými pneumatikami během posledních dvanácti měsíců a dokumentuje tak naši uznanou a konstantní vysokou výkonnost jak ve vývoji, tak i ve výrobě,“ prohlásil Ho-Youl Pae, senior vicepresident a šéf firmy pro Evropu. „Obzvláště jsme hrdí na to, že také náš systém Hankook Runflat vyrobený v Evropě dokázal splnit vysoké nároky techniků firmy Mercedes-Benz ohledně bezpečnosti, jízdní dynamiky a také komfortu. Tato originální výbava je proto dalším dokladem celosvětové technologické kompetence značky Hankook.“

Kromě standardní verze Hankook Ventus S1 evo² byl pro novou třídu C Mercedes-Benz vývojáři firmy Hankook poprvé v oblasti prémiové originální výbavy použitý systém Hankook Runflat (HRS) na bezpečnostní a komfortní aspekty typické pro Mercedes. Takto se vyznačuje Hankook Ventus S1 evo² v obou použitých verzích již ve fázi zkoušek vypočitatelným a spolehlivým ovládáním, vynikajícím brzdným výkonem, vysokou směrovou stabilitou, nízkým hlukem při odvalování a značně sníženým valivým odporem. Důvodem toho je mimo jiné podstatné snížení hmotnosti (méně neodpružených materiálů) na základě extrémně lehkého a současně maximálně zatížitelného ocelového kordového materiálu použitého u vlajkové lodi Hankook High Tech například pro svazek pásů, tedy technologie, která se používá také v závodních pneumatikách firmy Hankook v DTM.

Také v oblasti gumové směsi se používá čistá high-technologie. Prodloužením dob míchání při snížených teplotách se v oblasti běhounů dosahuje podstatného zvýšení koeficientu spojení a výrazně cílenějšího propojení mezi molekulami sazí a gumy. Důsledkem je nízký vývoj tepla během jízdy, což působí rovněž pozitivně na dynamiku jízdy a obzvláště na valivý odpor a opotřebení. Speciálně vyvinutý styrenový polymer zvyšuje navíc významně úroveň přilnavosti pneumatiky pro vynikající brzdný a trakční výkon za mokra.

*Technologie Kontrol Technology
Pojem je odvozen z anglických výrazů Kinetic (pro pohyb) a Control (pro ovládání). Technologie Hankook Tire Kontrol Technology ztělesňuje nejlepší možnou míru ovladatelnosti interakce mezi řidičem, vozidlem a vozovkou všemi pneumatikami během jízdy. Kontrol Technology byla zavedena za účelem umožnit řidičům vozidel všechny poskytované výhodynejnovějších technologií pneumatik výrobce Hankook z hlediska bezpečnosti, jízdních vlastností, komfortu a ohleduplnosti k životnímu prostředí.

Technické vlastnosti pneumatiky Ventus S1 evo² výrobce Hankook

1. Vícenásobné zaoblení kontury běhounu postavené na technologii profilu používaném v DTM  pro rovnoměrné rozložení tlaku na vozovku a zajištění maximální kontaktní plochya a snížení hmotnosti díky použití ultralehkých ale velmi odolných ocelových kordových materialů
    – Charakteristické dynamické jízdní vlastnosti i v náročných podmínkách.
    – Vynikající směrová stabilita i při nejvyšších rychlostech.
    – Vysoká úroveň pohodlí a nízký valivý hluk
    – Zvýšení výkonu a to zejména při příčném akvaplaningu.

2. Pro vynikající trakci provedení třívrstvého bloku dle produktů pro DTM:
    – Stupňovité uspořádání bloků vnějšího žebra je vypracováno za účelem zvýšení kontaktní plochy pneumatiky s vozovkou během průběžného opotřebování pneumatiky, což zajišťuje konzistentně vysoký výkon trakce během celé životnosti pneumatiky.

