Speed Rod: Legenda v ohnivě rudé

, 17. července 2015, 7:39

Respektovaný rakouský Airbrush umělec Knud Tiroch a tým Spies Hecker opět spojili své síly a vzkřísili historickou legendu Ford A Roadster, veterána z americké éry prohibice. Říká si „Moonshine Runner“ a ve třicátých letech minulého století se stal ikonou své doby.

Nebyl by to ovšem Spies Hecker, kdyby projekt trošku nevylepšil. A tak vznikl unikátní, ohnivě rudý Speed Rod o hmotnosti 650 kg a síle 460 koňských sil.

„Projekty, jako je tento, fungují pouze s lidmi, kteří dokážou kreativně myslet mimo zajeté konvence a mohou tak nabídnout nejlepší technická řešení.“ To jsou slova Knuda Tirocha, který již řadu let spolupracuje s týmem Spies Hecker. Právě on nalezl díly Forda A Roadster ze začátku třicátých let na staré farmě v Iowě. Po dlouhém výzkumu bylo zjištěno, že tento typ vozidla během prohibice pašoval po nocích alkohol. Proto to jméno „Moonshine Runner“. Motory musely být silné, aby řidiči snadno ujeli policii. Po ukončení prohibice se s těmito vozidly začaly pořádat soukromé závody, z kterých se postupem času vyvinula světoznámá NASCAR, přesně tak, jak ji známe dnes. "Byl jsem okouzlen historií tohoto Fordu a rozhodl jsem se vzkřísit jej, stejně jako před lety jako Hot Roda, na památku své divoké a pestré minulosti. Pokřtil jsem jej Speed Rod," vysvětluje Tiroch. Jeho karosář Günter Neubauer zpracoval dle historických dokumentů chybějící rám a čalounění. Poté byly veškeré lakýrnické práce – od tmelení po vrchní lak – provedeny ve školicím centru Spies Hecker v německém Kolíně nad Rýnem.

Kompletní oprava
Jörg Sander, vedoucí tréninkového oddělení Spies Hecker říká: "Našemu týmu trvalo téměř dva týdny připravit a nalakovat vozidlo. Takové projekty neděláme každý den.“

Barva ovlivňuje design
Konstrukce a design Speed Rodu se zaměřuje především na vizuálně znázorněný pojem rychlost a na snížení hmotnosti na absolutní minimum. "Hned od začátku jsem věděl, že chci ohnivě červenou jako hlavní barvu," vzpomíná Tiroch. Celý vůz byl nalakován odstínem Hi-TEC 480 RAL 3000 Fire Red, jen kabina řidiče  a spodní strana motoru mají černobílý kostkovaný vzor startovní vlajky. Jednoduchý design, čisté linie, to je nový Moonshine Runner.

 

Projekt s všeobjímající zprávou
S tímto projektem Tiroch a Spies Hecker vzdávají poctu významnému kusu americké automobilové historie. Věrná podoba, moderní kreativita, technické dovednosti a skvělé materiály vytvořily tento unikátní výsledek.

Související články

Interaction: Lakování plastů
Interaction: Lakování plastů

Plasty představují nedílnou součást moderní konstrukce vozidel a jsou stále více používány. Typické plastové díly na voze jsou poklice, nárazníky, kryty zrcátek a lišty. Pokud jsou poškozené, musí se opravit. Nicméně, plasty nejsou všechny stejné. Odborné lakování vozidel se musí přizpůsobit různým povrchům. To je důvod, proč Spies Hecker nabízí dokonale vyvážený produktový systém, speciálně […]

Filtry do stříkacích kabin
Filtry do stříkacích kabin

Interaction společně s KS Klima-Service svým moderním a zodpovědným způsobem řízení zabezpečuje pro své zákazníky ty nejlepší služby v oblasti vývoje, výroby a dodávek vzduchových filtrů a filtračních zařízení. Společnost KS Klima-Service, a. s. má mnohaleté zkušenosti s výrobou a aplikacemi filtrů pro odloučení přestřiku barev, odfiltrování nečistot přívodního vzduchu a jiných škodlivin z lakoven […]

Celonárodní soutěž Lakýrník Cup má své semifinalisty
Celonárodní soutěž Lakýrník Cup má své semifinalisty

V průběhu celého letošního roku probíhá již 8. ročník národní soutěže Lakýrník Cup, kterou pořádá a organizuje společnost INTERACTION s.r.o. V měsíci květnu absolvovali přihlášení soutěžící základní kolo formou písemného testu. Lakýrníci napříč republikou tak poměřili své teoretické znalosti z oboru. Celkem se uskutečnilo 5 setkání, na kterém kromě již zmíněného testu proběhly také prezentace a produktová […]

FairRepair – profesionální malé opravy do 24 hodin
FairRepair – profesionální malé opravy do 24 hodin

Škrábance, drobná promáčknutí, důlky a jiná poškození jsou častými problémy, se kterými se běžně setkáváme. Pak nastává otázka, jak uvést vozidlo do původního stavu? Existují dvě metody. První a nejčastější je přelakování celého poškozeného dílu, což je standardní způsob, ale může být vzhledem k velikosti poškození časově i finančně náročný. Majitelé vozidel pak hledají autoopravnu s nízkými […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!