Menu

Legislativa / Sdružení

Identifikace dílů je stále velký problém Doporučujeme

Identifikace dílů je stále velký problém

Dnešní auta jsou stále „komplikovanější“, pro jejich konstrukci je zapotřebí více dílů, které se v některých detailech liší, a to nejen v závislosti na modelu vozidla, ale i na jeho verzi. V servisu mají být snadno identifikovatelné, aby byla usnadněna rychlá oprava a schopnost dodat danou součást od vybraného výrobce.

Pokuta až 500.000 za manipulaci při ME

Včera v prvním čtení předložený návrh novely zákona 56/2001 Sb. obsahuje mnoho změn, které vyžaduje Evropská komise. Provozovatel TK nemusí prokazovat nestrannost a věrohodnost, zato kontrolorovi hrozí půl milionu za manipulaci s emisemi.

Stanice měření emisí začnou od ledna pořizovat fotodokumentaci

Stanice měření emisí budou od ledna pořizovat fotodokumentaci vozidel. Snímky pak budou společně s výsledky měření online ukládat do informačního systému ministerstva dopravy. Začne tak ostrý provoz systému, který stanice testovaly už během listopadu a prosince. Podobným způsobem se už od roku 2016 dokumentuje přítomnost vozidla na stanicích technické kontroly.

FIGIEFA podporuje kampaň Data pro řidiče

Evropská asociace pojišťoven zastupující pojišťovací společnosti a národní asociace uvedla nedávno kampaň „Data pro řidiče“. FIGIEFA vítá takovou kampaň, která volá po přímém přístupu k datům o vozidle a je v zájmu celého aftermarketu. Sdružení SISA, které je členem FIGIEFA, vyzývá k podpoře této kampaně.

MD umožní ještě v prosinci stanicím měření emisí pracovat bez online odesílání fotodokumentace

Ministerstvo dopravy povolí stanicím měření emisí, které si nestačily pořídit potřebný software, aby mohly do konce roku vydávat protokoly o prohlídce ve stávajícím režimu. Stanice měření emisí měly od 1. prosince povinnost odesílat do Centrálního informačního systému STK fotodokumentaci z kontroly a online ukládat výsledky měření. Informaci zveřejnilo ministerstvo v mimořádném věstníku.

Vize budoucnosti sektoru evropského automobilového průmyslu dle pracovní skupiny GEAR 2030

FIGIEFA vyzývá k rychlému zavedení „interoperabilní telematické platformy ve vozidlech“ pro zajištění rovných příležitostí pro digitalizaci v celém řetězci automobilového průmyslu

SISA informuje: Elektronické servisní knížky pro vozy ŠKODA dostupné zdarma

Sdružení SISA (Sdružení importérů a výrobců součástí automobilů a servisní techniky) obdrželo od a.s. ŠKODA AUTO informaci, že od 1. září  existuje pro registrované uživatele webshopu erWin ŠKODA možnost provést zápis do Digitálního servisního plánu zdarma.

Stanice měření emisí začínají fotografovat vozidla

Na stanicích měření emisí začal testovací provoz, v rámci kterého mechanici pořizují fotodokumentaci vozidel. Snímky budou společně s výsledky měření ukládat do Informačního systému stanice technické kontroly, který on-line komunikuje s ministerstvem dopravy. Stejný systém funguje už od loňského roku na stanicích technických kontrol. Ostrý provoz začne od 1. prosince.

Povinný tempomat omezující rychlost? Nový nápad Bruselu

Evropská komise přišla s novým nápadem  na zvýšení bezpečnosti. Od roku 2020 by měl být každý nový vůz vybaven inteligentním tempomatem (ISA), který omezí rychlost vozidla na nejvyšší povolenou pro silnici, na kterém se právě nachází. Co to bude v praxi znamenat?

GDPR – hrozba i pro branži autoopravárenství? Doporučujeme

GDPR – hrozba i pro branži autoopravárenství?

Platnost GDPR, neboli Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním jejich osobních údajů, se kvapem blíží a dotkne se spousty firem. Mezi jinými také obchodníků s automobily, všech autoservisů, prodejců dílů, e-shopů apod. Za porušení GDPR přitom hrozí pokuta do výše 20 mil. eur. Aktuální informace se dozvíte na semináři sdružení SAČR.

Aftermarket a legislativa, profesní sdružení a jejich informace