3. Aplikace nejnovější  technologie mísení a zcela nové složení běhounu pro snížený valivý odpor, dynamické vlastnosti řízení a zvýšení brzdného výkonu na mokré vozovce:
    – Prodloužení doby mísení a snížení provozní teploty zvyšuje do značné míry pojivost a cíleně způsobenou vazbu mezi molekulami uhlíku a pryže pro snížení vytváření vysokých teplot během jízdy, což se projevuje při vlastnostech řízení a při současném celkovém snížení valivého odporu, opotřebení běhounu a opotřebení způsobeného termálním vlivem.
    – Nový polymer s vysokým podílem styrénů zdokonaluje také brzdný výkon pneumatiky na mokré vozovce.

4. Moderní systém chlazení s integrovanými chladicími prvky pro dokonalejší regulaci vznikajících vysokých teplot:
    – Zvětšením chladicích lamel na dně dezénových drážek pneumatiky dochází k neustálému snižování vznikajících vysokých teplot, což se projevuje lepší jízdní stabilitou a ovladatelností.- Dvoustupňové výstupky vytváří chladící mikro-turbulence, což se projevuje ve snižování vytvářených vysokých teplot v ramenní oblasti pneumatiky.
    – Aerodynamická bočnice napomáhá snížit hlučnost a vibrace pro zvýšení jizdního komfortu

5. VAI systém (indikátor seřízení geometrie náprav)
– Umožňuje řidiči snadný a pohodlný způsob pro kontrolu rovnoměrného opotřebení pneumatiky a stav seřízení geometrie náprav porovnáním opotřebení indikátorů v ramenních blocích pneumatiky

6. Produktová paleta:
    – Produktová paleta na jaro 2014 obsahuje rozměry od 16 do 20 palců v profilech 30 až 60 se šířkou   běhounu od 205 do 305, Ventus S1 evo2 je určena pro kompaktní vozy s vysokým výkonem, luxusní  limuzíny, sportovní kupé a vozidla GT, stejně jako pro ryze sportovní vozidla.
    – Provedení run flat zahrnuje rozměry 17 až 18 palců s profilovou řadou 40 až 50 a šířkou běhounu 205-245mm.

Související články

Vlaková loď výrobce Hankook Ventus S1 evo² opět schválena jako OE pro výrobu dalšího vozidla
Vlaková loď výrobce Hankook Ventus S1 evo² opět schválena jako OE pro výrobu dalšího vozidla

Pneumatika výrobce Hankook Tire je vítězem výběrového řízení pro originální příslušenství nového BMW, série 4. Nové stylové a sportovní coupé mnichovského výrobce prémiových vozidel bude z výrobní haly vyjíždět na vysoce moderních pneumatikách Ventus S1 evo², které jsou vlajkovou lodí výrobce Hankook, a to v rozměru 225/50 R 17 W. Coupé série 4, jehož výroba […]

Nové SUV pneu Hankook jako OE v prémiovém segmentu
Nové SUV pneu Hankook jako OE v prémiovém segmentu

Výrobce pneumatik Hankook rozšiřuje své úspěšné portfolio dodávek originálního příslušenství pro automobilový průmysl o segment SUV. Vlajková loď výrobce produkt Ventus S1 evo2 se začne dodávat v nové verzi SUV, která je výsledkem aktuálního vývoje, jako originální výbava pro nový model vozu BMW X5. Výrobce tak navazuje na předchozí úspěšnou realizaci pro modelové série MINI, […]

Další úspěch Hankook pneumatik jako OE výbavy v segmentu prémiových vozů
Další úspěch Hankook pneumatik jako OE výbavy v segmentu prémiových vozů

Také nový MINI, model roku 2014 bude vybaven pneumatikami Hankook. Již první generace prémiového vozu do města, výrobce BMW Group, opouštěla výrobní halu v roce 2011 na pneumatikách Hankook. Nová stylová verze vozu vyjíždí na pneumatikách stejné značky. Používají se různé typy dezénů v rozměrech od 15 do 17 palců, které jsou při výrobě vozů […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!