Brzdové destičky TRW

, 9. září 2015, 18:47

Technická charakteristika brzdových destiček firmy TRW Automotive Aftermarket.

{uri:/gallery/159}

TECHNICKÁ CHARAKTERISTIKA BRZDOVÝCH DESTIČEK TRW
Třecí segmenty používané v brzdových systémech se skládají ze dvou základních částí – třecího materiálu a uchycujících částí, ke kterým je třecí materiál upevněn. V případě brzdových destiček se jedná o třecí materiál a zadní destičku. O požadavcích na zadní destičku málokdy přemýšlíme, protože se zdá, že je to část relativně jednoduchá. Musí se však vyznačovat odpovídající pevností, která zabezpečí rovnoměrný přítlak třecího materiálu k brzdovému kotouči a přesností výroby zaručující bezproblémové uchycení v třmenu a správnou funkci po celou dobu životnosti, což je důležité z úhlu pohledu mechanika. Třecí materiál je nejdůležitější částí brzdové destičky. Díky značným investicím v průběhu mnoha let firma TRW vyvinula dokonalou směs, z které vyrábí třecí materiál. Tato směs zaručuje stabilní koeficient tření a nejbezpečnější brzdný výkon při všech teplotách, při jakékoliv rychlosti a za každých podmínek. Nutno podotknout, že již deset let dříve než vstoupila v platnost norma ECE R90, firma TRW, jako první v Evropě, uvedla na trh brzdové destičky šetrné k životnímu prostředí, při jejichž výrobě se nepoužívá měď, olovo, rtuť, kadmium, chrom, antimon, mosaz nebo molybden.

Všechny brzdové destičky TRW procházejí vypalovacím procesem – tzn. že destička je zahřívaná na teplotu 600-700°C, což má způsobit uvolnění plynů nahromaděných uvnitř materiálu při výrobě. To zlepšuje parametry třecího materiálu a zabraňuje vzniku efektu vylučovaných plynů  "plynového polštáře" mezi destičkou a kotoučem, který vede ke ztrátě brzdné síly.

V roce 2013 byla na trh uvedena inovativní vrstva Cotec, pokrývající třecí materiál nové brzdové destičky. Je navržena tak, aby požadované třecí síly u nové destičky bylo dosaženo již při prvním brždění. To představuje významné snížení brzdné dráhy při několika prvních zastaveních po výměně destiček s novou vrstvou COTEC, ve srovnání s destičkami vyrobenými jinými firmami. Nedávno byl vyvinut a uveden na trh  také  kompozitní, málo se obrušující třecí materiál DTEC, který při zachování čistých disků, zaručuje stejný účinek a koeficient tření jako standardní kompozitní třecí materiály.                                                                  

BRZDOVÉ DESTIČKY TRW POD DROBNOHLEDEM
Všechny brzdové destičky TRW podstupují sérii přísných testů – jednak v laboratorních podmínkách tak v provozu. Testování výrobků pro aftermarket probíhá shodně s procedurami OE. Mnoho evropských výrobců náhradních dílů považuje shodu s normou ECE R90 za znak dokonalosti, pro TRW je to pouze minimum. Laboratorní testy začínají již během vývoje produktu, aby bylo možné kontrolovat v tomto stádiu brzdné síly, opotřebení a náchylnosti k jevu slábnutí, čili odolnosti vůči náhlé ztrátě brzdné síly z důvodu zničení třecího materiálu působením vysoké teploty. Z laboratorních testů můžeme zmínit dynamometrický test, test odolnosti proti odtržení třecího materiálu od zadní destičky, test odolnosti proti korozi v  solné komoře nebo test zachování koeficientu tření při nízkých teplotách. Během testů za provozu, za reálných podmínek, jsou kontrolovány parametry odpovědné za bezpečnost a jízdní  komfort, jako je výkon brzd při vysokých teplotách během dlouhotrvajících sjezdů a dále náchylnost ke vzniku vibrací a vrzání. V každém případě jsou výsledky testů porovnány s původními předpoklady o produktu, a pokud je nesplňují, stávají se podkladem pro opatření vedoucí ke zlepšení parametrů. 

RADY TÝKAJÍCÍ SE OBSLUHY BRZDOVÉHO SYSTÉMU
Na začátku servisních prací na brzdovém systému je nutné důkladně očistit všechny součástky a poté posoudit jejich stav a rozhodnout o dalším jejich použití či výměně dílů.

V případě kotoučových brzd musíme zkontrolovat stav celého systému. Kontrolujeme sílu a strukturu třecí vrstvy destiček a to, jestli nedošlo k jejímu odtržení od zadní destičky. Pokud je síla třecího materiálu menší než 2 mm, měly by se destičky vyměnit.

Před montáží nových destiček je nutné posoudit stav brzdových kotoučů. Jestliže se jedná o běžnou prohlídku, bude nám stačit vizuální posouzení s ohledem na korozi, praskliny, drážky a přeměření tloušťky vzhledem k minimální udávané hodnotě. Měření síly kotoučů provádíme speciálním posuvným měřítkem nebo mikrometrem, ve vzdálenosti cca. 10 mm od vnějšího okraje. Příliš tenké kotouče je bezpodmínečně nutné vyměnit.

Při výměně brzdových destiček je nutné také zkontrolovat stav brzdového třmene. Vyzkoušet plynulost pohybu pístku, stav gufera a jeho těsnost. Nesmíme opomenout zkontrolovat volný pohyb třmene bez nadměrných vůlí.

Je také důležité zkontrolovat stav brzdové kapaliny, změřením jejího bodu varu. Příliš nízká teplota varu může způsobit ztrátu brzdného účinku při značném zatížení systému, v důsledku vzniku plynové zátky způsobené vřením kapaliny v hadičkách a potrubích.

Související články

Kampaň TRW – „Pravý originál“
Kampaň TRW – „Pravý originál“

Firma TRW zahájila tento měsíc mediální kampaň pod heslem „Pravý originál“ a během trvání kampaně budou představeny jednotlivé skupiny výrobků. První fáze kampaně se zaměří na brzdové destičky. "Kvalita OE TRW se potvrzuje. Více než polovina po celém světě vyrobených automobilů je vybavena produkty naší značky. Všimli jsme si, že v průběhu času bylo označení […]

TRW získalo cenu Kromeda za nejlepší převodník OE čísel brzdových destiček na trhu
TRW získalo cenu Kromeda za nejlepší převodník OE čísel brzdových destiček na trhu

Firma TRW Aftermarket porazila silnou konkurenci, mezi kterou byly největší firmy zabývající se brzdovými systémy a získala tak titul „Číslo jedna“ za převodník OE čísel brzdových destiček (ang. „cross-reference data”). Prestižní cena byla TRW udělena na každoročním galavečeru pořádaném organizací Kromeda, která je známou italskou databázovou firmou pro automobilový průmysl. Soutěž je vyhlašována jednak pro […]

TRWmoto představuje novou verzi internetové prezentace
TRWmoto představuje novou verzi internetové prezentace

Firma TRW Automotive Aftermarket spustila nové webové stránky zaměřené na výrobky pro motocykly – TRWmoto.com. Tento krok je součástí strategie společnosti zaměřené na rozvoj digitální prezentace pro rok 2015 a podpory TRW jako lídra digitálních technologií v automobilovém průmyslu. Zvýšená funkčnost webových stránek TRWmoto znamená spoustu vylepšených vlastností a výhod, které nabízejí zákazníkům a prodejcům […]

TRW spustilo nový katalog hydrauliky
TRW spustilo nový katalog hydrauliky

Aftermarketová jednotka společnosti TRW oznámila zveřejnění katalogu, který podporuje hydraulickou nabídku společnosti. Tato novinka upevňuje postoj TRW jakožto předního světového dodavatele kvalitních bezpečnostních brzdových dílů v OE kvalitě. Zpočátku k dispozici ve formátu PDF, katalog pokrývá sedm hydraulických programů společnosti TRW: brzdové posilovače; brzdové válce; brzdové tlakové ventily; brzdové válečky; hadice (brzdy a spojky); spojkové […]

Nový katalog TRW – repasované díly řízení
Nový katalog TRW – repasované díly řízení

TRW Automotive Aftermarket vydala nový katalog pro evropský sortiment repasovaných dílů řízení a čerpadel. Tato novinka ještě více vyzdvihuje nabídku kompletních repasovaných řešení TRW a podporuje pozici společnosti, jakožto předního světového poskytovatele repasovaných automobilových součástek. Katalog, původně ve formátu PDF, je ideální pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Přednostmi katalogu jsou snadná navigace a […]

TRW představuje funkce a výhody elektrické parkovací brzdy
TRW představuje funkce a výhody elektrické parkovací brzdy

Firma ZF TRW nedávno ohlásila výrobu své šedesátimilionté parkovací brzdy (EPB), namontované přímo na brzdovém třmenu. Tato událost zdůrazňuje úspěch ZF TRW ve výrobě dnes již páté generace EPB. ZF TRW v roce 2001 jako první uvedla na trh systém EPB. Zpočátku nalezl uplatnění u takových značek jako Lancia, Audi a VW, posléze se objevil […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Pospsil, 18. července 2018, 17:42 0 0

Dobrý den objednal jsem si přes vaší firmu brzdové destičky na Peugeot 106 bohužel jsem si objednal jiné dnes při sundání starých jsem zjistil že ty co mám od vás jsou na Peugeot 106 se sportovním pidvozkem.kam nebo jakým způsobem mohu zaslat zpět prosím o kontaktní adresu.dekuji pispisil

Odpověď

Redakce, 19. července 2018, 9:22 0 0

Dobrý den, přes náš portál jste určitě nic neobjednal, jsme odborný internetový časopis, nic neprodáváme. Musíte kontaktovat svého prodejce, kontakt by měl být na faktuře. Redakce

Odpověď